Test: Młoda marka z Eifel ma za sobą dobrze znaną grupę technologiczną. I wiele technologii e-rowerowych w asortymencie: mocny silnik Shimano i solidne wyposażenie sprawiają, że Pasia Tero jest interesująca dla rowerzystów, którzy chcą wygodnie toczyć się po ścieżkach przyrodniczych.
Techniropa to przede wszystkim elektronika i elektrotechnika. „TechniSat” znają wszyscy, którzy pamiętają triumf telewizji satelitarnej sprzed ponad 30 lat; Z drugiej strony TechniBike jest oczywisty, ale niekoniecznie powszechnie znany. Za nazwą firmy stoi oddział Techniropa Holding zajmujący się e-rowerami, który został założony w 2016 roku i teraz zmienił swoją pozycję ze znakiem towarowym HoheAcht. Gama modeli pod marką TechniBike, która wciąż jest bardzo wyraźna, ogromnie się powiększyła i obecnie obejmuje rowery miejskie z pięciobiegową przerzutką w piaście i możliwością wyboru napędu łańcuchowego lub paskowego, rowery trekkingowe z przerzutkami (plus model Rohloff) oraz e-rowery górskie, w tym rower z pełnym zawieszeniem Element łączący Cała gama jest napędzana silnikiem: HoheAcht opiera się całkowicie na potężnym Steps EP8 firmy Shimano, który oferuje dużą moc z momentem obrotowym 85 Nm - pomimo kompaktowe wymiary i niska waga. Rowery również ewoluowały wizualnie, jak pokazuje Pasia Tero.
Ładny wygląd, dobra technologia
Za 3.599 euro rower trekkingowy – dostępny również z diamentową ramą jako Pasio Tero – jest jednym z najtańszych modeli HoheAcht. W kolorze „wulkaniczny łupek” felga prezentuje się bardzo subtelnie; Alternatywnie możesz wybierać spośród „Weidemilch”, „Marone” i „Perlwein” - zaskakująco szerokiej gamy współczesnych kolorów, które sprawiają, że motocykle wyglądają na bardzo wartościowe. Masywna, dobrze wyważona rama cieszy się zintegrowanymi kablami i kablami, które stają się ponownie widoczne dopiero na tylnych rurach tuż przed hakami; Z tyłu rzuca się w oczy połączenie szerokiego błotnika i zamontowanego bezpośrednio na nim bagażnika, dzięki czemu dodatkowe rozpórki są zbędne. Oba koła są przymocowane za pomocą szybkozamykaczy; Rozmiar kół 27,5 cala z oponami z kolcami o szerokości 58 mm identyfikuje Pasio jako e-SUV - jeszcze bardziej terenowy wariant roweru e-trekking, któremu odpowiada również skok sprężyny wynoszący 100 mm na widelcu.
Na rowerze testowym w rozmiarze S uderza bardzo krótka rura podsiodłowa - świetnie, ponieważ nawet mali rowerzyści mogą dobrze dogadać się z Pasią. HoheAcht oferuje oba kształty oprawek w trzech rozmiarach, S, M i L, ale każdy z nich jest inny – najmniejsza trapezowa oprawa właściwie powinna nazywać się XS, największa rombowa XL. Warto również zauważyć, że wszystkie rozmiary ram mają taką samą długość główki ramy wynoszącą 150 mm. Jeśli jesteś wyższy, musisz pracować z przekładkami i kątem mostka, aby siedzieć wystarczająco prosto.
