Opinia klientów: Od aptek po sklepy z winem, magazyn biznesowy Handelsblatt wyłonił najlepszych sprzedawców stacjonarnych w 300.000 kategoriach na podstawie ponad 54 XNUMX opinii klientów. Numer jeden w branży rowerowej: dealerzy ZEG.
Mimo że rowery i e-rowery przeżywają w czasach Corony wielki boom, to ostatnie 14 miesięcy było również trudnym okresem dla stacjonarnych dilerów rowerowych, pełnym niespotykanych dotąd wyzwań.
Badanie przeprowadzone przez Handelsblatt w roku pandemii było tym bardziej ekscytujące, aby wyłonić najlepszych sprzedawców specjalistycznych w Niemczech według opinii klientów. „Najlepsze” zostały określone na podstawie ponad 54 300.000 opinii klientów w XNUMX specjalistycznych kategoriach branżowych. W kategorii stacjonarnego handlu specjalistycznego „sklepy rowerowe” spisali się niemieccy dealerzy ZEG najlepsze miejsce bezpieczne. Z 13,9% akceptacją wyraźną przewagę – co staje się tym wyraźniejsze, gdy weźmie się pod uwagę, że czwarta firma, Zweiradcenter Stadler (11.7%) i Das Radhaus (8,9%), również należy do ZEG (Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft z siedzibą w Kolonii).
ZEG najwyraźniej udało się zapewnić swoim klientom pozytywne doświadczenia zakupowe, pewnie radząc sobie z pandemią, oferując rozwiązania typu „kliknij i odbierz”, porady telefoniczne i skuteczne koncepcje higieny.
W latach 2020 i 2021 podobno łatwo było sprzedawać rowery i e-rowery, ponieważ popyt był szczególnie wysoki, ale ogromny popyt zwiększa również konkurencję, a klienci kupują tam, gdzie czują, że są w najlepszych rękach z obsługą i doradztwem.
Zwłaszcza jeśli chodzi o jakość usług, ZEG może pozycjonować się jako pionier. Na przykład z koncepcją Warsztat jakości z certyfikatem TÜV, który wymaga najwyższych standardów w warsztacie od akceptacji dialogu do fakturowania i jest corocznie kontrolowany przez TÜV Nord. Już ponad 100 wyspecjalizowanych dealerów ZEG spełnia surowe standardy jakości warsztatów.
Joachim Stumpf, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej BBE Retail, podkreśla w Handelsblatt, że jest to jedyna słuszna droga – również w przypadku handlu online: „Przeciętność nie jest już możliwa!”
W specjalistycznych sklepach można uzyskać fachowe porady dotyczące sportu i fitnessu. Wiele osób, które od lat nie jeździły na rowerze lub były mniej aktywne, w czasie pandemii na nowo odkryło sporty outdoorowe i indywidualne – przede wszystkim e-rower. Koncepcje zakupów cyfrowych stały się niezwykle ważne: na przykład porady za pośrednictwem wideo, a nawet zakupy na żywo, które są szczególnie popularne wśród młodszych osób.
„Konsumenci nie wstrzymali się z handlem detalicznym w czasie pandemii – wręcz przeciwnie” – dodaje Joachim Stumpf.
Nawiasem mówiąc, 88 procent ankietowanych odpowiedziało, że pandemia sprawiła, że wspieranie lokalnych detalistów stało się dla nich ważniejsze niż wcześniej – 43 procent było nawet skłonnych wydać na to więcej pieniędzy.
„Dzisiaj nowoczesny sprzedawca rowerów jest ekspertem od mobilności. Nie tylko doradza we wszystkim, co wiąże się z zakupem rowerów i e-rowerów. Jest konsultantem ds. leasingu i finansowania, partnerem serwisowym, dostawcą opcji współdzielenia i wynajmu”, mówi Franz Tepe, dyrektor marketingu ZEG, opisując różnorodny kosmos specjalistycznego dealera w największej w Europie spółdzielni zajmującej się zakupami rowerów, posiadającej około 1.000 specjalistycznych sklepów.
Kliknij tutaj, aby przeczytać artykuł na handelsblatt.com i pełne wyniki ankiety.