Nowości produktowe: Amerykańska marka Sram wprowadziła w tym tygodniu zupełnie nowy RockShox ZEB. To plasuje się bezpośrednio pomiędzy RockShox Lyrik i Boxxer. Dzięki 38-milimetrowym rurom stojakowym jest przeznaczony przede wszystkim do motocykli super enduro/freeriderów i E-MTB o długim skoku.
Nie tylko grubsze golenie, ale także grubsza korona widelca, większa sztywność, a przede wszystkim jeszcze lepsze osiągi powinny być najnowszym widelcem Amerykanów. Ze względu na stale rosnące wymagania, zwłaszcza w przypadku rowerów E-MTB o dużym skoku z 29-calowymi kołami, ta nisza powinna być teraz optymalnie obsłużona. Zaledwie kilka miesięcy temu Fox wprowadził także zupełnie nowy 38 - teraz RockShox dogania ZEB. Przyjrzeliśmy się już ZEB i teraz przekazujemy najważniejsze informacje.
Najważniejsze fakty o RockShox ZEB
RockShox oferuje całkowicie nowy widelec w pięciu różnych wersjach ze skokiem 150-190 mm i wyborem między 27,5 ″ a 29 ″. Na porządku dziennym są Ultimate, Select+, Select i dwa różne modele, specjalnie do rowerów elektrycznych. Główna różnica pomiędzy modelami tkwi w jednostce tłumiącej, gdyż zastosowano tu cztery różne jednostki: Charger 2.1 RC2, Charger 2.1 RC, Charger RC oraz Charger R. Nowy wkład Charger 2.1 został dostosowany do 38mm chassis i wyposażony jest w niezależny Wyposażony w regulację kompresji przy wysokiej i niskiej prędkości (zgłosiliśmy). Z wyjątkiem jednego modelu, ZEB Dual Position Air do E-MTB, wszystkie modele są wyposażone w zoptymalizowaną komorę powietrzną DebonAir po stronie powietrza. Sprężyna pneumatyczna DebonAir oferuje teraz większą ujemną komorę powietrzną dla jeszcze lepszego wrażenia podczas zjazdu - podobnie jak w nowych modelach Pike i Lyrik. Ponadto zoptymalizowano górny zderzak w resorze pneumatycznym i, podobnie jak w modelach 35 mm, dostępne są szare przekładki objętościowe do regulacji komory powietrznej. Jak już wiadomo z innych modeli skok sprężyny można zmienić poprzez wymianę wałka powietrza.
Podobnie jak Pike, Lyrik, Boxxer i SID, ZEB również należy do „RockShox Signature Series”, która została wprowadzona na rynek w 2020 roku i obejmuje warianty modeli Ultimate i Select. Wszystkie modele ZEB mają między innymi nowy, uderzający design, przesunięty do przodu mostek widelca, bardziej obszerną koronę widelca, oś przelotową 15 mm i mocowanie PostMount do tarcz hamulcowych 200 mm, które jest zatwierdzone nawet dla 220 mm - więc podkładki są wymagane dla 203mm. Przesunięcie wideł waha się od 38 mm do 44 mm w zależności od modelu - pominięto opcję 51 mm. Specjalne modele E-MTB są dostępne tylko z przesunięciem 44 mm. W pozostałych trzech modelach obie opcje przesunięcia są dostępne przy 27,5-calowym przesunięciu, a przesunięcie wideł jest ograniczone do 29 mm w wersjach 44-calowych.
RcokShox ZEB kosztuje od 759 do 1089 euro, podobnie jak modele Lyrik i Pike. Ciężar jest określony przez producentów dla ZEB Ultimate 29″ na 170 mm, nieoszlifowany wał i 15 mm sztywną oś na 2281 g. Dla porównania: Fox 38 zaczyna ważyć ok. 2180 g, jest więc nieco lżejszy od ZEB, ale topowa wersja kosztuje o 500 euro więcej.
Szczegóły techniczne RockShox ZEB w pigułce
- Warianty modelu: ZEB Ultimate, ZEB Select+, ZEB Select, ZEB E-MTB DebonAir, ZEB E-MTB Dual Position Air
- rozmiary kół: 27,5 cali i 29 cali
- średnica rury: 38mm
- Skok zawieszenia: 150mm (tylko modele E-MTB), 160mm, 170mm, 180mm i 190mm
- Pióro: DebonAir, powietrze dwupozycyjne
- Tłumienie: Ładowarka 2.1 RC2, Ładowarka RC, Ładowarka R
- przez oś: Doładowanie 110x15mm
- Offset: 37 mm i 44 mm (w zależności od modelu)
- Waga: 2281 g (29 cali, 170 mm, ZEB Ultimate)
- Cena: 759 €-1089 €
- Dostępny: od lipca 2020
- Sieć: www.sram.com
Od razu poczułem się bardziej komfortowo na zablokowanych kamiennych polach. Utrzymuj go w czystości, trzymaj palce z dala od hamulców i jedź po nim z pewnością siebie jak monster truck.Sam Hill (cykle reakcji łańcuchowej)
Sztywniejsze, dokładniejsze i jeszcze wygodniejsze?
Według RockShox, w bezpośrednim porównaniu laboratoryjnym z Lyrikiem o skoku 29 cali i 180 mm, ZEB powinien mieć o 21,5% większą sztywność skrętną, o 7% większą sztywność boczną i o 2% większą sztywność w kierunku jazdy. Według producenta kierowcy wszystkich klas odnoszą korzyści ze wzrostu stabilności - przede wszystkim dzięki większej stabilności kierunkowej, lepszej sterowności i większej precyzji kierowania. Przyjrzymy się bliżej RockShox ZEB w nadchodzącym teście praktycznym i zwrócimy szczególną uwagę na sztywność i stosunek masy do masy. Planowane jest również porównanie ZEB i Fox 38, ponieważ interesuje nas, czy tak duży wzrost sztywności nie jest zbyt dobry dla jednego lub drugiego motocyklisty. Czekać na dalsze informacje!
Sieć
Schreibe einen Kommentar