Koga Colmaro Allroad pozostaje wierny swojej pozycji pomiędzy rowerem wyścigowym a rowerem szutrowym. Wiele szczegółów pięknej, klasycznie stylizowanej aluminiowej ramy jest nowych; Jednakże, aby uzyskać ogólnie dobre właściwości jezdne, wymagany jest krótszy mostek. Biorąc pod uwagę bardzo atrakcyjną cenę na rok 2024, jest to na pewno nadal możliwe!
Holenderski dostawca premium jest zarówno specjalistą od rowerów turystycznych, jak i doświadczonym w kolarstwie. Rowery, które mieszczą się gdzieś pomiędzy, są zatem koniecznością dla firmy. Koga Colmaro Allroad od wielu lat jest raczej sportowym modelem szutrowym, który został całkowicie zmieniony i zdecydowanie można go uznać za nowość. Jednak stoi „Allroad” to nadal rower, który pod wieloma względami jest bliższy rowerowi wyścigowemu niż typowy rower szutrowy.
Koga Colmaro Allroad: „Żutrowa lekka” z wąskimi oponami
Zaczyna się od prześwitu na opony, który jest ograniczony do 35 mm, co oznacza, że rower jest bardziej predestynowany do dobrze przejezdnych naturalnych ścieżek niż do prawdziwego terenu. Dzięki kątowi skrętu 73° i długiej górnej rurze rower jest również zbliżony do roweru wyścigowego pod względem geometrii, przy czym rama nowej Kogi Colmaro Allroad ma znacznie większy rozstaw osi niż jej poprzednik, który Velomotion zaprezentował w 2018 roku - 1.023 zamiast 994 mm, dzięki czemu możesz teraz nie uderzać palcami w przednie koło.
Aluminium w najpiękniejszej postaci
Rama Kogi jest wykonana z aluminium i jest chyba jedną z najpiękniejszych rzeczy wykonanych z tego materiału. Brak widocznych spawów w okolicy główki ramy i węzła rury podsiodłowej, przejście do karbonowego widelca jest idealne, a tylne widełki bardzo delikatne. Tylko grube ściegi spawalnicze na hakach i wsporniku suportu wskazują, że zastosowano tu metal. Wszystkie linie są poprowadzone wewnątrz; w nowym Colmaro Allroad sztyca w kształcie litery D jest mocowana za pomocą zintegrowanego zacisku. Metaliczne niebieskie wykończenie, które nabiera wyglądu klasycznych motocykli wyścigowych Koga, również cieszy się dużym powodzeniem.
Poręczny z krótkim trzonkiem
Bliskość motocykli wyścigowych można również poczuć, siadając w Colmaro. Przy dużym wysięgu i umiarkowanym stosie siedzi się bardzo rozciągniętym, a rower testowy ma mostek o długości prawie 120 mm (fabryczna specyfikacja 110 mm), co ma negatywny wpływ na zachowanie podczas kierowania, ponieważ Colmaro wydaje się ociężały i uparty podczas pedałowania z siodełka. Można temu zaradzić, zmieniając mostek na 90 - teraz prowadzenie jest znacznie bardziej neutralne, a pozycja siedząca jest również bardziej zrównoważona. Koga powinien to przemyśleć, ponieważ dostawca nie wyświadcza swojemu rowerowi żadnej przysługi długim mostkiem.
Koga to kompletny Gravelbike, jeśli chodzi o uzupełnienie z SRAM Rival 1, w tym kasetę 11-42 i zębatkę 44. WTB Byway o nominalnej szerokości 34 mm są idealne na drogi asfaltowe i gruntowe i pasują do koncepcji all-road; przy prawie 37 mm na szerokich bezdętkowych obręczach DT Swiss G1800 mają wystarczającą objętość na bardziej wymagające odcinki toru. Wąska kierownica, która rozszerza się od zaledwie 41 cm na górnym łączniku do 44 cm na końcach (od środka do środka), znów przypomina motocykl wyścigowy.
Światło Road Plus, Allroad czy Gravel? Niezależnie od tego, jak nazywa się koncepcja Koga Colmaro: jako rower wyścigowy, który nie jest przywiązany wyłącznie do asfaltu, rower zachwyca klasycznym wyglądem Koga. Dzięki krótszemu mostkowi przyciętemu dla większej poręczności można nim poruszać się sportowo i szybko przyspieszać; Sztywność ramy jest wysoka, a rower jedzie prosto i stabilnie. Jedyne, czego brakuje idealnemu rowerowi wyścigowemu typu all-road, to mniejsze przełożenie, czyli węższa kaseta i druga tarcza. Technicznie byłoby to możliwe, jak holenderski pokaz z Colmaro Sports z prostą kierownicą i (nieco przestarzałymi) przerzutkami 3×10, a być może także bardziej pasującymi do koncepcji Colmaro Allroad. Niestety Koga nie oferuje zestawu ramek do samodzielnego montażu; Biorąc pod uwagę obecnie wyjątkowo niską cenę, nie musi tak być: na początku sezonu 2024 Koga Colmaro Allroad będzie kosztować zaledwie 1.799 euro.
Ważący 9,4 kg Colmaro w klasycznym wyglądzie Koga jest dość lekki jak na rower aluminiowy. Jedynie komfort pozostawia wiele do życzenia. Wspornik z włókna węglowego sprawiłby, że rower byłby zauważalnie lżejszy, ale biorąc pod uwagę przekrój w kształcie litery D, trudno byłoby znaleźć zamiennik.
Szybka alternatywa dla nowego Colmaro Extreme
Oczywiście Allroad nie jest przeznaczony do wymagających szlaków ani wycieczek rowerowych. W tym celu Koga już od roku modelowego 2023 oferuje przystosowany do podróży rower szutrowy Colmaro Extreme. W przeciwieństwie do tego w Colmaro Allroad brakuje opcji montażu: można zamontować dwa uchwyty na butelki, a także błotnik na widelcu – w tylnym trójkącie nie ma przydatnych otworów gwintowanych, więc trzeba by było aby poradzić sobie z niewygodnymi zaciskami.
Ostatecznie, kupując Holendra w klasycznym stylu, otrzymujesz piękny sportowy rower, który prawdopodobnie nadaje się do jazdy w terenie tak samo, jak wielu szosowców chciałoby, i jest bardziej sportowy niż niejeden prawdziwy rower szutrowy. A Colmaro Allroad powinien również zyskać wielu przyjaciół dzięki swojej bardzo niskiej cenie.
WEB: koga.com
Schreibe einen Kommentar