Są aktualnym tematem trendów na rynku rowerowym: e-rowery SUV. Niemal każdy liczący się producent ma w ofercie przynajmniej jeden model trekkingowy z szerokimi oponami na rok 2022. Czym charakteryzują się rowery i dlaczego obecnie cieszą się tak dużym zainteresowaniem?
Podobnie jak sportowe pojazdy użytkowe (SUV) w sektorze samochodowym, skrót oznaczający rowery elektryczne oznacza terenowy, sportowy rower elektryczny. Elektryczne rowery typu SUV, obecnie nazywane również SUB, to mieszanka elektrycznych rowerów trekkingowych i elektrycznych rowerów górskich.
„Z jednej strony rowery wyróżniają się pełnym wyposażeniem do codziennego użytku i wycieczek. Z drugiej strony dzięki szerokim oponom i zawieszeniu, które pozwalają również na wycieczki w łatwym terenie. Są więc swego rodzaju wszechstronnymi kołami”, wyjaśnia Anja Knaus ze szwajcarskiej pionierki e-rowerów Ulotki.
Codzienny plus dla wielu użytkowników
Flyer realizuje trend crossover z „Goroc 2”, na przykład: szerokie opony do rowerów górskich (29 x 2,6 cala) i amortyzowany widelec o skoku zawieszenia 120 milimetrów są montowane na ramie roweru e-trekkingowego. "Radość z jazdy i przyczepność w terenie zostały poprawione bez poświęcania codziennej użyteczności— powiedział Knaus. Na szczególną uwagę zasługuje „Goroc X” firmy Flyer, który słusznie zajął pierwsze miejsce w rankingu Wybór czytelników Velomotion w kategorii SUV E-Bikes 2022.
Bei marzenie o rowerze, małego producenta z Badenii-Wirtembergii, opcja szerokich opon od dawna jest atutem: „W sektorze rowerów turystycznych, gdzie korzenie naszej firmy leżą, szersze opony są standardem, aby zapewnić dobrą przyczepność na wielu nawierzchniach. Od samego początku przenieśliśmy tę ideę do naszych e-rowerów, aby były interesujące dla wielu użytkowników”., wyjaśnia dyrektor zarządzający Stefan Stiener. Dlatego nie dziwi go, że do pomysłu dołączają teraz kolejni producenci.
Rower górski odpowiedni do codziennego użytku lub…
Ale dlaczego nie wziąć elektrycznego roweru górskiego, który domyślnie toczy się na szerokich oponach? Elektryczne rowery górskie są zaprojektowane jako sprzęt do sportów terenowych i dlatego mają braki w codziennej przydatności. Na przykład stałe oświetlenie lub błotniki nie mogą być po prostu doposażone. "Jeśli chcesz mieć wszystko solidnie zamontowane od samego początku, aby rower służył również jesienią i zimą i nadal dobrze wyglądał, możesz sięgnąć po rower e-SUV", opisuje producent Matthias Rückerl Haibike, który dodał tę kategorię do swojej szerokiej gamy E-MTB.
Osoby odpowiedzialne w firmie Riese & Müller również od dawna rozpoznały ten trend. Wiele rowerów z Darmstadt jest dostępnych w opcji wyposażenia GX z grubo profilowanymi oponami, które pokazują swoje zalety zarówno w terenie, jak iw deszczu i niższych temperaturach. Nawet rowery, które nadają się do większej ładowności i są uważane za rowery towarowe, takie jak „Multicharger”, są dostępne z szerokimi, profilowanymi oponami. Jednak modele te symbolizują również inne zalety e-roweru SUV: duże akumulatory i mocne silniki. "Umożliwia to duży zasięg, a tym samym dłuższe wycieczki w terenie. Dodatkowo zwiększa frajdę z jazdy, zwłaszcza jeśli planujesz wyprawę terenową z dłuższymi podjazdami“, mówi Jörg Matheis z Giganta i Muellera.
... terenowy rower miejski
Ale nie powinieneś postrzegać SUV-ów jako różnych rowerów górskich, musisz myśleć o nich z innej strony: bardziej odpowiednie są rowery typu step-through znane z obszaru miasta, czyli rowery z niskim przekrokiem do użytku w terenie. Jednym z przykładów jest Cannondale Tesoro Neo X1. "Konstrukcja znacznie ułatwia wsiadanie. Jednak jako rowery miejskie, rowery te były wcześniej spotykane tylko w codziennym ruchu ulicznym i nie nadawały się na wycieczki terenowe. Dzięki szerszym oponom bezproblemowe są również wycieczki po leśnych ścieżkach czy szutrowych drogach, co znacznie zwiększa zakres użytkowania“, wyjaśnia Daniel Häberle z cannondale.
