Nowości produktowe / E-MTB: Rowerzyści e-mountain Scott Patron eRide mogą spodziewać się ekscytującego nowego modelu z innowacyjnym zintegrowanym systemem Bosch Smart System. Nowość, dostosowana do zabawy zjazdowej ze 160 mm skokiem, oferuje wiele sprytnych rozwiązań, które wyróżniają rower z tłumu.
Nowa platforma pomiędzy Genius i Ransom
W rzeczywistości Scott ma już dość obszerne portfolio w dziedzinie rowerów E-MTB z pełnym zawieszeniem: od wszechstronnego, ale nieco oswojonego Strike po wszechstronnego Geniusa na szlaki i Ransom z pełną przepustnicą. Pod tym względem to nie tyle obszar zastosowania reprezentuje dużą innowację w Patron eRide, ile konkretna realizacja: ze 160 mm skoku sprężyny i dość sportową geometrią, jest umieszczony gdzieś na szlaku / obszar enduro, ale wykorzystuje zupełnie nowy Rozwój ramy, w tym Bosch Smart System. Ponadto Scott obiecuje osiągi zjazdowe zbliżone do klasycznego enduro, ale jednocześnie wspinaczkowe geny roweru cross-country.
Integracja systemów na wysokim poziomie
Podobnie jak w przypadku innych E-MTB w portfolio, Scott również polega na jednostce napędowej firmy Bosch w nowym Patron eRide - jest ona dostępna we wszystkich pięciu lub siedmiu wariantach wyposażenia niedawno zaprezentowany System Inteligentny do użytku: Oprócz dobrze znanego i sprawdzonego silnika CX czwartej generacji o momencie obrotowym do 85 Nm, dostępna jest również nowa bateria 750 Wh oraz nowa koncepcja obsługi składająca się z pilota LED i wyświetlacza Kiox 300. Wybór odpowiedniego układu napędowego jest ważny – ale jego odpowiednia integracja również odgrywa zasadniczą rolę w osiągach w praktyce. Właśnie w tym miejscu Scott Patron eRide zdobywa punkty dzięki innowacyjnym i sprytnym funkcjom.
Zacznijmy od samego silnika. To siedzi prawie całkowicie pionowo w ramie – według Scotta jest nie tylko lepiej chronione, ale może być również wydajniej chłodzone. Ponieważ silnik jest otoczony ramą od spodu, uderzenie o ziemię jest znacznie mniejsze niż w innych rowerach E-MTB, gdzie jest zwykle dość odsłonięty w najniższym punkcie ramy. Jest chłodzony podczas jazdy przez wloty wentylacyjne na górze i dlatego powinien być w stanie rozwinąć swoją pełną wydajność przez długi czas. Włączenie bardzo dużej, nowej baterii Powertube 750 Wh jest nie mniej pomysłowe. Znajduje się w precyzyjnie dopasowanej tulei w dolnej rurze i jest wkładany i wyjmowany od spodu suportu. W tym celu posiada małą szlufkę na palec – praktyczna.
Jednak kwestia integracji w Patron eRide nie ogranicza się „tylko” do napędu; na przykład amortyzator jest całkowicie schowany wewnątrz ramy. Można do niego łatwo dotrzeć w celu wykonania czynności serwisowych dzięki zdejmowanej pokrywie, poza tym jest on chroniony przed wszelkimi wpływami zewnętrznymi i zapewnia dużo miejsca w trójkącie ramy - na przykład na butelkę do picia. Miejmy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli sami przekonać się, jak upał zachowuje się na dłuższych zjazdach w teście.
O tak: Jeśli zastanawiasz się teraz, jak na przykład obsługiwać amortyzację platformy tylnego trójkąta. Oczywiście wewnętrzna technologia TwinLoc jest również ponownie dostępna w Patron eRide. Widelec i amortyzator można regulować w trzech etapach (trakcja, blokada, opadanie) za pomocą pilota na kierownicy. Zmieniają one nie tylko zachowanie reakcji, ale także kinematykę i geometrię. Sama dźwignia sterująca została również ulepszona i teraz ma integrację do obsługi wspornika zakraplacza - nareszcie!
