Giant Bicycles to jeden z największych, jeśli nie największy producent rowerów na świecie. Niemal chwalą Reign 29 1 jako mistrza wszystkich zawodów - „Niezależnie od tego, czy to park rowerowy, weekend enduro, czy codzienne sesje na szlaku w trudnym terenie”, rower powinien robić wszystko z łatwością. Podjazdy i zjazdy nie powinny stanowić problemu. To, że Giant ma doświadczenie w budowaniu motocykli, jest niewątpliwie prawdą. Giant od zawsze miał na kontrakcie kolarzy, którzy rywalizują w najwyższych klasach kolarstwa górskiego, dzięki czemu mogą wykorzystać swoje doświadczenie w produkcji seryjnej. W latach 90. zwycięzca Pucharu Świata w Niemczech w klasyfikacji generalnej Downhill, Jürgen Beneke, był członkiem Giant Downhill Team. Dzięki ponad trzydziestoletniemu doświadczeniu w wyścigach, Giant ma niezbędną wiedzę o tym, co jest potrzebne w obszarze wyczynowym rowerów górskich, aby móc rywalizować w najlepszych seriach, takich jak Puchar Świata w Downhillu lub Enduro World Series. W Reign chcemy zobaczyć, jak dobrze to doświadczenie jest włączone do dzisiejszych produktów seryjnych.
Rządy gigantów 29 1 – Ausstattung
Oprócz własnego osprzętu Giant, który jest zainstalowany w kokpicie, w okolicy siodełka i na kołach, Reign 29 1 opiera się całkowicie na kombinacji Fox i Shimano. Z przodu pracuje amortyzowany widelec Fox 38 Performance Elite z tłumieniem GRIP2. Widelec ma skok 170 mm i wymiar montażowy Boost 15×110 mm. Wszystko kontrolowane przez kierownicę Giant Contact SL TR35 ze wzniosem 20 mm i mostek Giant Contact SL 35. Amortyzator Fox Float X2 Performance pracuje z tyłu, który jest montowany jako wariant mocowania trunnion o długości 205 mm i skoku 60 mm, co umożliwia skok sprężyny 146 mm na ramie. Za sztycę służy własny wspornik Contact Switch Vario o średnicy 30.9 mm. W zależności od rozmiaru ramy, na którym jeździsz, sztyca ma inny skok. Model S ma 125 mm, rozmiar M ma 150 mm, a duże ramy L-XL mają do dyspozycji 170 mm skoku. Jest przełączany za pomocą 12-biegowego systemu przerzutek Shimano Deore XT, który jest napędzany przez korbę Deore XT z tarczą 32. Prowadnica łańcucha MRP powinna zapewniać, że łańcuch pozostaje tam, gdzie jego miejsce. Koła również pochodzą od Gianta i są wyposażone w Maxxis Assegai o szerokości 2.5" z przodu i DHR II o szerokości 2.4" z tyłu. Obie opony są przystosowane do zastosowania bezdętkowego. Reign 29 1 robi dobre wrażenie dzięki dość niepozornemu szaremu wykończeniu.
