Wizyty w domach: Puky to niemal synonim wysokiej jakości rowerów dziecięcych, ale kto wie więcej o tradycyjnej firmie? Velomotion tam był i poznał wiele ciekawych aspektów firmy podczas wizyty domowej.
Marka roweru lub pojazdu, którą wszyscy znają? Jeśli chodzi o rowerki dziecięce, sprawa jest jasna: można mieć na myśli tylko Puky. Tradycyjna firma z Wülfrath, na wschód od Düsseldorfu w regionie Bergisches Land, od dziesięcioleci wyposaża dzieci w rowery, hulajnogi i inne środki transportu - a ponieważ firma ma tyle lat, co same Niemcy, w niektórych rodzinach jest już prawdopodobnie trzecie pokolenie w drodze z Puky. Nie myśl jednak, że firma spoczęła na laurach. Wiele się wydarzyło w Puky, zwłaszcza w ciągu ostatnich kilku lat, i pod wieloma względami specjalista od mobilności dzieci odzwierciedla rozwój, który kształtuje całą branżę rowerową. Tak więc przeszłość Puky jest równie interesująca, jak zapowiada się przyszłość firmy.
Po zakończeniu wojny zakłady produkcyjne NSU w Neckarsulm zostały zniszczone; Ponieważ stal można ponownie kupić w Zagłębiu Ruhry bardzo wcześnie, producent produkuje rowery w Düsseldorfie do czasu odbudowy fabryki w Badenii-Wirtembergii. W nieużywanej już fabryce nad Renem z obróbką rur i lakiernią były przedstawiciel NSU Hermann Schlessmann i handlarz stalą Heinz Cake Becker rozwijają produkcję hulajnóg dziecięcych, ponieważ konkurencja na rynku rowerowym jest zacięta, a samochody dziecięce co najwyżej oferowane przez regionalnych producentów.
zabawki i rower
Puck, bo tak nazywała się marka do 1956 roku (nazwę zmieniono ze względu na podobieństwo nazwy do austriackiej Puch AG), od początku był prezentowany na różnych platformach. Już na pierwszych niemieckich targach zabawek w Norymberdze w 1950 roku można było podziwiać pneumatyczne hulajnogi, rowery i trójkołowce, które są jednocześnie pojazdami i zabawkami. Koncentracja na dwóch różnych rynkach jest nadal charakterystyczna dla Puky: zabawkowe pojazdy sprzedawane są głównie poprzez handel zabawkami, rowery poprzez handel rowerami. A na obu rynkach w ostatnich latach wiele się wydarzyło.
Rower dziecięcy za 300 euro? Dziesięć lat temu coś takiego trudno byłoby sprzedać. W 2010 roku średnia cena roweru wynosiła 460 euro; odpowiednio niewiele wydano na rowery dziecięce. Ale potem przyszedł boom na e-rowery. W 2017 roku na nowy rower lub pedelek wydano średnio około 700 euro, w 2020 roku wartość ta wzrosła do prawie 1.300 euro według Statisty. Oczywiście ten szybki rozwój odzwierciedla szybko rosnącą sprzedaż (i wysokie ceny) rowerów elektrycznych, ale jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Puky Mathias Heller, towarzyszył temu wzrost wartości rowerów w świadomości konsumentów.
Miało to kilka konsekwencji dla Puky: Z jednej strony rowery tej marki nie były już postrzegane jako szczególnie drogie, co oznaczało również, że Puky mógł pracować na modelach, które wcześniej miały niewielkie szanse na rynku. Z drugiej strony wzrosła konkurencja. Uznani producenci rowerów, którzy wcześniej zaniedbywali temat rowerów dziecięcych, uaktywnili się i powstało wiele małych firm, które koncentrują się na drogich rowerach dziecięcych.
Bardziej sportowy zakres
Nawet jeśli ciasto nie urosło, jak to ujął Mathias Heller, Puky nadal korzysta z tego rozwoju. Nie tylko dlatego, że rynek rowerowy i tak jest w ciągłym ruchu: młodzi rodzice jeżdżą dziś na innych rowerach niż ich rodzice, a także chcą innych materiałów dla swoich dzieci. I tak Puky stał się częściowo bardziej sportowy, najpierw z drugą marką Eightshot, która została wprowadzona na rynek kilka lat temu, a następnie z lekkimi kołami z linii LS-Pro sprzedawanymi pod marką Puky. Pomógł również rozwój techniczny: hamulce szczękowe przez długi czas nie były standaryzowane, więc w rowerach dziecięcych nie było alternatywy dla pedałowania wstecz. Dopiero opracowanie specjalnych dźwigni hamulca umożliwiło dzieciom obsługę hamulców V-brake, które w przeciwnym razie byłyby zbyt ostre. A przerzutki można znaleźć tylko w większych modelach od 20 cali, które nie podlegają już specjalnym normom dla rowerów dziecięcych (i dlatego są również nazywane „rowerami” w Puky) - wszystkie rowery dziecięce są wyposażone w zamkniętą osłonę łańcucha lub osłona łańcucha zapobiegająca obrażeniom spowodowanym zakleszczeniem.
