Rowery towarowe 2022: Rowery towarowe już dawno wyrosły ze swojej niszy i stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w obszarach miejskich. Nawet politycy dostrzegli potencjał rowerów towarowych w nadchodzącym przełomie w mobilności, a wsparcie finansowe jest dostępne prawie wszędzie w Niemczech. Stale rosnąca popularność sprawia również, że same rowery stają się coraz bardziej wyrafinowane, a wybór rośnie.
Trójkołowiec, Long-John, Long-Tail, z technologią przechylania lub bez, czy raczej kompaktowy rower cargo? Rowery towarowe to już nie tylko rowery towarowe; rowery i ich koncepcje są teraz tak różnorodne, jak obszary zastosowania.
Niezależnie od tego, czy jako pełnoprawny transporter dla dzieci, jako prawdziwy osioł juczny do większych zakupów, zamiennik samochodu, czy raczej jako kompaktowy dodatek do floty pojazdów - spojrzenie na Cargobikes 2022 pokazuje ogromną różnorodność. Przedstawiamy Państwu nasze ulubione.
Oprócz „prawdziwych” rowerów towarowych postanowiliśmy uwzględnić w zestawieniu również dwie przyczepki; jako zmienny dodatek do istniejącego roweru lub e-roweru, nadal są bardzo dobrym sposobem na rozszerzenie wykorzystania jednośladu - czy to do przewożenia dzieci, czy zakupów lub podobnych.
Wygodny dla (współ)kierowców
Nowy Go-E firmy Babboe oparty jest na odnoszącym sukcesy modelu Curve: dzięki trzem kołom jest szczególnie popularny ze względu na wysoką stabilność jazdy. Styl retro z dopasowanym drewnianym pudełkiem zajmie się resztą. Wspaniałą cechą Go-E są zamykane drzwi z przodu skrzyni transportowej. Wsiadanie i wysiadanie jest ułatwione, zwłaszcza dla psów, ale dzieci są również zadowolone z mniejszej „przeszkody” podczas wchodzenia na pokład. Poza tym rower przekonuje zwykłymi cechami: dzięki geometrii opartej na rowerach holenderskich zawsze możesz wygodnie postawić stopy na ziemi, a cichy silnik piasty łaskocze zasięg do 60 km z akumulatora 450 Wh.
Cena: od 3.349 euro /www.babboe.de
Rower cargo w formacie mini
E-Cargoville Bakery już w ostatnich latach wyrobił sobie markę jako kompaktowy rower cargo. Na rok modelowy 2022 firma z Hamburga nadała wszechstronnemu rowerowi zupełnie nową ramę i maksymalną moc roweru cargo: dopuszczalna masa całkowita została zwiększona do aż 180 kg; Dwa masywne bagażniki z przodu iz tyłu mogą unieść do 42 kg. Oprócz dobrze znanej linii Bosch Performance, wersja Elite ma teraz do wyboru również mocniejszy napęd CX. W obu wariantach, dzięki akumulatorowi 625 Wh zintegrowanemu z dolną rurą, masz wystarczające rezerwy zasięgu na pokładzie nawet podczas dłuższych podróży
Cena: od 3.999 euro /www.bergamont.com
Przede wszystkim wszechstronny ładunek
Tradycyjny południowoniemiecki producent Centurion świętuje swoją premierę cargo z Vario. Świadomie podjęto decyzję na rzecz roweru cargo typu long tail jako pierwszego w tej dziedzinie. Jego konstrukcja z ponadgabarytowym bagażnikiem jest wciąż tak bliska klasycznemu rowerowi lub e-rowerowi, że można by wnieść dziesięciolecia doświadczenia. Widać to na przykład w bardzo eleganckiej integracji akumulatora 625 Wh i silnika Bosch CX. Dzięki maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 180 kg nic nie stoi na przeszkodzie do przewożenia towarów lub dzieci. W przypadku tych ostatnich dostępne jest albo wyściełane siedzenie z tyłu, albo można zaufać klasycznym fotelikom dziecięcym. Nice: Wysokiej jakości zestaw toreb składający się z trzech toreb – dwóch z tyłu i jednej z przodu – wchodzi w zakres dostawy
Cena: 5.499 euro /www.centurion.de
Kompaktowy rower cargo do miasta
Za prawie 3.000 euro, Metz Mobility wysyła E-PACKR 8.0 na wysoce konkurencyjny rynek ładunków po prawie konkurencyjnej cenie. Kompaktowa hybryda city/cargo na pierwszy rzut oka nie wymaga żadnych kompromisów: smukłą stalową ramę można udźwignąć ok. 150 kg, wewnętrzny silnik nie musi konkurować z momentem obrotowym 75 Nm ani z pojemność baterii Hide 500 Wh od konkurencji. Dzięki 20-calowym kołom E-PACKR można bezpłatnie przewozić w większości środków transportu publicznego. Nice: Cały rower, w tym rama, silnik i akumulator, jest w całości produkowany w Niemczech.
