To już nie była wielka tajemnica. Ci, którzy znają tę scenę, odkryli nowy model na stoisku Santa Cruz Bicycles Team na pierwszych Mistrzostwach Świata w Albstadt i Nove Mesto. Tam już widać, że kolarze wokół Maxime Marotte i Luca Braidot nie jeździli już na rowerze z typowym tylnym końcem Santa Cruz VPP, ale na podpartym pojedynczym sworzniu z elastycznymi wspornikami siodełka. Teraz nowy Blur XC jest oficjalny i możemy go Wam przedstawić!
Nowy tylny trójkąt do Santa Cruz Blur XC
Rower Santa Cruz prawie nieuchronnie kojarzy się z tylnym trójkątem VPP. Tylny trójkąt z wirtualnym punktem obrotu ma wiele zalet, ale Santa Cruz zdecydował, że istnieje lepsze i lżejsze rozwiązanie dla obszaru XC. Nowy Blur XC wykorzystuje wspierany pojedynczy przegub z elastycznymi wspornikami siodełka, znanymi z innych udanych rowerów XC. Ta koncepcja tylnego zawieszenia została ochrzczona przez Santa Cruz jako „Superlight”. Nie jest to nazwa nieznana, ponieważ od 1999 do 2016 roku istniał model Santa Cruz z tylnym zakończeniem z jednym obrotem o nazwie Superlight. Nazwa mówi sama za siebie, a nowy tylny koniec pozwala zaoszczędzić łącznie 289 gramów w porównaniu z poprzednikiem Blur XC. Ale na wymagających trasach XC liczy się nie tylko waga, ale także osiągi tylnego trójkąta.
Santa Cruz przyjrzał się bliżej krzywej kinematyki. Zamiast wysokiej wartości zapobiegającej przysiadaniu dzięki wysokiemu współczynnikowi tłumienia, współczynnik dźwigni został zmniejszony, aby tylny trójkąt miał więcej rezerwy i kontroli. Ponadto wpływ na naciąg łańcucha jest zminimalizowany, a tylny trójkąt jest bardziej czuły. Ponadto powinno to również poprawić napęd, ponieważ trzeba pokonać mniej sił powodowanych przez ciężar kierowcy. Kolejną zaletą tego projektu jest to, że tylny koniec dobrze współpracuje z większością standardowych amortyzatorów i nie jest wymagane żadne specjalne strojenie.
Santa Cruz Blur XC: najlepsze włókno węglowe o doskonałych właściwościach
Blur XC jest wykonany z najlepszego włókna węglowego. Rama jest dostępna jako rama „C” i rama „CC”, przy czym ta ostatnia jest wykonana z włókna węglowego wyższej jakości i odpowiednio droższa. Rama jest jak dotąd najlżejszą ramą z pełnym zawieszeniem wyprodukowaną przez Santa Cruz. Waży niecałe 2 kg z amortyzatorem i osprzętem w rozmiarze L. Ponadto Blur oferuje miejsce na 2 butelki w ramie, a trzecią można zamontować na dolnej rurze, ale także narzędzie lub coś podobnego. Miejsce na nowoczesne opony XC o szerokości do 2,4″ jest współczesne. Hak przerzutki Sram UDH można również znaleźć na ramie. Pod względem posprzedażowym rama jest również przekonująca. Dożywotnia gwarancja i bezpłatna wymiana łożysk są wliczone w cenę. Jeśli 100 mm skoku z tyłu to za mało, możesz wybrać wersję TR, która ma 120 mm skoku z przodu i 115 mm z tyłu. Specjalnie dla kobiet wersja TR jest dostępna jako Juliana Wilder. Pod względem kolorystycznym można wybierać między pomarańczowym a matowym czarnym wzorem, przy czym druga wersja pozwala zaoszczędzić kilka gramów.
Santa Cruz Blur XC: Geometria
Geometria zmieniła się tylko nieznacznie w porównaniu z poprzednim modelem, ponieważ była już oparta na nowoczesnej geometrii XC. Niemniej jednak w przypadku nowej generacji Blur XC kąt nachylenia kierownicy jest bardziej płaski, a zasięg dłuższy. Tylne widełki rosną wraz z rozmiarem ramy, co powinno zapewnić bardziej zrównoważoną jazdę. Zdecydowanie nie możemy się doczekać pierwszego testu:
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Stos | 578 | 588 | 597 | 611 |
Dosięgnąć | 425 | 450 | 470 | 495 |
główka | 90 | 100 | 110 | 125 |
rura podsiodłowa | 405 | 430 | 470 | 520 |
tylne trójkąty | 430 | 433 | 435 | 438 |
Radstand | 1116 | 1147 | 1173 | 1206 |
spadek BB | 42 | 42 | 42 | 42 |
kąt skrętu | 68,3 | 68,3 | 68,3 | 68,3 |
kąt siedziska | 76,5 | 76,3 | 75,8 | 75,7 |
Dwa modele do różnych zastosowań oraz Juliana Wilder dla pań
Wyposażenie można wybierać za pomocą zestawów konstrukcyjnych od poziomu GX do XX1 AXS. Nowy Fox Transfer SL jest montowany jako sztyca regulowana. Rowery są dostarczane z wystarczająco szerokimi obręczami do szerokich opon Maxxis WT, niezależnie od tego, czy są to aluminiowe felgi Race Face, czy karbonowe koła Santa Cruz Reserve. Ceny w euro nie zostały jeszcze ustalone. Możesz znaleźć kompletne wyposażenie –tutaj-
Santa Cruz Blur XC – czysty wyścig w pełni
Wersja XC-Race jest wyposażona w zawieszenie RockShox i 100 mm skoku z przodu iz tyłu. Widelec i amortyzator mogą być sterowane za pomocą pilota.
Santa Cruz Blur XC TR – Ścigaj się w pełni z rezerwami
Wersja TR. W zestawie z zawieszeniem Fox i 120 mm i 115 mm z tyłu, pilot nie jest wymagany fabrycznie. Również z nieco grubszymi oponami Maxxis.
Juliana Wilder - Wyścig w pełni z rezerwami dla kobiet
Funkcje Blur XC TR są dostosowane do potrzeb pań na szlaku, również w fioletowym pastelowym kolorze.
Premiera wideo: podróż Maxime Marotte do nowego Blur XC i na szczyt świata
Niestety, Maxime Marotte nie został powołany do francuskiej kadry olimpijskiej, ale Luca Braidot powinien być w trasie w Tokio z nowym Blurem. Według Santa Cruz Blur powinien być dostępny dla przeciętnych kierowców w czwartym kwartale 4 roku.
Więcej informacji nt www.santacruzbicycles.com
Schreibe einen Kommentar