Ponieważ akumulator jest zwykle zintegrowany z dolną rurą, jest bardziej obszerny. "Ma to również zaletę techniczną: stabilność ramy jest lepsza, a rower łatwiejszy do jazdy w terenie“, wyjaśnia Antje Geyer z producenta napędów Brose. Jako kolejny powód rosnącej popularności motocykli wymienia wygląd. „Analogia jest tutaj bardzo wyraźna w przypadku samochodów, które wciąż cieszą się rosnącą popularnością: wygląda sportowo i jest gotowa na przygodę oraz oddaje ducha czasu.", więc Geyer.
E-rower SUV - po prostu wszechstronny?
Marka BULLS z Kolonii inspiruje zarówno zespół redakcyjny Velomotion, jak i naszych czytelników swoim Iconic EVO TR 2 wybór czytelników. W tym ostatnim przypadku Iconic uplasował się na 3. miejscu, a nasi redaktorzy również wystawili e-rowerowi SUV firmy BULLS ogólną ocenę bardzo dobrą i przyznali mu znak jakości Velomotion w kategorii e-rowerów SUV i wycieczek.
Producent Stevens stworzył nawet własną kategorię rowerów o nazwie „E-Crossover”. Asortyment obejmuje osiem zupełnie różnych modeli. "Obok miejskich przejść stoją rowery górskie z pełnym zawieszeniem. Choć kształt ramy jest różny, dwie rzeczy są identyczne: szerokie opony i pełne wyposażenie z bagażnikiem, oświetleniem i błotnikami., uzasadnia Jacob von Hacht z Stevens nowa kategoria. Rowery trekkingowe z 29-calowymi oponami lub rowery z pełnym zawieszeniem ze światłami i bagażnikami nie są już wyjątkiem, są teraz modne.
Aby mniejsi producenci kół również mogli skorzystać z tego trendu, Markenimporter Mosiężny Trzepak Na przykład w tym sezonie skupił się na obszarze motocykli typu SUV, tworząc motocykl koncepcyjny. "W tym sezonie rozszerzyliśmy naszą koncepcję platformy o segment e-rowerów typu SUV, ponieważ motocykle są bardzo popularne”., potwierdza Dennis Schömburg z Messingschlager. Producenci rowerów z małymi działami rozwoju mogą stworzyć własny e-rower typu SUV w oparciu o ramę Messingschlager. Należy wybrać tylko żądane komponenty, takie jak kierownica, siodło, chwyty lub opony. Importer oferuje nawet własne narzędzie, wyszukiwarkę części, za pomocą której można wybrać odpowiednie akcesoria. Mianowicie rynek wtórny będzie rósł z większą liczbą opcji w tym obszarze: producenci opon połknąć np. B. wprowadza na sezon 2022 własną oponę do motocykli e-SUV „Al Grounder”.
Trójkołowiec z wysokim wejściem
Zespół rozwojowy producenta rowerów poziomych podążył za pomysłem SUV-a z innej strony HP Velotechnik: Manufaktura z Kriftel oferuje trójkołowce, czyli poziome trójkołowce, które mają wyższe siedzisko. "Wrażenie SUV-a z lepszym przeglądem ruchu drogowego staje się wrażeniem SUT– mówi z uśmiechem rzecznik Alexander Kraft. „Łatwiej jest też wsiadać i zsiadać, co sprawia, że rowery są niezwykle interesujące dla osób starszych lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej”. Ponieważ koła można konfigurować indywidualnie, możliwy jest również wariant terenowy E.
Bez względu na to, jak silne mogą się wydawać podobieństwa między e-rowerami SUV a samochodami, istnieją dwie ogólne różnice: po pierwsze, wycieczki terenowe na dwóch lub trzech kołach są legalne. Po drugie, rowery elektryczne nadal można pedałować do domu z rozładowanym akumulatorem.
Obrazy i tekst zpressienst-Fahrrad.de
Myślisz, że...?Znajdź tutaj najlepsze e-rowery SUV z roku modelowego 2022:
Schreibe einen Kommentar