Cena: od 2.998 euro / www.metz-mobility.de
Hybryda cargo
Wszechstronna koncepcja Multicharger pomiędzy cargo, miejskim i trekkingowym z odrobiną MTB już w przeszłości zapewniła rowerowi Riese & Müller dużą rzeszę fanów. Jest mało prawdopodobne, aby zmieniło się to również w przyszłości: w 2022 r. zostaną dodane niektóre warianty wyposażenia z nowym systemem Smart firmy Bosch, w tym silnikiem CX, akumulatorem 750 Wh i wyświetlaczem Kiox 300. Pozostałe, wypróbowane i przetestowane kluczowe dane są oczywiście zachowywane. Należą do nich masywny tylny bagażnik, który z odpowiednimi akcesoriami może służyć jako miejsce do siedzenia dla maksymalnie dwojga dzieci lub alternatywnie może być ładowany do 65 kg. Jeśli potrzebujesz więcej miejsca, powinieneś być również zadowolony z bagażnika z przodu.
Cena: od 5.249 euro / www.rm.de
Nowa rama dla wiecznie zielonych
Wiele lat przed boomem na rowery towarowe, Hercules miał już w swojej ofercie e-rower Rob Cargo – to osiem (!) lat temu. Koncepcja kompaktowego i zwrotnego e-roweru, który może również przewozić ciężkie ładunki, jest dziś bardziej aktualna niż kiedykolwiek, dlatego nie jest zaskakujące, że tradycyjny producent nadaje wiecznie zielonemu towarowi zupełnie nową ramę na 2022 rok. Oprócz znacznie bardziej nowoczesnego wyglądu zwiększa to również dopuszczalną masę całkowitą do aż 180 kg. Naturalnie cicha seria Bosch Performance Line powinna mieć wystarczającą moc do większości zastosowań. Dzięki przerzutce w piaście Shimano Nexus i napędowi paskowemu nowy Rob Cargo powinien być również przyjemnie łatwy w utrzymaniu.
Cena: od 3.899 euro /www.hercules-bikes.de
Odporny towarzysz na co dzień
Nazwa mówi sama za siebie: nowy Macina Multi od KTM chce być czymś więcej niż „tylko” rowerem cargo. Z jednej strony jego kompaktowa konstrukcja z 24-calowymi kołami, napędem „Bosch Performance Line” i szerokimi oponami czyni go praktycznym towarzyszem w życiu codziennym; z drugiej strony, dzięki ładowności przekraczającej 120 kg i regulowanym bagażnikom z przodu iz tyłu, jest również doskonałym nowoczesnym osiołkiem jucznym. Dzięki opcjonalnemu systemowi dwóch akumulatorów firmy Bosch rower można wyposażyć w łączną pojemność do 1.000 Wh, dzięki czemu jest dobrze przygotowany do jazdy w terenie górskim lub na dłuższych trasach.
Cena: od 3.599 euro /www.ktm-bikes.at
Innowacyjny rower koncepcyjny
W ramach przygotowań do targów IAA ekscytujący koncepcyjny rower cargo, który powstał w wyniku współpracy BMW i Cube, zaskoczył nawet tych, którzy znają branżę. Monachijski gigant motoryzacyjny jest prawdopodobnie odpowiedzialny za większość rozwoju, podczas gdy Cube jest odpowiedzialny za konkretną implementację. „Concept Dynamic Cargo inspirowany BMW” to wielopasmowy rower cargo, który wygląda jak połączenie e-roweru i przyczepki. Dwa tylne koła mocno trzymają się podłoża podczas pokonywania zakrętów - dzięki skrętnej osi. Obecnie nie ma żadnych informacji na temat konkretnego sprzętu, wprowadzenia na rynek ani cen. Jednak zawsze można się ekscytować.
