Nowości produktowe: Pirelli powróciło do profesjonalnego kolarstwa ponad trzy lata temu, teraz Włosi podążają za nową szytką, P ZERO RACE Tub SL. Nowa guma jest wyposażona w specjalną dętkę, która ma zagwarantować zmniejszenie masy całkowitej o ponad 10 procent. Szytka zadebiutuje na Giro d'Italia 2021.
Dzięki Pirelli P ZERO RACE Tub SL włoski producent ponownie podejmuje temat szytek. Mówi się, że nad nową gumą poszły nie mniej niż dwa lata prac rozwojowych. Wraz z pierwszą szytką, która pojawiła się na rynku w 2018 roku, inżynierowie Pirelli uwzględnili prośby o zmiany i sugestie profesjonalistów. Nawet wtedy skupiano się na wadze opon. Rozwój w profesjonalnych wyścigach postępuje oczywiście wielkimi krokami. Tak więc dzisiejsi sportowcy jeżdżą na wyczynowych rowerach, które nie zawsze mieszczą się w limicie wagowym UCI. Hamulce tarczowe, ramy aerodynamiczne, mierniki mocy i elektroniczne grupy osprzętu mają decydujący wpływ na skalę. Podczas prac rozwojowych po raz kolejny skupiono się na wadze - w wyniku czego nowy P ZERO RACE Tub SL powinien być o ponad 10 procent lżejszy niż konkurencyjny P ZERO Velo TUB, a zatem jako para prawie 100 gramów lżejszy. Pirelli wyraźnie podkreśla, że pomimo mniejszej wagi nie trzeba iść na żadne kompromisy w zakresie osiągów. Nowa powłoka powinna również charakteryzować się pierwszorzędnymi właściwościami tocznymi, wysoką przyczepnością nawet na mokrej nawierzchni oraz wysoką odpornością na przebicia.
Pirelli P ZERO RACE Tub SL: Dwa lata rozwoju
Sercem szytki jest specjalna dętka, która jest wykonana z lekkiego materiału, który według producenta jest absolutnie szczelny i został specjalnie zoptymalizowany do użytku wewnątrz ręcznie robionej szytki. Zamiast tradycyjnego lateksu stosowanego do tej pory w prawie wszystkich oponach pro szytkowych, Pirelli zastosowało TPU. Najnowocześniejszy materiał został użyty po raz pierwszy jako dętka i wymagał wielu prac rozwojowych, zanim przyniósł oczekiwane rezultaty. Zapewnia taką samą prędkość i ochronę przed przebiciem typową dla dętek lateksowych, ale przy znacznej redukcji masy i całkowitej szczelności, eliminując zwykłą stopniową dekompresję tradycyjnych dętek - twierdzi producent opon Pirelli. Tusza wykonana jest z Corespun o gęstości 320 TPI. Zastosowano również mieszankę SmartEVO najnowszej generacji. Nowa opona Pirelli P ZERO RACE Tub SL będzie wkrótce dostępna w cenie 119,90 euro. Jeśli chcesz wiedzieć, jak opona radzi sobie w trudnych warunkach, nie możesz przegapić Giro d'Italia: zarówno Esteban Chaves, jak i Simon Yates z Team BikeExchange wystartują w klasyku na nowych oponach Pirelli.
Sieć: www.pirelli.pl
Schreibe einen Kommentar