Test: Croozer Kid Vaaya 2: Wszędzie rowery towarowe – co właściwie stało się ze starą, dobrą przyczepką dla dzieci? Jest tak popularny jak zawsze, nawet jeśli jest to tak powszechny widok, że prawie go już nie zauważasz. Dobra okazja, aby odnowić znajomość z towarzyszem życia z lat przedszkolnych - i dać młodym rodzicom wskazówki, które jeszcze mają przed sobą.
Każdy, kto lubi jeździć na rowerze i zorganizował swoje codzienne życie wokół zdrowego, praktycznego i przyjaznego dla środowiska poruszania się, będzie musiał się przystosować, gdy pojawią się dzieci. W nadchodzących miesiącach mama i tata będą chodzić na piechotę, z chustą lub wózkiem – ale chwileczkę! To jest słowo kluczowe, które prowadzi nas do tematu. Przyszli rodzice z tygodniowym i miesięcznym wyprzedzeniem zajmują się takimi rzeczami jak łóżeczko, dekoracja pokoju dziecięcego, a także poruszanie się na początku. Zanim jednak wydadzą od 500 do 1.500 euro na wózek w odpowiednich specjalistycznych sklepach, rowerzyści powinni dobrze przemyśleć, jak będą wyglądać nadchodzące lata. Mianowicie, na przykład tak: Najpóźniej sześć miesięcy po urodzeniu można przewozić dziecko na rozkładanym siedzisku w przyczepce dziecięcej. A dokładniej: jeśli używasz przyczepki jako wózka, pchasz w niej dziecko od pierwszego dnia; Kilka miesięcy później mięśnie są już tak dobrze rozwinięte, że dziecko w leżaczku przypominającym hamak z łatwością radzi sobie z wibracjami podczas jazdy na rowerze – zwłaszcza, gdy nierówności na drodze są amortyzowane przez zawieszenie.
Pomiń wózek
A ponieważ zakup przyczepki jest i tak rozsądną opcją dla rodziców jeżdżących na rowerze, powinni oni rozważyć rezygnację ze stosunkowo chwiejnego i niestabilnego, ale prawie równie drogiego wózka i przejście od razu na solidną przyczepkę, taką jak Croozer Kid Vaaya 2 z kolońskiej dostawca . Taka przyczepa jest niezwykle praktyczna: poza jej faktycznym przeznaczeniem, można ją łatwo i zwrotnie pchać, a przyczepa jednoosobowa mieści się również w wąskiej kasie supermarketu. Przestrzeń do przechowywania jest duża, dzięki czemu można przewozić zakupy, a także akcesoria dla niemowląt, kostiumy kąpielowe i wiele innych. Ponadto koncepcja nie wyczerpuje się po krótkim czasie: tam, gdzie wózek może być jeszcze używany jako wózek przez kilka miesięcy, a potem prawie nie ma popytu na rynku wtórnym, przyczepka może być używana do pierwszego roku szkoły podstawowej – do siódmego roku życia dzieci w przyczepach są holowane. A wtedy na pewno zrobią miejsce dla swojego małego rodzeństwa, bo każdy, kto kupi wysokiej jakości model, może liczyć na bardzo długą żywotność.
Przewaga nad rodzinnymi rowerami towarowymi
Ale czy przyczepy nadal są „w modzie”? Jeśli rozejrzysz się dziś w ruchu miejskim, wszędzie znajdziesz rodzinne rowery towarowe z silnikami elektrycznymi, którymi dzieci dowożone są do żłobka, do szkoły i na zajęcia sportowe. Te duże pojazdy mają wiele zalet, takich jak mocny silnik czy przestronna przestrzeń ładunkowa. Ale są też pewne wady: ze względu na duże wymiary nie można ich tak dobrze pomieścić; ich użyteczność jest mniej wszechstronna niż przyczepki, którą można zabrać na spacer lub pobiegać, na basen zewnętrzny, a po złożeniu mieści się w bagażniku. I wreszcie, rodzinny rower cargo może być dość drogi: wysokiej jakości modele kosztują około 5.000 euro, a za tę kwotę można kupić całą małą rodzinną flotę drogich przyczepek, wysokiej jakości e-rowerów i najlepszych rowerów trekkingowych . To także zaleta przyczepki: można ją podłączyć zarówno do zwykłego roweru, jak i do e-roweru; Elektryczne wspomaganie ciągnięcia nie jest absolutnie konieczne.
