Dzięki dwóm nowym zestawom kół amerykański producent jest skierowany do fanów bardzo różnych dyscyplin kolarskich: dzięki Zipp 808 i 858 NSW zarówno triathloniści, jak i specjaliści od obwodów otrzymują niezwykle wyrafinowany materiał do rekordowych czasów. Velomotion wyjaśnia, czym wyróżniają się nowe koła – poniżej test.
Test Zipp 808 i 858 NSW: Z jednej strony jazda ze stałą, dużą prędkością, z drugiej wielokrotne przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętu: Triathlon i wyścigi torowe stawiają rowerzystom bardzo różne wymagania, ale koła są zgodne: aerodynamika muszą być sztywne i jak najlżejsze - i muszą umożliwiać oponie rozwinięcie pełnego potencjału w zakresie oporów toczenia.
Dzięki nowym zestawom kół 808 i 858 NSW Zipp chce zrealizować wszystkie te funkcje, a tym samym ułatwić życie zarówno trójstronnym wojownikom, jak i gwiazdom zakrętów. Model 808 jest praktycznie standardową wersją na wysokim poziomie, a model 858 NSW jest o jeden lepszy: Piłokształtny profil obręczy, który został wprowadzony po raz pierwszy w 2016 roku i został zainspirowany płetwami humbaka z charakterystycznymi guzkami. jeszcze bardziej stabilny i mniej, szczególnie przy bocznym wietrze być wrażliwym, co jest oczywiście ważnym czynnikiem, zwłaszcza przy bardzo głębokich felgach.
Szybko z typowymi „dołeczkami”
Ale najpierw do 808: To też nie jest zestaw kołowy „chleba i masła”. Obręcze o głębokości 80 mm z charakterystycznymi dla Zipp wytłoczonymi „wgłębieniami” zapewniają niski opór powietrza przy dużych prędkościach. Na każdym kole zastosowano 20 szprych offsetowych typu Sapim CX Sprint - sztywna szprycha, która jest nieco cięższa i waży około 5 gramów. Piasty „Zipp ZR1” są wyposażone w precyzyjnie zapadkowy wolnobieg: sześć przesuniętych zapadek daje 66 punktów zaczepienia, co umożliwia błyskawiczne przyspieszenie. Ważący 1.635 gramów 808 niekoniecznie jest super lekki; jednak stracił aż 280 gramów w porównaniu do swojego poprzednika.
Stabilny przy bocznym wietrze dzięki profilowi typu bump-choice
105 NSW z obręczami o głębokości 858 mm jest o kolejne 82 gramów lżejszy - między innymi dzięki zastosowanym szprychom „Sapim CX Ray”, z których każda waży około 4 gramów. Oprócz unikalnego profilu obręczy, Zipp polega na piastach Cognition z magnetycznym wolnobiegiem „Axial Clutch V2” z 54 punktami blokowania, który według Zipp działa z wyjątkowo niskim oporem, gdy pozwolisz mu się toczyć. Te piasty, których kołnierze odzwierciedlają profil piłokształtny obręczy, są również przeznaczone do szprych wygiętych.
Oba zestawy kół mają wspólny profil obręczy o maksymalnej szerokości 27 mm i szerokości wewnętrznej 23 mm. Fakt, że obie felgi są bez haczyków, sprawia, że siadasz i zwracasz uwagę: wystający do wewnątrz kołnierz obręczy, pod którym brakuje konwencjonalnych składanych opon. Obręcz bez haka zapewnia płynniejsze przejście między oponą a ścianą obręczy, ponieważ ta ostatnia w mniejszym stopniu zwęża oponę. Z jednej strony zapewnia to stabilniejsze dopasowanie opony, szczególnie podczas pokonywania zakrętów, az drugiej wpływa korzystnie na aerodynamikę - opona i felga tworzą jedność w strumieniu powietrza i płynniej opływają.
Większa prędkość dzięki obręczom bez haczyków
Zipp last 808 jak 858 NSW na oponach o szerokości 28 mm, dzięki którym można również prowadzić 25er. Jednak ciśnienie powietrza nie może przekraczać 5 barów i można używać tylko opon bezdętkowych (choć z dętką). Jednak połączenie nieco szerszych opon i nieco niższego ciśnienia opłaca się zarówno w triathlonie, jak i w wyścigach torowych: oprócz tego, że opory toczenia są niższe, obniżone ciśnienie zapewnia dobre tłumienie drgań, a tym samym mniejsze zmęczenie; W szybkich zakrętach z dużym pochyleniem obręcz bez haczyków optymalnie wspiera oponę i może dobrze blokować się na drodze przy 5 barach.
Jest zatem całkiem możliwe, że szybcy rowerzyści staną się jeszcze szybsi dzięki nowym Zipp 808 i 858 NSW; Ale najpierw muszą głęboko sięgnąć do kieszeni: 80 kosztuje 2.500 euro (1.225 VR / 1.275 euro), 858 NSW nawet 4.000 euro (1.775 VR / 2.225 euro). Wyjątkowa przewaga konkurencyjna na rowerach i torach!
www.sram.com/en/zipp
Schreibe einen Kommentar