Oprócz nowych, lekkich modeli sportowych, klasyczny rower dziecięcy również bardzo dobrze trzyma się ziemi. Dla wielu rodzin nowoczesne rowery do codziennego użytku z wyposażeniem przyjaznym dzieciom i ramą o zoptymalizowanej wadze są logicznym następnym krokiem po samochodziku Puky à la Wutsch, rowerku biegowym, trójkołowym i hulajnodze, a dla dzieci często jest to pierwszy krok do sklep rowerowy, zabawkowe pojazdy są zwykle nadal kupowane w sklepach z zabawkami. Jednak obecnie w ponad 50% przypadków oznacza to, że są one zamawiane przez Internet, ponieważ stacjonarny handel zabawkami upada. I nie tylko zakup, ale i pozyskiwanie informacji przeniosło się do internetu, tak że dziś producent musi być bardzo aktywny w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do konsumentów. Mathias Heller mówi o „odwrotnym zachowaniu konsumenckim”, które ma również wpływ na gamę modeli: „Kupując przez Internet, rodzice decydują według własnego gustu”, wyjaśnia dyrektor zarządzający, dlatego też mniejsze pojazdy – jeździki i rowerki biegowe - są teraz dostępne również w dyskretnych kolorach. Dostępne w pastelowych odcieniach, które idealnie pasują do gustownego nowoczesnego domu. „Dzieci kupiłyby model w jaskrawych kolorach”, mówi z uśmiechem szef Puky.
Nie dotarłbyś do dzieci ze specyfikacjami technicznymi, wyjaśnia - podobnie jak rodzice. Propaganda szeptana odgrywa główną rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie, wyjaśnia Heller, a w branży Puky nadal jest uważana za „markę mam”, jeśli chodzi o decyzję o zakupie. Produkcja w Niemczech również przyczynia się do dobrej reputacji Puky, a to prowadzi nas do jednego z najciekawszych aspektów firmy. Produkcja ram i komponentów zawsze była jedną z głównych kompetencji firmy.
Wnioski z wizyty w fabryce
Każdy, kto dziś odwiedzi fabrykę, może nie tylko podziwiać magazyn wysokiego składowania, biura sprzedaży i własne laboratorium badawcze (o tym ostatnim za chwilę), ale także zobaczyć na żywo, jak powstaje zabawkowy pojazd lub rama roweru z gołe rury. Wszystkie ramy stalowe są produkowane w Wülfrath, a wiele etapów obróbki jest obecnie wykonywanych maszynowo; Jednak dostarczone ramy aluminiowe są również lakierowane w lakierni wysokiej jakości. Szczególnie warto zobaczyć produkcję niektórych pojazdów dla dzieci: Rama hulajnogi zasadniczo składa się z pojedynczej rury, która jest sterowana CNC i wygięta kilka razy, a na końcach spłaszczona, aby pomieścić tylne koło; następnie przyspawane są rozpórki i główka ramy, a następnie przechodzimy do puchu. Dzięki gamie produktów „My own Puky” indywidualne projekty kolorów dla poszczególnych pojazdów są nawet możliwe dla konsumenta dzięki wewnętrznemu systemowi proszkowemu.
Podczas gdy za spawanie odpowiadają obecnie nowoczesne roboty, wszystkie prace montażowe wykonywane są całkowicie ręcznie. I przez pracowników zewnętrznych, ponieważ Puky od dziesięcioleci ściśle współpracuje z warsztatami dla osób niepełnosprawnych. To, co zaczęło się w latach 1970. od prostych prac związanych z pakowaniem, rozwinęło się w prawdziwą historię sukcesu: łącznie około 500 mężczyzn i kobiet montuje wysokiej jakości pojazdy Puky w kilku warsztatach. Chociaż współpraca z warsztatami ma również wymiar ekonomiczny dla firmy, to chodzi również o integrację i uczestnictwo poprzez pracę w firmie, która oferuje stosunkowo zróżnicowane zajęcia iz którą pracownicy warsztatów mogą się identyfikować. Praca odbywa się tutaj bez presji czasu i ustalonych specyfikacji, ale to sprawia, że integracja z całym procesem produkcyjnym jest dość złożona.