Duże koła, sportowa geometria
Kluczowe dane Patron eRide krzyczą o maksymalną radość z jazdy na szlaku: Oprócz dużych 29-calowych kół z przodu iz tyłu oraz dużej rezerwy skoku sprężyny, szczególnie geometria wyraźnie to podkreśla. Kiedy spojrzysz na surowe liczby, nowy eMTB jest bardzo zbliżony do Ransom eRide, który z pewnością jest obecnie jednym z najpotężniejszych eMTB zjazdowych na rynku. Kąt skrętu jest dość luźny i wynosi około 65°, a rama główna o dobrze wymierzonym zasięgu jest bardzo przestronna. Daje to wystarczająco dużo miejsca, aby przenieść ciężar ciała podczas zjazdu.
Niemniej jednak Patron eRide nie wydaje się być maszyną czysto zjazdową. Świadczy o tym wysoki stack - pomimo bardzo sportowego DNA, nie powinieneś być zbyt rozciągnięty podczas siedzenia, co powinno również pasować kolarzom touringowym.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 432 | 445 | 473 | 501 |
Stosy (mm) | 634 | 642 | 651 | 660 |
Długość rury górnej (w mm) | 579 | 595 | 625 | 656 |
główka ramy (w mm) | 120 | 125 | 135 | 145 |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 500 |
tylne widełki (w mm) | 454 | 454 | 454 | 454 |
Rozstaw osi (w mm) | 1221 | 1231 | 1263 | 1295 |
Spadek BB (mm) | -30 | -30 | -30 | -30 |
Kąt skrętu (w °) | 64.5 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 77 | 76.9 | 76.9 | 76.8 |
Modele Scott Patron eRide i poziomy wyposażenia
Scott Patron eRide jest dostępny w sumie w siedmiu konfiguracjach. Dwa z nich mają sufiks Contessa i są specjalnymi modelami damskimi: Podczas gdy geometria jest taka sama jak w zwykłych wariantach, ergonomiczne elementy, takie jak siodełko lub kierownica i chwyty, są inne. Poza tym topowe modele z serii 900 opierają się na karbonowej ramie głównej i aluminiowym tylnym trójkącie. Rama główna Patron eRide 910 i 920 jest również wykonana z aluminium.
Wszystkie modele mają wspólny układ napędowy z silnikiem Bosch CX, baterią 750 Wh i pilotem LED z wyświetlaczem Kiox 300. Cena zaczyna się od nieco poniżej 6.000 euro – koniec linii osiąga Patron eRide 900 Ultimate za 10.999 XNUMX euro.
Materiał ramy: Węgiel
Widelec: Fox 38 Fabryczne dopasowanie4
Niemy: Fox nago T eRide
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł AXS
hamulce: Shimano XTR M9120 203/203 mm
wirniki: DT Swiss HXC1501
Cena: € 10.999
Materiał ramy: Węgiel
Widelec: Fox 38 Fabryczne dopasowanie4
Niemy: Fox nago T eRide
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
hamulce: Shimano XT M8120 203/203mm
wirniki: Syncros Revelstoke E1.5
Cena: € 8.699
Materiał ramy: Węgiel
Widelec: Elita wydajności Fox 38
Niemy: Fox nago T eRide
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Shimano XT M8120 203/203mm
wirniki: Piasty Formula / Obręcze Syncros MD30
Cena: € 7.699
Materiał ramy: Alu
Widelec: Fox 38 Wydajność
Niemy: Fox Float Evol eRide
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Shimano SLX 7120 203/203mm
wirniki: Piasty Formula / Obręcze Syncros MD30
Cena: € 6.599
Materiał ramy: Alu
Widelec: Powietrze domeny RockShox
Niemy: Fox Float Evol eRide
Okrążenie: Shimano Deore / XT 12-rzędowa
hamulce: Shimano MT520 203/203mm
wirniki: Piasty Formula / Obręcze Syncros MD30
Cena: € 5.999
Schreibe einen Kommentar