Test / E-Bike: Bulls Sturmvogel EVO 5F Belt: mocny silnikowy rower miejski to nie tylko wyjątek w gamie modeli Bulls. Dzięki mocnemu silnikowi, dużemu zasięgowi i łatwemu w utrzymaniu wyposażeniu jest to idealny towarzysz codziennego użytku, który wyróżnia się dużą pojemnością transportową i stylowym wyglądem.
Petrel zajmuje szczególne miejsce w gamie modeli Bulls. To jedyny e-rower tej marki bez amortyzowanego widelca, a wśród codziennych i trekkingowych rowerów Bulls jest to jedyny e-rower napędzany silnikiem Brose. W przypadku tego pierwszego Sturnvogel jest typowym „rowerem miejskim”: sztywny widelec nadaje rowerowi całkowicie klasyczny wygląd, który podkreślają dopasowane kolorystycznie elementy – opony, zamszowe siodełko i kierownice. Na zdjęciu pasuje również przedni kosz, który uzupełnia bardzo stabilny bagażnik tylny i daje Bullsowi zaskakująco dużą pojemność transportową. W ten sposób Sturmvogel pokazuje również, że rowery miejskie nie są tylko modą - są dostosowane do potrzeb rowerzystów, którzy muszą iść na zbyt wiele kompromisów z konwencjonalnymi rowerami elektrycznymi miejskimi i trekkingowymi.
Bulls Sturmvogel EVO 5F Pasek: krótki i słodki
- Silnik: Brose FIT S-Mag Plus, 85 Nm
- Akku: 555, 740 lub 925 Wh
- Warianty ramek: Fala, diament
- Cechy szczególne: Napęd paskowy Gatesa
- Cena: z 4.799 euro
Bulls Sturmvogel EVO: Niskie wymagania konserwacyjne ze sztywnym widelcem i paskiem zębatym
Taki rower miejski ma szereg zalet. Wysiłek konserwacyjny związany z widelcem z zawieszeniem pneumatycznym został tutaj całkowicie wyeliminowany, a sztywny widelec sprawia również, że rower jest nieco lżejszy. Bardziej bezpośrednie prowadzenie, które zapewnia widelec aluminiowy w porównaniu z widelcem teleskopowym, sprawdza się również w ruchu miejskim. Dynamicznych rowerzystów nie odstraszy fakt, że przód jest nieco twardszy; opony o szerokości 62 mm i tak zapewniają przyzwoitą amortyzację. Lekko wyprofilowane opony to kolejna typowa cecha miejska: odsuwają się od krawężników i wybojów, a dzięki swojej szerokości są niemal „bezpieczne dla tramwaju”. Kombinacja piasty zębatej i paska zębatego spełnia również wymagania dotyczące konserwacji. Ten pierwszy praktycznie nigdy nie wymaga ponownej regulacji, ten drugi jest praktycznie bezobsługowy, pod warunkiem zastosowania prawidłowego naciągu - w przeciwieństwie do konwencjonalnego łańcucha, który należy regularnie czyścić i smarować. Napinacz paska jest oczywiście zintegrowany z hakami Sturmvogel.
Klasyczny wygląd cruisera
Z kompaktową ramą (która jest również dostępna jako przejściówka) i 27,5-calowymi kołami, Bulls polega na typowym wyglądzie cruisera, charakterystycznym dla wielu rowerów miejskich; detale, takie jak aluminiowe błotniki i polerowane części dodatkowe, również dobrze do tego pasują. Tak wygodnie podróżować? Silnik mówi innym językiem. Jak już wspomniano, dość rzadko zdarza się w segmencie wszechstronnym, w którym dominuje napęd Bosch, instalowanie jednostki Brose, która jest zwykle montowana w e-MTB i konkuruje tam z Bosch CX. Brose ma ogromny moment obrotowy iw ten sposób wściekle pcha się do przodu na światłach; znacznie wyższy współczynnik wspomagania w porównaniu z silnikami Bosch oznacza, że można jeździć przy mniejszym wysiłku osobistym, co jest szczególnie zauważalne w górach. W trybach wysokiego wsparcia dysk Brose działa również nieco ostrzej.
Dużym plusem silnika Brose jest duża bateria, która ma pojemność 740 watogodzin, co oznacza spory zasięg. Firma Bulls zaktualizowała sztormowego ptaka z roku modelowego 2023 w tym zakresie: jeśli nie jeździsz codziennie długimi trasami, możesz kupić rower miejski z akumulatorem 555 Wh. Co więcej, dostępna będzie bateria o pojemności 925 Wh, która prawdopodobnie raz na zawsze rozwiąże problem niepokoju związanego z zasięgiem.
Pięciobiegowa skrzynia biegów z dostosowaną gradacją
W związku z silnikiem o wysokim momencie obrotowym należy jeszcze raz wspomnieć o przełożeniach: Shimano opracowało Nexus Inter 5E specjalnie do rowerów elektrycznych, który z jednej strony łatwo trawi duże siły działające na przekładnię w środkowym silniku , ale z drugiej strony ma specjalnie zaprojektowane przełożenie dopasowane do rowerów elektrycznych. W porównaniu z często instalowaną ośmiobiegową piastą Shimano, Inter 5E ma dłuższe całkowite przełożenie; brakuje również bardzo łatwych biegów. Obwód jest więc optymalnie dopasowany do podparcia napędu.
Techniczną atrakcją Sturmvogel jest system oświetleniowy Supernova z niezwykle jasnym reflektorem o natężeniu 100 luksów. W ten sposób Bulls podkreśla premium charakter roweru miejskiego, ponieważ kolońska marka zwykle nie instaluje aż tak eleganckich świateł. Innym ciekawym aspektem jest to, że felgi Bulla są kompatybilne z oponami bezdętkowymi - te, które tu przerabiają w pewnym momencie, są bardziej odporne na przebicie i mają mniejsze opory toczenia na drodze.
Te ostatnie można oczywiście pominąć ze względu na mocny silnik - nawet ze standardowymi oponami elegancki rower miejski zapewnia mnóstwo radości z jazdy. Jeśli nie przyzwyczaisz się do konwencjonalnego roweru e-trekkingowego, Sturmvogel może ci się przydać jako idealny towarzysz na co dzień.
Schreibe einen Kommentar