integracja poprzez pracę
W auli panuje skoncentrowany, ale żywy nastrój; podczas wizyty z marketingowcem Guido Meitlerem jest witany z kilku stron i pytany o nowe koszulki Puky. Dyrektor zarządzający Puky, Mathias Heller, zwraca uwagę na wysoką motywację i jakość pracy osób niepełnosprawnych, dla których zróżnicowana praca w Puky jest zdecydowanie czymś satysfakcjonującym - przede wszystkim dlatego, że efekty swojej pracy mogą raz po raz zobaczyć na ulicy. Stosunek pracy w warsztatach oznacza również niezwykle wysoki poziom zabezpieczenia społecznego dla osób tam pracujących. Monterom w warsztatach iw Puky przez cały czas towarzyszy personel ich faktycznego pracodawcy, warsztatu.
Również w miejscu pracy Meikel Haarhaus dużo się dzieje. Dyplomowany inżynier kieruje wewnętrznym laboratorium testowym, w którym produkty i komponenty są poddawane próbom. Kiedy wszystkie stanowiska testowe działają, jest tak głośno, że trudno jest prowadzić rozmowę. Po jednej stronie dziewczęcy rower grzechocze na dynamometrze, zawieszony na ciężkich ciężarkach; z drugiej klatka jest rytmicznie kompresowana i rozszerzana. Sporo wysiłku w przypadku rowerów dziecięcych, prawda?
Małe ładunki z dużymi wartościami odstającymi
Ale właśnie w przypadku nich ważna jest wysoka stabilność, jak wyjaśnia kierownik testów; Dzieci są małymi mistrzami, jeśli chodzi o używanie pojazdów w sposób inny niż do tego przeznaczony. Jako para na rowerze lub po prostu zjeżdżając po schodach - to zwykle nie przychodzi do głowy dorosłym, ale to codzienność z rowerami dla dzieci. I dlatego ważne jest, aby opracowywać rozwiązania pod kątem szczytowych obciążeń, co inżynier Haarhaus ilustruje małą grafiką. Puky nigdy nie popycha tłumu dobrych rowerzystów do granic możliwości - tylko tego małego drania, który jeździ tak, jakby rower jego dziecka był rowerem zjazdowym. Oprócz stanowisk testowych program rozwojowy obejmuje również przekazanie młodym pilotom testowym pojazdów wyposażonych w specjalne czujniki. Pozwala to na rejestrację obciążeń działających na rowery i hulajnogi w warunkach rzeczywistych, co ma również znaczenie dla rozwoju praktycznych pomiarów laboratoryjnych. Drugim celem technologii testowania jest ocena dostarczonych komponentów, która obejmuje również wszystkie ramy aluminiowe.
Świadomość wysokiej jakości Puky jest gwarancją długiej żywotności pojazdów. Jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Heller, wiele Puky prowadzi nawet cztery pokolenia dzieci: za pierwszym właścicielem i jego rodzeństwem podąża rynek wtórny, gdzie, jak pokazuje doświadczenie, pojazdy osiągają dobre ceny; W pewnym momencie trójkołowiec, rowerek biegowy i spółka zostaną następnie odsprzedane na pchlim targu dla dzieci. Ze względu na długą żywotność, Puky oferuje gwarancję na części zamienne do dziesięciu lat w ramach obietnicy jakości Puky.
Towarzysz na całe życie
Z biegiem czasu firma Puky nadal się rozwijała, wprowadzając na rynek nowe koncepcje i modele oraz unowocześniając istniejące. Jednego jednak nie można zmienić: firmowe pojazdy są towarzyszami życia; prędzej czy później z nich wyrośniesz i będziesz mógł tylko tęsknie patrzeć wstecz – prawda? Na szczęście jest coś Puky dla coraz większych. Sportowa hulajnoga „SpeedUs” może mieć wysokość do dwóch metrów, można ją również załadować do 100 kilogramów, a Puky ogłosił już inne ekscytujące nowe modele na rok 2022: Cyke, Skyride i LS-Pro również zostaną uwzględnione 26-calowe koła dla rowerzystów o wzroście do 1,70 metra. Obecna generacja użytkowników Puky może z łatwością pozostać wierna pojazdom firmy Wülfrath przez dwa lata dłużej.
Schreibe einen Kommentar