Nowości produktowe / Gravel: Sram rozszerza swoją i tak już szeroką gamę grup osprzętu o serię XPLR. Są to specjalne komponenty Gravel do szerokiego zakresu i małych skoków przełożeń - bez przedniej przerzutki.
Dzięki nowo wprowadzonemu ekosystemowi XPLR, Sram, we współpracy z markami zależnymi RockShox i Zipp, ogromnie rozszerza portfolio produktów Gravel. Amortyzowany widelec, regulowana sztyca, koła, kokpit - i oczywiście nie powinno zabraknąć odpowiednich grup osprzętu. Dlatego Sram rozszerza istniejące grupy osprzętu Rival, Force i Red o warianty XPLR, które skupiają się przede wszystkim na tylnej przerzutce i kasecie oraz ich translacji.
Produkty XPLR w skrócie
Grupy osprzętu Sram XPLR Etap AXS: Rywal, Moc i Czerwony za Gravel z 1×12
Nowości produktowe / Gravel: Sram rozszerza swoją i tak już szeroką gamę grup osprzętu o serię XPLR. Są to specjalne komponenty Gravel do szerokiego zakresu i małych skoków przełożeń - bez przedniej przerzutki. Dzięki nowo wprowadzonemu ekosystemowi XPLR, Sram, we współpracy z markami zależnymi RockShox i Zipp, ogromnie rozszerza portfolio produktów Gravel. widelec amortyzowany, […]
Zapakuj XPLR: Koła, opony i kokpit do użytku na szutrze
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz zestawu kołowego klasy premium, Zipp dodaje również nowe opony Gravel i aluminiową kierownicę dla fanów szutru do nowej linii produktów XPLR. Dzięki produktom XPLR Sram w przyszłości wzbogaci rynek żwiru. Oprócz amortyzowanego widelca Ruby, Rockshox zaprezentował również odpowiednią sztycę regulowaną, a Sram dostarczył grupy osprzętu. Od Zipp jest […]
Rudy RockShox: Prezentowany widelec amortyzowany do rowerów szutrowych
Nowości produktowe / Gravel: Wraz z RockShox Rudy Amerykanie prezentują swój pierwszy oryginalny widelec amortyzowany do rowerów szutrowych. Jest częścią nowego ekosystemu „XPLR”, który obejmuje również grupy osprzętu, koła i inne komponenty. Prawie żaden rower nie ma tylu twarzy, co rower szutrowy. To zbiorcze określenie obejmuje prawdziwe pliki wyścigowe, które zmniejszają prędkość motocykla wyścigowego do […]
12-rzędowa bez przedniej przerzutki z genami szosowymi
Wcale nie jest tak, że Sram nie miał do tej pory odpowiedniej grupy osprzętu do rowerów szutrowych w swoim asortymencie. Wśród klasycznych napędów mechanicznych mają one ugruntowaną pozycję od lat i były również pierwszym producentem, który miał w swoim asortymencie atrakcyjną opcję przełożeń bez przerzutki do rowerów szutrowych. Dopiero tej wiosny oferta została poszerzona o wersję bezprzewodową Rival Etap AXS.
W szczególności bezprzewodowe grupy osprzętu AXS były interesującą opcją w rowerach szutrowych, ponieważ odpowiednie STI można było łatwo podłączyć do przerzutek tylnych AXS w rowerach górskich. Tak więc bez problemu można jeździć 10-biegową kasetą 50-10 lub 52-12 na rowerze szutrowym i cieszyć się szerokim zakresem - bez przedniej przerzutki. Wada: musisz także żyć z dużymi skokami przełączania. Po drugiej stronie spektrum możesz wrócić do klasycznego układu napędowego 2x z przednią przerzutką. Pomiędzy nimi była jednak luka, którą nowe dyski XPLR mają teraz wypełnić. W tym celu oferują teraz nowe 12-rzędowe kasety z zębami 10-44 lub 10-36 - dla dobrej równowagi między przepustowością a stopniami przełożeń.
