Elektryczne rowery górskie 2022: W ciągu ostatnich kilku lat żadna kategoria rowerów nie wzrosła tak bardzo jak rowery elektryczne. Bez względu na to, gdzie jesteś, jednoślady ze wspomaganiem silnikowym nie tylko pojawiły się w życiu codziennym. Zespół Velomotion wybrał najlepsze e-rowery górskie roku 2022 i prezentuje tutaj najważniejsze informacje.
Dobre strony coraz częściej można spotkać także na leśnych ścieżkach i górskich trasach rowerowych. Parki rowerowe oferują teraz specjalnie przygotowane trasy „pod górę”, które są naprawdę zabawne z wieloma niutonometrami, a sekcje wspinaczkowe, których wcześniej nie można było przejechać, nagle stały się możliwe dzięki mocnym silnikom.
Ale szeroka oferta na rynku e-rowerów górskich może szybko stać się myląca. Czy potrzebuję większego skoku zawieszenia, grubych opon i czy wolałbym silnik Bosch czy Yamaha? Ceny e-MTB nie są do końca tanie i dlatego ważne jest, aby być dobrze poinformowanym. Nasz poniższy przegląd przedstawia niektóre z najbardziej ekscytujących elektrycznych rowerów górskich z roku modelowego 2022. Każdy powinien znaleźć tutaj to, czego szuka, lub przynajmniej zapoznać się z różnymi typami rowerów górskich ze wspomaganiem.
Uderzający design z doskonałymi komponentami
Lynx to elektryczny rower górski zorientowany na szlaki ze 160 mm skokiem, wysokiej jakości komponentami i ciekawą konstrukcją ramy. Shimano EP8 ma trzy poziomy wsparcia, moment obrotowy 70 Nm i jest połączony z akumulatorem 720 Wh. Dzięki połączeniu nowoczesnej geometrii i mocnych komponentów, Lynx obiecuje dużo zabawy w terenie i powinien błyszczeć zarówno pod górę, jak i z góry. Najwyższy model jest wyposażony w widelec Fox 38 Float Factory, stalowy amortyzator sprężynowy DHX2 oraz hamulce i przerzutki Shimano XT. Oprócz tego modelu Lynx jest dostępny w pięciu innych wariantach i kolorach.
Cena: od 6.999 euro / bhbikes.com
Do 925 Wh dla miłośników zasięgu
Bulls E-Stream Evo AM 5 FIT jest wyjątkowy pod wieloma względami. 150 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu jest wprawiane w ruch przez Brose S-Mag z momentem obrotowym 90 Nm. Ale końcówka nazwy „FIT” zdradza coś ekscytującego: oprócz dyskretnie małego pilota zdalnego sterowania z kolorowym wyświetlaczem i funkcją łączności (wraz z aplikacją) obejmuje to przede wszystkim dostępne warianty baterii. 555, 740 lub nawet 925 watogodzin obiecuje nie tylko idealne rozwiązanie dla indywidualnych potrzeb, ale także rozległe wycieczki szlakiem bez martwienia się o zasięg. Wyposażenie nie pozostawia nic do życzenia: podwozie Fox, 12-biegowe przerzutki Shimano XT i 4-tłoczkowy układ hamulcowy. Aby zapewnić maksymalną wszechstronność, na pokładzie znajdują się typowe dla Bulls interfejsy MonkeyLink. Na przykład system oświetlenia można podłączyć w mgnieniu oka. Dobrze rozwiązane.
Cena: od 6.699 euro / byki.de
Duża moc przy niewielkiej wadze
Sonic Evo AM-SL 700 w imponujący sposób udowadnia, że elektryczne rowery górskie z akumulatorami o pojemności przekraczającej 1 Wh nie zawsze muszą być ciężkie. Silnik Shimano EP140 o momencie obrotowym 8 Nm osadzony jest w smukłej karbonowej ramie ze skokiem sprężyny 85 mm. Akumulator 750 Wh można wyjmować pod kątem i obiecuje doskonałe zasięgi. 29-calowe koła, rama RockShox, 4-tłoczkowe hamulce, 12-biegowe przerzutki i regulowana sztyca dosłownie krzyczą o frajdę z jazdy. MonkeyLink jest oczywiście na pokładzie i sprawia, że podłączenie systemu oświetleniowego jest tak łatwe, jak to tylko możliwe. Całkowita waga jest niesamowita: ważący zaledwie 21,5 kg Sonic Evo AM-SL jest prawie na lekkim terytorium EMTB – pomimo 85 niutonometrów i 750 watogodzin. Chapeau Byki!
