Sportowy wygląd, dobrze wyważone właściwości jezdne i egzotyczny materiał: Vaast A/1 to wyjątkowo wyjątkowy rower szutrowy wykonany z magnezu, który imponuje nie tylko bardzo niską wagą.
Stal, tytan, karbon, aluminium – kiedy wymieniasz materiały ramy, zwykle zatrzymujesz się tutaj. Ale jednej rzeczy brakuje, a mianowicie magnezu. Lekki metal, który waży prawie jedną trzecią mniej niż aluminium, jest używany w konstrukcjach ram od dziesięcioleci; z Jednak wraz z pojawieniem się ram karbonowych na początku XXI wieku inna lekka alternatywa dla aluminium przestała być popularna.
Vaast jest jednym z niewielu dostawców korzystających z tego materiału. Amerykański producent obejmuje różne segmenty rynku i oferuje między innymi bardzo nietypowy e-rower z pełnym zawieszeniem; Dostępne są również rowery MTB dla dzieci wykonane z magnezu i Vaast A/1 w różnych specyfikacjach lub jako zestaw ramowy z widelcem z włókna węglowego.
Vaast A/1: Rower szutrowy o wyglądzie cross-country
Vaast zamienia rzadki materiał w prostą ramę z powiększoną rurą dolną, owalną rurą górną i lekko zwężającą się główką ramy. Z lekko pochyloną górną rurą, A/1 wygląda bardziej jak rower przełajowy, ale obniżone widełki i masywny widelec, każdy z dwoma gwintowanymi otworami na mocowania, zdradzają Gravellera. Niewiele więcej można zamontować, ani trzeci uchwyt na butelkę, ani małą torbę na górną rurę, ale błotniki.
Prześwit na opony to dobra średnia i wynosi 42 mm dla kół 28-calowych i 50 mm dla opon 650B, chociaż opona 45 o szerokości 622 mm również powinna pasować. Kable i linki, które nie zostały skrócone na rowerze testowym, są poprowadzone przez dolną rurę, gdzie znajduje się dość duża wtyczka, linka przerzutki biegnie następnie nieco dalej przez dolną rurę tylnego trójkąta, dzięki czemu ciemnoczerwony połyskujący rower wydaje się całkiem schludny. W przypadku suportu Vaast opiera się na szerokim standardzie T47 z wałem 30 mm; Pozwala to na znaczne rozstawienie tylnych widełek. Warto zobaczyć frezowane elementy na tylnym trójkącie, połączenie suportu z tylnym trójkątem, a także lewy hak z mocowaniem zacisku hamulca.
Mocny i wygodny
Dzięki zrównoważonemu stosunkowi stosu i zasięgu siedzisz umiarkowanie rozciągnięty i niezbyt głęboki, ale dość sportowy na Vaast. Układ kierowniczy jest przyjemnie neutralny, kąt skrętu jest raczej stromy, ale rozstaw osi jest dość duży. Ogólnie rower wydaje się mieć przyzwoitą ilość napędu – co najwyżej jest nieco spowalniany przez tylne koło, które prawdopodobnie jest trochę ciężkie przez kasetę. Opony Maxxis, które są montowane na rurze w rowerze testowym, łatwo toczą się po drodze i zapewniają dobrą przyczepność zarówno na luźnych, jak i miękkich nawierzchniach.
Vaast A/1 jest wyposażony w Komponenty SRAM Rival oraz szlachetny mechanizm korbowy wykonany z włókna węglowego. Funkcja hamulców i biegów jest świetna; przy zębatce 42 i kasecie 11-42 zakres przełożeń jest bardzo duży. Eksperci od opon bezdętkowych ze Stan's dostarczają zestaw aluminiowych kół, który przy dobrej szerokości wewnętrznej 20 mm jest bardziej wszechstronny niż specjalista od szerokich opon i może być również stosowany na przykład w rowerach przełajowych. Kierownice są szerokie, wyraźnie poszerzone i owinięte miękką, antypoślizgową taśmą, karbonowa sztyca przyczynia się do ogólnego wysokiego komfortu jazdy, choć trudno powiedzieć w jakim stopniu wysoki poziom samotłumienia ramy materiał ma wpływ na pochłanianie wstrząsów i wibracji. A/1 zdecydowanie nie jeździ jak twarda aluminiowa rama.
Lżejsze dzięki magnezowi
Czy rama magnezowa może zapewnić zauważalną przewagę wagi? Po odjęciu kół (3,85 kg z oponami, obręczą i tarczami hamulcowymi) staje się jasne, że rower magnezowy ważący 9,28 kg jest nawet lżejszy niż niektóre rowery z włókna węglowego w przedziale cenowym około 3.000 euro, przy czym różnice w masie wyposażenia są nie są brane pod uwagę. Powody przemawiające za zastosowaniem metalu lekkiego w porównaniu z włóknami węglowymi to na przykład lepsza równowaga ekologiczna i możliwość recyklingu materiału. Oczywiście Vaast nie jest tańszy niż rower z włókna węglowego - w każdym razie bardziej egzotyczny.
WEB: www.vaastbikes.com
Schreibe einen Kommentar