Nowości produktowe / Gravel: Wraz z RockShox Rudy Amerykanie prezentują swój pierwszy oryginalny widelec amortyzowany do rowerów szutrowych. Jest częścią nowego ekosystemu „XPLR”, który obejmuje również grupy osprzętu, koła i inne komponenty.
Prawie żaden rower nie ma tylu twarzy, co rower szutrowy. To zbiorcze określenie obejmuje prawdziwe pliki wyścigowe, które przenoszą prędkość motocykla wyścigowego na szutrową drogę - ale także szybkich kierowców terenowych, którzy dostosowują prędkość do możliwości terenowych hardtaila. Właśnie dla tych ostatnich Sram, RockShox i Zipp zaprezentowali całą gamę produktów, z których wszystkie noszą sufiks XPLR. Oprócz grup osprzętu, kół i kokpitu, obejmuje to również amortyzowany widelec: nowy RockShox Rudy. Prawdopodobnie będzie to pierwszy widelec amortyzowany opracowany specjalnie do rowerów szutrowych; chociaż Fox miał taki w przeszłości, był to raczej widelec XC z mniejszym skokiem. Nowy RockShox Rudy XPLR jest zupełnie inny.
Produkty XPLR w skrócie
Grupy osprzętu Sram XPLR Etap AXS: Rywal, Moc i Czerwony za Gravel z 1×12
Nowości produktowe / Gravel: Sram rozszerza swoją i tak już szeroką gamę grup osprzętu o serię XPLR. Są to specjalne komponenty Gravel do szerokiego zakresu i małych skoków przełożeń - bez przedniej przerzutki. Dzięki nowo wprowadzonemu ekosystemowi XPLR, Sram, we współpracy z markami zależnymi RockShox i Zipp, ogromnie rozszerza portfolio produktów Gravel. widelec amortyzowany, […]
Zapakuj XPLR: Koła, opony i kokpit do użytku na szutrze
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz zestawu kołowego klasy premium, Zipp dodaje również nowe opony Gravel i aluminiową kierownicę dla fanów szutru do nowej linii produktów XPLR. Dzięki produktom XPLR Sram w przyszłości wzbogaci rynek żwiru. Oprócz amortyzowanego widelca Ruby, Rockshox zaprezentował również odpowiednią sztycę regulowaną, a Sram dostarczył grupy osprzętu. Od Zipp jest […]
Rudy RockShox: Prezentowany widelec amortyzowany do rowerów szutrowych
Nowości produktowe / Gravel: Wraz z RockShox Rudy Amerykanie prezentują swój pierwszy oryginalny widelec amortyzowany do rowerów szutrowych. Jest częścią nowego ekosystemu „XPLR”, który obejmuje również grupy osprzętu, koła i inne komponenty. Prawie żaden rower nie ma tylu twarzy, co rower szutrowy. To zbiorcze określenie obejmuje prawdziwe pliki wyścigowe, które zmniejszają prędkość motocykla wyścigowego do […]
Widelec RockShox Rudy Gravel: fakty
Skok zawieszenia: 30 lub 40 mm
Oś: 12 x 100 mm
średnica rury: 30 mm
prześwit opon: max. 50 mm
Offset: 45 mm, 51 mm (tylko OEM)
Niemy: Dzień wyścigu ładowarek
Pióro: samotne powietrze
Cena: € 869
Po pierwsze: po co widelec amortyzowany w rowerze szutrowym? Oczywiście ogromnie zwiększa to możliwości terenowe motocykli. Każdy, kto od czasu do czasu jeździ po szlakach pod oponami swoim gravelem, powinien o tym wiedzieć. W porządku, ale nie jesteś ani bardzo szybki, ani nie sprawia ci to przyjemności. Nawet jeśli ugięcie sprężyny – a także dodatkowy ciężar – ściśle mówiąc „połyka” osiągi, to deficyt ten powinien zostać szybko zrekompensowany w zależności od profilu trasy w terenie.
Kluczowe dane nowego widelca RockShox już teraz jasno pokazują, dokąd zmierzamy. Ze skokiem sprężyny 30 lub 40 mm oferuje zasadniczo mniejszy skok niż „dorosły” widelec MTB. Kłonice są również znacznie cieńsze i mają 30 mm. Sam odlew wykonany jest z magnezu, trzon z aluminium. RockShox celowo unikał włókna węglowego, aby znaleźć równowagę między wagą, kosztem i sztywnością. W skrócie: użycie włókna węglowego spowodowałoby, że widelec byłby niepotrzebnie drogi, nie oferując żadnych fundamentalnych korzyści. Niestety Amerykanie milczą na temat dokładnych informacji o wadze. Ponieważ jest to zupełnie nowy casting, nie ośmielamy się robić żadnych założeń i musimy poczekać, aż mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieli kopię w naszych rękach. Nie ma jednak wątpliwości, że RockShox Rudy waży znacznie więcej niż zwykły sztywny widelec.
Na początek tylko jeden wariant
Początkowo nowy Rudy będzie dostępny tylko jako „Ultimate”: łączy tłumienie Race Day znane z widelców XC-Race z nowo dostrojoną sprężyną powietrzną Solo Air. Jeśli widelec zostanie dobrze przyjęty, jesteśmy pewni, że w przyszłości zobaczymy inne warianty, być może także w tańszym segmencie. Ponieważ przy sugerowanej cenie detalicznej 869 euro Rudy jest dość drogi.
W przeciwieństwie do wariantów Ultimate w pozostałej części portfolio, RockShox polega na „ustaw i zapomnij” z Rudy: Nie ma prawie żadnych opcji regulacji. Oprócz ciśnienia powietrza można regulować tylko odbicie widelca. Musisz obejść się bez dostrajania poziomu ciśnienia, a także dostrajania za pomocą żetonów. Z drugiej strony: okaże się, jak rozsądne byłyby takie opcje przy zaledwie 30 lub 40 mm skoku sprężyny. Widelec można również zablokować za pomocą pokrętła na koronie widelca, odpowiedni pilot do kierownicy prawdopodobnie nie jest obecnie planowany.
Duży prześwit na opony i opcje błotników
Widelec jest przyjemnie hojny pod względem prześwitu na opony. Przy 50 mm nawet najszersze opony Gravel na rynku mieszczą się w odlewie - świetnie! Oczywiście trzeba obejść się bez klasycznych oczek do jakichkolwiek koszyków itp., ale możliwości zamontowania błotnika jest wiele. Korona jest wyposażona w dobrze znane trzy punkty mocowania błotnika RockShox - czyli krótkiego błotnika - aby utrzymać najgrubszy brud z dala od twarzy kierowcy. Jeśli chcesz, możesz nawet zamontować pełne blachy.
Verfügbarkeit
Trudną kwestią jest obecnie napięta sytuacja dostaw i ograniczona dostępność wielu komponentów. Tym lepiej, że RockShox jest tutaj dość przejrzysty. W przypadku RockShox Rudy oznacza to, że widelec będzie dostępny na rynku wtórnym „w ograniczonych ilościach” już w sierpniu, a „ogólnej dostępności” oczekuje się we wrześniu.
Widzieliśmy już pierwsze kompletne rowery z nowym widelcem amortyzowanym Gravel, w tym na przykład ten Canyon Grizl CF jako wariant zawieszenia.
Schreibe einen Kommentar