Brak obaw o bezpieczeństwo
Ilekroć mowa o przyczepkach rowerowych, zawsze pojawia się temat bezpieczeństwa. W świecie pełnym parujących tworzyw sztucznych mówienie o konkretnych zagrożeniach związanych z materiałami zastosowanymi w przyczepkach nie wydaje się do końca na miejscu, a pod względem zagrożenia wypadkowego przyczepki są uważane za najbezpieczniejszy sposób przewożenia dzieci podczas jazdy na rowerze. Przedział pasażerski przyczepy jest wyjątkowo stabilny; nawet jeśli przyczepka się przewróci, dziecku nic się nie stanie – o ile jest zapięta pasami, o co zawsze muszą zadbać rodzice. Dzieci muszą nosić kask tylko wtedy, gdy w przyczepie siedzi ich dwoje – w przypadku silnych wibracji mogą uderzyć się w głowę. Wreszcie, przyczepka nie ma wpływu na prowadzenie roweru - w przeciwieństwie do fotelika dziecięcego, który sprawia, że wszystko jest znacznie bardziej chwiejne. Oczywiście trzeba się przystosować do jazdy np. w wąskich gardłach; ale w przypadku roweru towarowego przyzwyczajenie się do tego zajmuje dużo więcej ze względu na dziwne zachowanie układu kierowniczego.
Znajdziesz tu listę kontrolną dotyczącą bezpiecznej jazdy z dziecięcymi przyczepkami rowerowymi tutaj.
Szczególnie dobry: Croozer Kid Vaaya 2
Od ogółu do szczegółu: dzięki Kid Vaaya 2 firmy Croozer z Kolonii możesz doświadczyć, jak piękne może być życie młodej rodziny na rowerze. Ta przestronna dwumiejscowa przyczepa jest jedną z najlepszych przyczep na rynku i jest niezwykle solidna i trwała, a jednocześnie wygodna i bezpieczna dzięki zawieszeniu i zintegrowanym światłom pozycyjnym. W Croozerze można wygodnie przewozić dwoje dzieci, przytrzymywanych pięciopunktowym pasem; za nimi znajduje się duży schowek o pojemności dobrych 50 litrów, który ładowany jest od tyłu przyczepy. Między innymi drążek do pchania z regulacją wysokości zapewnia wygodę dla rodziców. Croozer wykorzystuje materiały, które zostały przetestowane pod kątem szkodliwych substancji, chociaż przy dobrej wentylacji nie ma powodu do obaw. Wiele detali wyposażenia zostało wypróbowanych i przetestowanych przez lata, takich jak koła, które można dokręcić, naciskając środek piasty, oraz mechanizm składania, który zamienia przyczepę w płaski pakiet w zaledwie kilku prostych krokach.
Wszystko to i wiele więcej ujawnia się bardzo szybko podczas korzystania z niego; przyczepa może być produktem technicznym wysokiej jakości, ale w zasadzie nie jest to trochę skomplikowane. Szybko polubili go rodzice i dzieci: ułatwia codzienną mobilność, jest bezpieczny i praktyczny oraz bardzo wygodny dla pasażerów, nawet przy złej pogodzie. Otulone ciepłymi kocykami i chronione przed wilgocią przezroczystą budką, dzieci mogą odkrywać otaczający je świat przez duże okno widokowe - które mija je w spokojnym tempie, aby dobrze zapamiętać. I w pewnym momencie dzieci zaskakująco dobrze znają trasy swojego miasta.
Odsprzedaż
Kiedy przychodzi czas pożegnania po latach użytkowania, zarówno rodzice, jak i dzieci ogarnia melancholia. Rozpoczyna się nowy etap życia, tym bardziej, że koniec okresu przyczepy zwykle zbiega się z zapisami do szkoły. Kiedy młodzi rodzice odpowiadają na ogłoszenie i przyjeżdżają z dzieckiem po używaną przyczepkę, nie tylko kilkaset euro łagodzi ból rozstania, ale także świadomość, że ktoś inny jest teraz w drodze do rodzinnego roweru życie może.
Schreibe einen Kommentar