Cena: jeszcze nieznana / www.cube.eu
Rower rodzinny z dodatkowym bezpieczeństwem
Winora nazywa swoje nowe dzieło cargo Family Utility Bike (FUB). Obszar zastosowania jest więc już jasny: nacisk kładziony jest na transport dzieci. W tym celu Winora polega na skrzyni transportowej wykonanej z amortyzującej pianki EPP, która jest również wyposażona w ochronę przed uderzeniami bocznymi. Ze swojej strony mama i tata są zadowoleni z mocnego silnika „Bosch Cargo Line”, który jest zasilany jednym lub dwoma akumulatorami 500 Wh. Za zmianę przełożeń odpowiada piasta przerzutki Shimano Nexus, która została zoptymalizowana pod kątem rowerów elektrycznych. Last but not least: Alternatywnie FUB jest również dostępny jako rowerek trójkołowy dla maksymalnie czwórki dzieci.
Cena: jeszcze nieznana / www.winora.com
Mini przyczepka rowerowa
Kochanie, zmniejszyłem zwiastun! Carrie Me nie tylko wizualnie przypomina swojego odpowiednika w samochodzie, ale spełnia również podobny cel: wszystko, co nie mieści się na pojeździe ciągnącym lub w pojeździe ciągnącym, można tu przewieźć - czy to na zakupy do sklepu z narzędziami, czy podczas przeprowadzki. Powierzchnia ładunkowa Carrie Me ma wymiary ok. 60 na 80 centymetrów, dzięki czemu oferuje znacznie więcej miejsca niż konwencjonalna (dziecięca) przyczepa - szczególnie w przypadku towarów o dużych gabarytach. Praktyczny: dyszel dolny można przekształcić w dyszel ręczny, po prostu ponownie go łącząc; przyczepa staje się wówczas wózkiem ręcznym.
Cena: od 499 euro /www.roland-werk.de
Wysoka jakość spotyka się z funkcjonalnością
Dzięki NC-1 Nicolai otwiera nowe możliwości: do tej pory firma jeździła prawie wyłącznie po drogach w segmencie MTB - więc krok w kierunku rowerów cargo wydaje się dość duży. Ale NC-1 również od razu pokazuje cechy, które od wielu lat przyniosły producentowi z Dolnej Saksonii wierną rzeszę fanów: wyraźne, ponadczasowe kształty, pięknie równe spawy i techniczna finezja. Ten ostatni składa się na przykład z NC-1 w sprytnie zaprojektowanej kierownicy, dzięki której nawet ciasne promienie zakrętów nie stanowią problemu - w rzeczywistości jest to klasyczna słabość rowerów cargo „Long John”. Sprytna jest również zamykana podstawka, która pełni funkcję immobilizera. Nadbudowy, takie jak foteliki dziecięce, są obecnie opracowywane wspólnie z partnerem. Nowy system Bosch Smart z silnikiem CX i baterią 750 Wh jest już zainstalowany w napędzie. Drugie gniazdo umożliwia przenoszenie kolejnej baterii.
Cena: od 7.499 euro /www.nicolai-rowery.com
Przyczepa dla dzieci z dużą ilością miejsca
Na rok 2022 specjaliści od fotelików dziecięcych z Bobike zaprezentowali swoją pierwszą przyczepkę. Zaprojektowana dla maksymalnie dwójki dzieci przyczepka Bobike ma wiele sprytnych funkcji: cały przód przyczepki można złożyć, aby ułatwić pasażerom wsiadanie. Można go również przekształcić w wózek spacerowy w zaledwie kilku prostych krokach, aw schowku z tyłu jest miejsce na cotygodniowe zakupy.
Cena: 659 euro /www.bobike.com
Szlachetny sprzęt urodzinowy
Aż trudno uwierzyć, że Urban Arrow’s Family obchodzi w tym roku swoje dziesięciolecie. Rower cargo Holendra to chyba do dziś jeden z najpopularniejszych modeli. Jest to tym bardziej zdumiewające, że przez dekadę niewiele zmieniło się pod względem podstawowej formy i koncepcji: geometria inspirowana rowerami holenderskimi,
skrzynia transportowa z pianki cząsteczkowej EPP, dostosowana do przewozu dzieci oraz wysokiej jakości wyposażenie techniczne. Ten ostatni w ciągu „życia” Rodziny przechodził oczywiście liczne modernizacje, a swój szczyt osiągnął wraz z modelem jubileuszowym. Nabywcy roweru, który będzie dostępny od listopada, mogą liczyć na automatyczną skrzynię biegów Enviolo z napędem paskowym, mocne hamulce tarczowe Magura oraz klasyczne oświetlenie ze światłem stop Supernova. Holenderska firma wyposażyła także wypróbowany i przetestowany napęd „Bosch Cargo Line” we wszechstronny wyświetlacz Nyon.
Cena: 6.999 euro /www.urbanarrow.com
Więcej ciekawych rowerów cargo znajdziesz w naszym sklepie Wybór czytelników 2021:
Schreibe einen Kommentar