Przetestuj rower szutrowy Conway GRV 10.0: sportowa marka hurtownika Hartje ma również rowery typu dropbar. Znajdujący się w średnim segmencie cenowym GRV 10.0 cieszy się dobrym wyposażeniem i zrównoważonymi właściwościami jezdnymi.
Historia hurtowni rowerów i części Hermann Hartje KG sięga XIX wieku, a Conway, jedna z marek własnych północnoniemieckiej firmy, również ma prawie 19 lat. Pod tą nazwą Hartje zaopatruje branżę specjalistyczną w raczej sportowy sprzęt - w sektorze non-e preferowane są rowery górskie, w tym w pełni karbonowe, niedrogie ATB ze światłami i sportowymi błotnikami, a także e-MTB i e-trekking rowery w różnych wariantach. Ponadto stale rośnie asortyment rowerów szutrowych: podczas gdy Conway nadal oferował cztery modele w 30 r., obecnie jest ich już osiem, w tym trzy rowery z włókna węglowego i dwa rowery aluminiowe z pełnym wyposażeniem.
GRV 10.0 jest numerem dwa w ofercie, za niecałe 2.800 euro jest o 400 euro tańszy niż topowy model GRV 12.0 i jest nieco cięższy. Wyposażony w mieszankę Shimano GRX i DT Swiss G1800 Spline, 10.0 jest klasą prostszą niż 12.0, ale jest to prawie niezauważalne pod względem funkcji. Oczywiście górna grupa GRX jest wyposażona w wydrążoną kutą korbę i hamulce „Servo Wave”, w których klocki poruszają się szybciej w kierunku tarczy hamulcowej. A zestaw kół DT 1600 z 12.0 cieszy charakterystycznym warkotem zębatego wolnego koła zamiast kliknięcia klasycznych zapadek. Ale poza tym oba warianty modeli są tak podobne, że śmiało można wybrać tańszy rower.
Shimano GRX 600 z wieloma zaletami
Shimano GRX 600 ma również wiele zalet: manetki mają gładszą powierzchnię, która z czasem daje większy komfort podczas jazdy bez rękawiczek, a mechanizm korbowy ma nieco krótsze przełożenie 46/30 (GRX 810: 48/ 31 ). Dzięki 11-biegowej kasecie 34-10.0, GRV XNUMX ma wyjątkowo duży zakres przełożeń, który oferuje ogromne rezerwy, szczególnie na stromych podjazdach; po prostu musisz obejść się bez szybkiego biegu. Wszystkie grupy osprzętu Shimano GRX zapewniają precyzyjną, szybką zmianę przełożeń, a osiągi przedniej przerzutki są szczególnie zadowalające: w rowerach szutrowych często trzeba przełączyć się na małą tarczę, gdy częstotliwość pedałowania jest niska, a łańcuch jest napięty, a Przerzutka Shimano nie ma z tym problemu.
Rama karbonowa z innowacjami w szczegółach
Jest wiele nowych rzeczy do zobaczenia na karbonowej ramie Conway. Geometria układu kierowniczego i siodełka nie uległa zmianie w stosunku do modelu 2021 - motocykl pozostaje tutaj bardzo wyważony - ale poprawiono wiele detali. Uchwyty bagażowe można teraz zamontować na widelcu, a także zamontowano gwintowane wkładki do błotników. Zamiast prostego zacisku jest teraz zintegrowany zacisk siodełka, który jest ukryty pod (nieco luźną) gumową osłoną. Zgodnie z tabelą geometrii rura podsiodłowa modelu 2022 jest krótsza, a wsporniki siodełka nie przechodzą już przez nią i nie wchodzą w górną rurę. Pozostały praktyczne elementy, takie jak zdejmowany „mostek błotnika” do mocowania tylnego błotnika i osłona na dolnej rurze pod otworami na uchwyt na butelkę - jeśli istnieje wariant z Shimano Di2, można tu umieścić elementy elektroniczne.
Opcje montażu i łatwa instalacja wirnika
Uderzające kształty rur i dobrze przemyślane prowadzenie linek charakteryzują Conwaya: linki przerzutki i tylnego hamulca są poprowadzone szerokimi łukami wokół główki ramy - od prawej manetki do lewej i odwrotnie. Więc nic nie może ocierać się o ramę, a układ kierowniczy nie jest osłabiony. Uderzające jest to, że Conway radzi sobie bez gwintowanych otworów w górnej rurze, das Cecha większości ram Gravel. Jednak wielu woli używać kompaktowej torby na kierownicę zamiast małego pudełka na górnej rurze.
Demontaż koła, a przede wszystkim montaż, jest pozytywny: oba koła wsuwają się szybko i pewnie na swoje miejsce, a osie szybkozamykacza można również łatwo i bez zaczepiania przepchnąć. Dołączone dźwignie można zdjąć - oszczędza to prawie 40 gramów wagi i zapewnia gładsze kontury. Podstawa przerzutki jest przykręcona do ramy, ponieważ rower jest dostępny również z napędem 1×11. Jeśli podstawa pęknie podczas upadku, cała rama nie zniknie.
Solidne wykonanie i opcja bezdętkowa
Jeśli chodzi o wykończenie, Conway opiera się pokusie polegania na komponentach własnej marki Contec i zamiast tego wybiera dobrze znane komponenty Easton. Lekko rozszerzona kierownica jest dość szeroka jak na raczej mały rozmiar ramy; Oznaczenia na aluminiowej sztycy z łatwym w obsłudze zaciskiem ułatwiają regulację wysokości. Dobrym wyborem jest Schwalbe G-One Allround o szerokości 40 mm, opona, która sprawdzi się jako uniwersalna opona zarówno na asfalcie, jak i sypkiej nawierzchni. W połączeniu z optymalnie szerokimi obręczami DT Swiss przejście na bezdętkowe jest dziecinnie proste - nagrodą jest mniejsza waga i opory toczenia, aw praktyce przynajmniej te ostatnie są zauważalne. W zależności od masy ciała możesz obniżyć ciśnienie w oponach do 2 do 2,5 bara, a następnie lekko się toczyć; na zakurzonych, suchych ścieżkach w środku lata, G-One ma również problemy z trakcją tu i tam.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, Conway jest ogólnie bardzo zrównoważony. Sterowanie jest poręczne, czemu sprzyja kąt skrętu 72°, dość stromy jak na rower szutrowy; pozycja siedząca jest wygodna, ale mogłaby być nieco bardziej sportowa dzięki dłuższemu mostkowi. Filcowa sztywna rama umożliwia błyskawiczne przyspieszenie; Nieco większy komfort w części wypoczynkowej można uzyskać, instalując sztycę z włókna węglowego.
Waga klasowa
Ważący nieco poniżej 9,46 kg (przed konwersją na system bezdętkowy) Conway 10.0 mieści się w typowym dla swojej klasy zakresie; przy porównywalnie wyposażonych rowerach nie ma dużego pola manewru. Aby mieć zauważalny wpływ na obsługę, waga i tak musi być znacznie niższa - a wtedy poruszasz się w zupełnie innych regionach cenowych. Ze względu na to, co potrafi, Conway GRV 10.0 można nazwać dość tanim; dobra dostępność poprzez dużą sieć dealerów Hermann Hartje KG to kolejny plus. A jeśli kiedykolwiek poczujesz chęć zoptymalizowania swojego roweru szutrowego Conway, obszerny katalog części rowerowych Hartje zawiera cały szereg interesujących komponentów, które dealerzy mogą z łatwością zamówić.
WEB: conway-bikes.de
Schreibe einen Kommentar