Nowe kasety wymagają również nowych przerzutek tylnych, które niosą ze sobą dobrze znane technologie, takie jak sprawdzona technologia przekładni AXS. Nowością są jednak większe rolki tylnej przerzutki, które mają zapewnić lepszą trwałość i zwiększyć wydajność. Baterie są oczywiście kompatybilne ze wszystkimi innymi komponentami AXS.
Nowe komponenty w szczegółach
Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytanie: które komponenty są tak naprawdę nowe? Oprócz wspomnianej przerzutki tylnej i kasety, pojawiły się również nowe funkcje korby. Obecnie dostępne są wewnętrzne rozwiązania Direct Mount od 38 do 46 zębów, które podobno pozwalają zaoszczędzić około 35 g wagi w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem wykorzystującym pająk. Podczas gdy ramiona korby Rival pozostają niezmienione, a właściciele mogą z łatwością zamontować ostrza Direct Mount, dostępne są nowe ramiona korby dla Red i Force. Z drugiej strony nie ma zmian w chorobach przenoszonych drogą płciową.
Trochę się to komplikuje, jeśli chodzi o kompatybilność. Najpierw łatwa część: Podobnie jak w przypadku wszystkich poprzednich komponentów AXS, nowe przerzutki tylne Sram AXS Etap XPLR mogą również „komunikować się” ze wszystkimi komponentami AXS - więc łączenie i dopasowywanie nie stanowi żadnego problemu. Niestety, sprawa jest mniej trywialna, jeśli chodzi o sam napęd. Ponieważ komponenty XPLR są rozszerzeniem komponentów Road, są kompatybilne tylko z odpowiednimi częściami. Oznacza to, że nowe kasety wymagają wolnego koła XDr i płaskiego łańcucha. W związku z tym nie można ich obsługiwać z istniejącym napędem Eagle (AXS). To samo dotyczy samych przerzutek XPLR.Tutaj aktualnie używasz kasety 10-44 lub 10-36.
Sekretną gwiazdą nowych grup osprzętu są kasety, zwłaszcza nowy wariant 10-44. Występuje w gradacji 10, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 38, 44 i oferuje bardzo harmonijne zmiany przełożeń do użytku w rowerach szutrowych. Będzie dostępny w dwóch wariantach, XG-1271 i XG-1251. Ze względu na wagę ten pierwszy opiera się na dużej aluminiowej zębatce, która jest wykonana ze stali w modelu 1251. Stąd różnica w wadze: 373g vs. 412g.
Grupy osprzętu Sram XPLR: ceny i wagi
Funkcjonalnie nie ma różnic między trzema dostępnymi grupami XPLR – Rival, Force i Red. Inaczej jest z wyborem materiału, a co za tym idzie także z wagą i ceną. Podsumowaliśmy wszystkie komponenty i ich kluczowe dane.
Komponent | oznaczenie | Waga | Cena (sugerowana cena detaliczna) |
---|---|---|---|
przerzutka tylna | Rywal XPLR eTap AXS | 327 g | 265 Euro |
przerzutka tylna | Wymuś XPLR eTap AXS | 308 g | 465 Euro |
przerzutka tylna | Czerwony XPLR eTap AXS | 293 g | 685 Euro |
w Kassetten | XG-1271 | 373 g | 225 Euro |
w Kassetten | XG-1251 | 412 g | 160 Euro |
korba | Rywal 1 szeroki | 706g (40z / 172,5) | 135 Euro |
korba | Siła 1 (szeroki) | 598g (40z / 172,5) | 435 Euro |
korba | Red 1 | 465g (40z / 172,5) | 700 Euro |
O ile podzespoły od Force i Red powinny być dostępne w limitowanych ilościach już w sierpniu, a w większych ilościach od września, to zainteresowani Rival Group będą musieli poczekać jeszcze około miesiąca.
Schreibe einen Kommentar