Cena: 5.199 euro / byki.de
160 mm all-mountain E-MTB z Niemiec
Wraz z E-Power RS 160 Pro, Corratec przedstawia 160 mm all-mountain E-MTB, który dzięki swojej geometrii i mocnemu silnikowi Bosch idealnie nadaje się na długie wycieczki po górach. Silnik Bosch Performance CX o mocy 85 Nm jest połączony z akumulatorem 635 Wh. Podwozie pochodzi od Rockshox i powinno oferować pewne osiągi w terenie dzięki widelcowi Yari Motion Control z przodu i amortyzatorowi Deluxe Select. Corratec opiera się na hamulcach i przerzutkach Shimano i, jak przystało na nowoczesny rower górski, wykorzystuje 12-biegową kasetę XT.
Cena: 5.555 euro / corratec.de
Wszechstronny e-rower górski
Dzięki Hybrid 140 Cube koncentruje się na zabawie na szlakach, ale w połączeniu z nowoczesną geometrią i silnikiem Bosch Performance CX o momencie obrotowym 85 Nm oferuje również duży potencjał turystyczny. Niemiecki producent zastosował w podwoziu elementy sprężynowe firmy Fox o skoku 150 mm z przodu. Moc silnika Bosch z akumulatorem 750 Wh przekazywana jest do obwodu Sram GX Eagle. Gdy tylko teren staje się stromy, pomagają mocne hamulce tarczowe Magura MT7 z tarczami hamulcowymi o średnicy 203 mm z przodu iz tyłu.
Cena: 5.299 euro / kostka.eu
Siłownia all-mountain
Flyer Uproc X dołącza do grona nowoczesnych elektrycznych rowerów górskich. Dzięki mieszanym kołom - 29" z przodu i 27,5" z tyłu - nowoczesnej geometrii o dużym zasięgu i płaskim kącie skrętu oraz nowemu silnikowi Panasonic Ultimate o momencie obrotowym 95 Nm, Uproc X nie pozostawia nic do życzenia. Karbonowa rama została wzmocniona podwójnymi ściankami, w których kable poprowadzone są wewnętrznie. Akumulator 750 Wh Flyer jest również zintegrowany z ramą, ale można go w każdej chwili wyjąć. W przypadku komponentów X 9.5 szwajcarski producent polega na szlachetnym podwoziu Fox Factory, hamulcach Shimano XTR oraz elektrycznej dźwigni zmiany biegów Sram X01 AXS i sztycy Reverb.
Cena: 9.999 euro / flyer-bikes.com
Rower e-trail po raz pierwszy jest również dostępny w wersji z włókna węglowego
Nowy Trance X Advanced E+ to pierwszy eMTB firmy Giant z karbonową ramą. Rama kompozytowa ma regulowaną geometrię za pomocą nowej funkcji flip-chip, co pozwala na zmianę kąta nachylenia główki ramy i rury podsiodłowej, a także wysokości suportu. Tylny koniec Maestro w połączeniu ze 140 mm powinien zoptymalizować prowadzenie i sprawić, że Trance X będzie wszechstronnym rowerem górskim tajwańskiego producenta. Całość połączona jest z silnikiem SyncDrive Pro o momencie obrotowym 85 Nm i baterią 650 Wh. Wersja z wyższej półki jest dostępna z ramą Fox Performance, tylną przerzutką Shimano SLX i hamulcami Deore XT.
Cena: od 4.499 euro / gigant-rowery.com
Świetne komponenty, dobra cena
Nowa nazwa „All MTN” mówi sama za siebie. Haibike prezentuje all-mountain z karbonową ramą w specjalnej edycji „SE”. Aby zasłużyć na swoją nazwę, istnieje aż 160 mm skoku i nowoczesna geometria, która ma wykazywać pewną moc zarówno podczas zjazdów, jak i podjazdów. SE jest wyposażony w zawieszenie Rockshox Lyrik i Deluxe Ultimate, hamulce Magura MT7 i elektryczną manetkę Sram AXS X01 Eagle. Silnik Bosch Performance CX o momencie obrotowym 85 Nm z akumulatorem 750 Wh zapewnia wystarczającą moc pod górę. Interesujące są również mieszane rozmiary kół. All MTN toczy się do 29” z przodu i 27,5” z tyłu.
Cena: 7.999 XNUMX € / haibike.com/de
Pełen gaz E-MTB o sprawdzonych właściwościach i nowej technologii
Macina Prowler również podąża za trendem i opiera się na mieszanych rozmiarach kół z 29-calowymi z przodu i 27,5-calowymi z tyłu. Nowy silnik Bosch Performance CX Gen. 4 o momencie obrotowym 85 Nm i pasujący akumulator 750 Wh zapewniają dużą moc. W przypadku komponentów KTM wykorzystuje wysokiej jakości elementy sprężynowe Fox o średnicy 180 mm z przodu. Obwód Sram GX Eagle AXS 12-biegowy może być sterowany elektrycznie i oferuje doskonałe osiągi. Hamulce to nie Sram, ale Shimano Deore XT z tarczami 203 mm z przodu i 180 mm z tyłu.
