Test: Sektor szutrowy nie mógłby być bardziej zróżnicowany, a temat opon zawsze był przedmiotem gorących dyskusji. Może być naprawdę trudno, jeśli połączysz oba obszary i szukasz idealnej opony szutrowej. Przetestowaliśmy dla Ciebie Pirelli Cinturato Gravel. Tutaj dowiesz się, dla kogo i na jaki teren nadają się opony.
Opony Pirelli Cinturato Gravel w skrócie
Włoski specjalista od opon, Pirelli, wchodzi do wyścigu z dwiema różnymi liniami produktów w segmencie Gravel. To, co jest tylko małym dodatkiem do nazewnictwa, wiąże się z rzeczywistym wpływem na przyczepność, prowadzenie i wrażenia z jazdy na torze.
Linia produktów Mixed Terrain oferuje dobry kompromis między płynną jazdą a możliwością dostosowania do każdego rodzaju terenu o zmiennej charakterystyce. W tym przypadku odległość i konstrukcja bloków bieżnika zostały specjalnie zoptymalizowane, aby jak najlepiej radzić sobie na mieszanych nawierzchniach, takich jak ściółka leśna i szlaki turystyczne na zwartej ziemi, zarówno suchej, jak i mokrej.
Z drugiej strony istnieje nieco twardsza opona Pirelli Cinturato Gravel Hard Terrain, która została specjalnie zaprojektowana na zwarty i kamienisty teren. Podczas jazdy po twardym podłożu bezpieczne wrażenia z jazdy i wystarczająca przyczepność w zakrętach przy dużej prędkości są na szczycie listy życzeń, ale taka opona musi mieć również odpowiednie właściwości toczne, aby była naprawdę przyjemna. Aby to wszystko było możliwe, Pirelli opracowało niskoprofilową oponę z bieżnikiem z wieloma klockami, idealną do szybkiej, pewnej jazdy po każdym rodzaju utwardzonej nawierzchni, zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach.
Przetestowano Pirelli Cintuarto Gravel H
Zacznijmy od samego początku. Opona Pirelli Cinturato Gravel Hard Terrain może być zamontowana tylko przez nas za pomocą dźwigni i wymaga trochę dodatkowej uwagi, zanim będzie chciała wskoczyć na obręcz. Nawet jeśli jest bardzo ciasno, na początku nie jest szczelne i pozwala wyciekać szczeliwie tu i tam.
Jeśli chodzi o konstrukcję, Cintuarto ma wąskie, płaskie klocki bieżnika na bieżniku i kanciaste klocki po bokach, które zapewniają nieco więcej miejsca na następny występ. Tak więc opona Pirelli Gravel ma świetną przyczepność na szutrze i prostej na zakrętach, ale wyróżnia się na prostych lub na asfalcie dzięki doskonałym właściwościom toczenia. W naszym teście laboratoryjnym mogliśmy zobaczyć, że jest to właściwie jedna z najlżejszych opon szutrowych na rynku. Zapewnia to również specjalna mieszanka mieszanki SpeedGRIP, która pozytywnie wpływa na wytrzymałość i przyczepność bez ograniczania płynności biegu.
Na terenie z dala od asfaltu, Pirelli Cintuarto Gravel okazuje się być dobrą wszechstronną oponą o zrównoważonych i przyjemnych właściwościach, o ile nie jest zbyt mokra i błotnista. Jeśli chodzi o ochronę przed przebiciem, opona z pewnością nie należy do najbardziej odpornych na przecięcia i przebicia, jak pokazuje nasz test laboratoryjny. Cintuarto może mieć problemy w kontakcie z ostrymi ciałami obcymi, ale poza tym opona nie powinna sprawiać większych problemów podczas jazdy po wzniesieniach i dolinach.
Pirelli Cintuarto Gravel H jest dostępna w rozmiarach 700c x 35/40/45 lub 650b x 45/50 z czarną lub brązową ścianą boczną i jest dostępna w sugerowanej cenie detalicznej 59,90 euro
Schreibe einen Kommentar