podwozie
Najważniejszym elementem motocykla jest z pewnością amortyzowany widelec Fox 38 Performance Elite z tłumieniem GRIP2. Dzięki specyfikacjom, które można znaleźć na widelcu i informacjom dostarczanym przez Fox, możesz całkiem dobrze wyregulować zawieszenie, a tym samym mieć dobrą podstawową konfigurację dla własnej masy ciała. Jednak widelec jest raczej po twardszej stronie, co jest szczególnie zauważalne podczas podjeżdżania po technicznych szlakach, gdy masz niewielki nacisk na przednie koło i brakuje miękkiej reakcji na przeszkadzające korzenie i kamienie i musisz trochę więcej pracować . Jednak podczas zjazdów widelec jest w swoim żywiole, ma duże ugięcie sprężyny i wykonuje swoją pracę śpiewająco. Świat od tyłu wygląda inaczej. Amortyzator Fox Float X2 Performance działa idealnie. Nawet podczas podjazdu po luźnym szutrze tylne koło nie traci przyczepności i bez większego wysiłku można jechać do przodu. Gdy masz już podstawową konfigurację, możesz dokonać drobnych dostrojeń. Ale podobnie jak w przypadku wielu rzeczy, mniej często znaczy więcej. Oznacza to, że zmiana o jedno lub dwa kliknięcia jest w porządku, aby odczuć zauważalną różnicę. Ale jeśli zaczniesz łączyć ze sobą różne opcje ustawień, szybko otworzysz puszkę Pandory i często poruszasz się w kierunkach, których nie chcesz mieć. Tutaj zawsze warto wprowadzić małe zmiany.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Stos | 622 | 622 | 631 | 640 |
Dosięgnąć | 423 | 451 | 488 | 511 |
długość górnej rury | 574 | 601 | 640 | 666 |
główka | 100 | 100 | 110 | 120 |
rura podsiodłowa | 431 | 431 | 464 | 496 |
tylne trójkąty | 439 | 439 | 439 | 439 |
Radstand | 1191 | 1220 | 1262 | 1289 |
spadek BB | 27 | 27 | 27 | 27 |
kąt skrętu | 64,6 | 64,6 | 64,6 | 64,6 |
kąt siedziska | 76,5 | 76,5 | 76,5 | 76,5 |
Rządy gigantów 29 1 – Pierwsze wrażenie
Podsumowując, rower jest świetny i spełnia wszystkie oczekiwania stawiane nowoczesnemu rowerowi górskiemu. Ale nadal nie jest źle, jeśli przyjrzysz się bliżej kilku szczegółom. Wbudowane akcesoria Giant, takie jak kierownica, mostek, siodełko i sztyca podsiodłowa, wykonują swoją pracę równie dobrze, jak porównywalne części innych dostawców. Fajnie też, że Giant zamontował kilka dystansów pod mostkiem. Możesz dostosować rower w zależności od terenu lub preferencji i zmieniać wysokość mostka. Uchwyty wymagają trochę przyzwyczajenia. Są ładne i cienkie, ale mają pojedyncze płetwy rozmieszczone na całej rękojeści, przez co rękojeść jest trochę "miększa". Ale nawet jeśli trzymasz mocno, zawsze masz wrażenie lekko gąbczastej dłoni. Zaletą uchwytów jest jednak to, że jeśli jeździsz bez rękawiczek, zawsze masz pewny chwyt nawet przy spoconych dłoniach, a dłonie nie ześlizgują się, bo listwy zapewniają swego rodzaju wentylację.
W przypadku dźwigni zmiany biegów/hamulca fakt, że dźwignia zmiany biegów jest zamontowana na dźwigni hamulca, oznacza „porządek” w kokpicie. Całość ma jednak tę wadę, że nie można osobno regulować dźwigni zmiany biegów i zawsze trzeba iść na kompromis, jeśli chodzi o dosięgnięcie dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca z manetki.
Obwód Shimano XT działa idealnie, precyzyjnie i bez żadnych problemów. Hamulce były trochę denerwujące. Na początku piszczały w zależności od prędkości i twardości hamulca. Kiedy myślałeś, że skrzypienie ustało, uczono cię inaczej.
A poza tym?
Rower jest zbudowany tylko dla zabawy. Nawet jeśli Giant twierdzi, że jest stworzony do podjazdów, można powiedzieć, że z ramą Fox, a zwłaszcza z widelcem amortyzowanym Fox 38 mm, zabawa zaczyna się dopiero wtedy, gdy robi się naprawdę ciężko na zjeździe. Rower ma najlepsze cechy, a wbudowane części mają sens. Czy to opony Maxxis, które trzymają się podłoża, czy komponenty Shimano. Wszystko współgra ze sobą i tworzy ładną, zwartą paczkę.
Schreibe einen Kommentar