Geometria HoheAcht PasiaTero
S | M | L | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 550 | 580 | 610 |
główka ramy (w mm) | 150 | 150 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 475 | 475 | 475 |
Spadek BB (mm) | 50 | 50 | |
Kąt skrętu (w °) | 69 | 69 | 69 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Wysokość suportu (w mm) | 290 | 290 | 290 |
Zasięg (mm) | 377 | 387 | 417 |
Stosy (mm) | 592 | 592 | 592 |
Kompaktowy i wygodny
W każdym razie kierowca testowy i motocykl testowy bardzo dobrze współgrają: krótka rama oznacza, że pozycja siedząca jest przyjemnie zwarta, prowadzenie jest bezpieczne i spokojne, zwłaszcza że kąt skrętu jest dość luźny. Ze standardową baterią o pojemności 500 Wh możesz zajść całkiem daleko; Akumulator o pojemności 100 Wh kosztuje tylko 630 euro więcej, co kierowcy dalekobieżni powinni wziąć za tę markę.
Ekstremalny ciąg silnika stoi w uderzającym kontraście do turystycznej pozycji siedzącej. Początkujący, którzy wciąż muszą przyzwyczaić się do „wbudowanego tylnego wiatru” e-roweru, powinni w miarę możliwości pozostać w trybie Eco, który już przy 49 Nm oferuje całkiem przyzwoity moment obrotowy - porównywalny z tym z Bosch Active Line Plus. W codziennym użytkowaniu tryb Trail i Boost są przeznaczone tylko do stromych podjazdów, chociaż tryb Trail można bardzo dobrze dozować ze względu na wymagany wysoki poziom osobistego wysiłku. Zaawansowani rowerzyści mogą skorzystać z aplikacji Shimano, aby utworzyć dwa profile jazdy z różnymi parametrami lub zmienić ustawienia fabryczne tam, gdzie ma to sens. Ciąg podczas ruszania i maksymalny moment obrotowy silnika można wybrać zgodnie z osobistymi upodobaniami. Niewielki wyświetlacz po lewej stronie kierownicy dostarcza informacji o najważniejszych danych dotyczących jazdy i silnika; wydaje się być w zupełności wystarczający do codziennego użytku.
Ramki do zdjęć | Aluminiowa rura do SUV-a |
widelec amortyzowany | SR Suntour XCM32, 27,5", 100 mm skoku, z funkcją blokady |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | 500 Wh (opcjonalnie 630 Wh) |
wirniki | Mach1 Trucky 30, 27,5" z Continental Ruban, 58-584, Reflex |
opona | Kontynentalny Ruban, 58-584, Refleks |
przerzutka tylna | Shimano Deore SL-M6000, 10-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore SL-M6000, 10-rzędowa |
korba | Stopnie Shimano FC-EM600, 170mm |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano BR-MT200, 2-tłokowy |
sztyca | H8 aluminium, 31,6 mm, 350 mm |
siodło | Sprzedaj Royal Essenza Plus |
trzon | H8 aluminium, 95 mm, regulacja o 60° |
Lenker | H8 aluminium, 31,8 mm, 700 mm |
Specjalna opona Conti do SUV-ów, która łatwo toczy się po drodze dzięki wąskim blokom bieżnika na środkowym grzbiecie i jest przyjemna i żwawa na luźnym podłożu z mocnymi klockami barkowymi, a także wspomniany już widelec 100 mm zapewniają, że koło i silnik dobrze do siebie pasują. Dzięki tym właściwościom Pasia jest już w połowie drogi do MTB, idealnego na wycieczki i codzienne przejażdżki po polnych i leśnych ścieżkach. Ci, którzy mieszkają na obszarach wiejskich, potrzebują właśnie takiego e-roweru; a także rowerzystom, którzy chcą używać swojego codziennego roweru do uprawiania sportów terenowych.
Pasuje to również do lokalizacji firmy HoheAcht w miejscowości Daun w Eifel, gdzie rowerzyści z pewnością często będą poruszać się po drogach nieasfaltowych. Niedaleko znajduje się imiennik młodej marki, Hohe Acht – trzecia najwyższa góra w Nadrenii-Palatynacie i najwyższa w Eifel. Nowy dostawca chce mierzyć wysoko, co wydaje się wskazywać - a dzięki e-rowerom, takim jak Pasia Tero, również może się udać.