Cena: 7.799 euro / ktm-bikes.at
Elektryczny rower górski specjalnie dla kobiet
Liv od wielu lat produkuje rowery z geometrią zaprojektowaną specjalnie dla kobiecej anatomii. Intrigue X E+ pojawi się w 2022 roku z nowym silnikiem Yamaha SyncDrive Pro o momencie obrotowym 85 Nm i akumulatorem 625 Wh. Podwozie pochodzi od kalifornijskiego producenta Fox i oferuje wszystko, czego dusza zapragnie dzięki 36 Performance Elite i Float X. Liv polega na komponentach Shimano XTR do hamulców i przerzutek. Opony pasują do nowoczesnej geometrii i 150 mm skoku – Intrigue toczy się na masywnym Maxxis Assegai z przodu i Dissector z tyłu.
Cena: 5.999 euro / liv-cycling.com
Power pack ze świetnym wyposażeniem
Dzięki Spitzing producent z Górnej Bawarii prezentuje absolutną potęgę. Dzięki mocnemu silnikowi TQ o momencie obrotowym 120 Nm i akumulatorowi o pojemności 1050 Wh żadne życzenie e-rowerzysty nie powinno pozostać niespełnione. Całość połączona jest ze szlachetnymi komponentami takimi jak podwozie Fox Factory, hamulce tarczowe Magura MT7 oraz obwód Shimano XTR. M1 polegała na węglu w swoich produktach. Spitzing jest zatem również w pełni karbonowym rowerem górskim, który ma 160 mm skoku sprężyny z tyłu i 170 mm z przodu.
Cena: od 9.999 euro / m1-sporttechnik.de
Ekscytujący E-MTB z doliny Zillertal
Hybryda jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia i dwóch kolorach. Oprócz beżowego modelu dostępny jest również wariant w kolorze zielonym. Wszystkie trzy wersje opierają się na Brose S-Mag z baterią 630 Wh. Nowoczesny rower górski ma naturalnie 12 biegów. To pochodzi od Srama. Koła pochodzą od DT-Swiss i są wykonane z karbonu lub aluminium, w zależności od wariantu. Jeśli interesuje Cię model z wyższej półki, możesz spodziewać się zawieszenia Fox Factory. Tańsze modele są dostępne z widelcami i amortyzatorami Rockshox.
Cena: od 5.499 euro / noxcycles.com
Lekki E-MTB ze skokiem 150 mm
Wraz z Air Ray, Raymon prezentuje lekki E-MTB, który z małym silnikiem Yamaha Air Drive i zintegrowanym akumulatorem 400 Wh powinien bardziej przypominać prowadzenie klasycznego roweru górskiego niż ciężkiego roweru elektrycznego. Karbonowa rama toczy się na 29-calowych kołach i ma 150 mm skoku. Najwyższy model ma zawieszenie Rockshox Ultimate z Pike z przodu i amortyzator Deluxe z tyłu. Oprócz wariantu high-end istnieją dwa inne modele, które również mają silnik Yamaha 50 Nm, ale muszą obejść się bez podwozia Ultimate i polegać na nieco tańszych komponentach.
Cena: od 5.699 € / r-raymon-bikes.com
Nowa marka, nowy rower, nowoczesny design
Scor to zupełnie nowa marka i spółka zależna bardzo sportowego i zorientowanego na osiągi producenta BMC. Scor ma na celu bardziej zabawę i przygodę i po prostu chce się upewnić, że dobrze się bawisz na rowerze, dlatego nie może go zabraknąć w naszych najważniejszych wydarzeniach z najlepszych eMTB 2022 roku.
Oprócz dwóch w pełni górskich rowerów, na rynek trafią również dwa nowe modele E-MTB. Z 4060Z LT XT prezentują rasowe enduro z nowym silnikiem Shimano EP8 i atrakcyjnym podwoziem Fox Factory o 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Pod górę EP8 powinien zapewnić dużą moc dzięki 85 Nm i dużej baterii 720 Wh. Zgodnie z nazwą, są też hamulce, przerzutki i kaseta Shimano XT
Cena: 8.299 euro / scor-mtb.com
Rower elektryczny do bezemisyjnych dojazdów do pracy
Tero to najnowszy e-rower kalifornijskiego producenta, który koncentruje się wyłącznie na przydatności do codziennego użytku i bezemisyjnych dojazdów do pracy. Oprócz mocnego silnika 2.2 i dużej baterii 710 Wh, Tero oferuje szereg funkcji, które pasują do tematu dzięki kompatybilności z torbami, fotelikami dziecięcymi i przyczepkami. Dzięki MasterMind i Turbo System Lock hardtail 29" posiada swoiste zabezpieczenie przed kradzieżą, które pozwala na wyłączenie silnika i aktywację alarmu wibracyjnego dwoma kliknięciami w aplikacji Mission Control.
Najwyższy model jest wyposażony w widelec Rockshox Recon RL, 11-biegową przerzutkę Sram GX i hamulce tarczowe Sram G2 RS.
Cena: od 3.300 euro / wyspecjalizowane.com
Elektryczne rowery górskie 2022 Elektryczne rowery górskie 2022
Schreibe einen Kommentar