Test: Duża moc i dobre osiągi na zjazdach sprawiają, że Niner RLT e9 RDO daje dużo frajdy z jazdy. Jeśli przekręcisz jedną lub drugą śrubę, możesz wycisnąć z roweru jeszcze więcej. Dokładnie go dla Ciebie przetestowaliśmy.
Amerykański producent rowerów Niner Bikes powinien, jeśli w ogóle, być znany z sektora rowerów górskich. Rzadko widuje się Ninera z klasycznym rowerem szosowym lub szutrową kierownicą. Tym bardziej niesamowite, że rower e-gravel został dodany do oferty Niner w październiku 2020 roku jako jeden z pierwszych rowerów z e-wspomaganiem. Z drugiej strony, jeśli spojrzysz na dużą liczbę zupełnie różnych rowerów szutrowych w ofercie Niner, szybko staje się jasne, jak poważnie traktowana jest szutrówka, a krok w kierunku roweru szutrowego z napędem elektrycznym nie wydaje się odległy. Niner RLT e9 RDO to elektryczny rower szutrowy zaprojektowany z myślą o wszechstronności i przyjemności z jazdy, który sam producent określa mianem „SUV-a z pedałami”. A SUV jest dobrym towarzyszem podróży, podobnie jak testowany RLT e9.
Niner RLT e9 RDO z potężnym wsparciem Bosch
Pod względem wyglądu porównanie do SUV-a wypada całkiem nieźle, a masywny i mocny silnik Bosch Performance Line CX z akumulatorem o pojemności 500 Wh i maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm ma sporo pary. Z drugiej strony Niner RLT e9 RDO waży również ponad 17,5 kg – nic dziwnego, biorąc pod uwagę mocny silnik i dużą baterię. Oczywiście musisz trochę zmienić prowadzenie, gdy jedziesz z niezmotoryzowanego roweru szutrowego. Na płaskim jednak rower toczy się całkiem nieźle nawet bez podparcia. W każdym razie: jako rower turystyczny, RLT e9 RDO bardziej polega na stoickim opanowaniu niż na zwinności i lekkości. Po krótkim okresie przyzwyczajenia przyjemna jest również jazda z dynamicznymi osiągami, którą dzięki różnym trybom można dość dobrze dostosować do trasy i indywidualnego stylu jazdy. Sterowanie odbywa się za pomocą wyświetlacza na kierownicy, który nie był utrzymany w szczególnie minimalistycznym stylu i optycznie zdecydowanie można go ulepszyć.
Dzięki silnemu wsparciu naprawdę chcesz dodać gazu na e-gravelowym rowerze Niner i nie możesz się doczekać każdej wspinaczki, która może nadejść. Czasami podjazd jest tak łatwy, że zapominasz, że zjazd też jest świetną zabawą. Właśnie w tym miejscu e-gravelowy rower Niner ma wiele do zaoferowania. Dzięki imponującej masie i nisko położonemu środkowi ciężkości mocno i pewnie trzyma się drogi i przekonuje płynną pracą. Ale prowadzenie i komfort są również imponujące pomimo wagi i dzięki wysokiej jakości i dobrze giętkiej ramie z włókna węglowego. Naszym zdaniem wybór opon budzi pewne wątpliwości, ponieważ opony z dobrym bieżnikiem to dobry wybór do motocykla o tak dużym potencjale terenowym. Oczywiście, Schwalbe G-One Speed Performance o szerokości 50 mm zapewnia wysoki poziom komfortu i dobre właściwości toczenia. Jednak każdy, kto regularnie zabiera Ninera na e-gravel w teren, być może na małą przejażdżkę, powinien pomyśleć o zmianie opon. Świetny rower turystyczny z tymi oponami, a nie złodziej szlaków, szkoda, bo rower może robić jedno i drugie!
Niner RLT e9 RDO – odpowiedni do bikepackingu i wytrzymały
Jeśli masz ochotę na przygodę, możesz oczywiście wyruszyć na odkrywanie z Niner RLT e9 RDO, ponieważ istnieje wiele opcji montażu bagażników, uchwytów na butelki i akcesoriów na ramie i widelcu. Zabawną ogólną koncepcję dopełnia grupa przełożeń Shimano GRX odpowiednia do żwiru i solidne aluminiowe koła.
Nawiasem mówiąc, Niner nie poprzestaje na wyposażeniu roweru we wszelkiego rodzaju opcje montażu. Amerykanie oferują bagażniki z przodu iz tyłu oraz wybór własnych toreb, które dobrze przylegają do motocykla i dzięki temu mogą zdobywać punkty wizualnie. Wszystko zmontowaliśmy i przetestowaliśmy. W szczególności bagażniki robią wrażenie, ponieważ idealnie pasują do roweru, są stosunkowo lekkie i robią bardzo solidne wrażenie. Torby są szczególnie atrakcyjne ze względu na ich doskonałe dopasowanie iz naszego punktu widzenia są wyraźną rekomendacją.
Dane techniczne Niner RLT e9 RDO
Ramki do zdjęć | Niner RDO Carbon |
widelec | Niner RDO Carbon |
Schaltung | Shimano GRX 800/600 |
mechanizm korbowy | Praktyka działa G4 ISIS, 42T |
w Kassetten | Shimano SLX M7000 11-42T |
hamulce | Shimano GRX600 |
zestaw kołowy | Stan's NoTubes Arch |
opony | Schwalbe G-One Speed Performance 50mm |
Lenker | Easton EA50AX |
trzon | Dziewięć aluminium |
siodło | Dziewięć niestandardowych |
wsparcie | Niner Carbon 400 mm |
Silnik | Bosch Performance Line CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 500Wh |
koło wagi | 17,55 kilogram |
Schreibe einen Kommentar