Test: Alpenchallenge AMP Cross One szwajcarskiego producenta premium ma być rowerem do biura, na co dzień i na sportowe przygody. Dopiero okaże się, czy koncepcja z płaskownikiem może się sprawdzić pośród „zwykłego” sprzętu szutrowego z drążkiem zrzutowym.
Po pierwszym spojrzeniu na BMC Alpenchallenge AMP Cross One szybko pojawia się pytanie, czym w ogóle jest ten rower? Rower szutrowy, miejski cruiser, hardtail MTB, e-rower? – Nasza odpowiedź: Wszystko! Oczywiście koncepcja ma jeszcze większy sens, gdy postawimy się w sytuacji Szwajcara z Grenchen. Ponieważ na miejscu znajdziesz małe i bardzo duże góry, dużo przyrody i piękne ścieżki. Logiczne jest więc, że chcesz zaoferować entuzjastom kolarstwa rower, który jest niezwykle wszechstronny i oferuje wiele radości z jazdy bez konieczności angażowania się w sport lub codzienne życie. z BMC Urs masz już w wyścigu niezmotoryzowany rower szutrowy, który jest zgodny z podobną koncepcją i chce również oferować nieograniczoną radość z jazdy.
Moc Shimano dla elastyczności i wszechstronności
Punktem wyjścia jest wysokiej jakości rama z włókna węglowego w połączeniu z napędem Shimano E-6000, który jest umieszczony w widoczny sposób na rowerze z akumulatorem i nie jest zintegrowany z ramą, jak to często bywa. Jedynym powodem tego, według producenta, jest to, że akumulator jest znacznie łatwiejszy do wyjęcia i np. zastąpienia go naładowanym. Umieszczenie na rurze podsiodłowej zapewnia również bardzo centralne położenie środka ciężkości, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie roweru. Dzięki wystarczającej mocy i dynamicznemu wspomaganiu jesteś dobrze przygotowany na każde wyzwanie, a dzięki pojemności akumulatora ponad 500 Wh masz wystarczający zasięg, aby połączyć na przykład jazdę do pracy i sportowe okrążenie po pracy. Jeśli podróżujesz szybciej niż 25 km/h, co może się zdarzyć w obszarach miejskich, dzięki wysokiej jakości konstrukcji nadal czujesz się całkiem komfortowo.
BMC Alpenchallenge AMP Cross One - Większy komfort dzięki specjalnemu elastomerowi MTT
Płaski drążek w połączeniu z dobrze wyważoną geometrią zapewnia wygodną pozycję siedzącą na każdym terenie i w każdym terenie. Zwłaszcza podczas objazdowych tras i szlaków terenowych kierownica dobrze się czuje i pozwala nam zachować wszystko pod kontrolą. Tak zwany system MTT z tyłu BMC, w połączeniu z pierwszorzędnym ułożeniem ramy z włókna węglowego, zapewnia również atrakcyjny komfort. Ponieważ jest to elastomer pomiędzy rurą podsiodłową a wspornikami siodełka, który oferuje ok. 10mm skoku sprężyny i filtruje wszelkiego rodzaju nieprzyjemne wibracje. Ta technologia jest również stosowana na przykład w wyścigowych hardtailach BMC. Jednak Alpenchallenge Cross One nie jest tak sportowy, ponieważ pod względem codziennej przydatności rower bardziej polega na płynnej pracy, a mniej na żwawości, co powinno wynikać nie tylko z całkowitej masy 16 kilogramów.
Cechy BMC Alpenchallenge AMP Cross One
Ramki do zdjęć | Alpine Challenge AMP Premium Carbon |
widelec | Alpine Challenge AMP Premium Carbon |
Schaltung | Shimano Deore 12-rzędowa |
mechanizm korbowy | Shimano FC-E8000 44T |
w Kassetten | Shimano Deore CS-M6100, 10-51T |
hamulce | Magury MT4 |
zestaw kołowy | SR500 |
opony | WTB Resolute 42mm |
Lenker | BMC LSB 02 |
trzon | BMC ICS 01 |
siodło | Fizik Tajga |
wsparcie | Alpenchallenge AMP „D” Premium Carbon |
Silnik | Shimano STEPS E-6100 |
akumulator | Shimano STEPS BT-E8010 504Wh |
Waga | 16,00 kilogram |
Cena | 3.999 Euro |
Aby nic nie stało na przeszkodzie wszechstronności, WTB Resolute o szerokości 42 mm to prawdziwa opona szutrowa, która oferuje udane połączenie przyczepności, komfortu i właściwości toczenia. 12-biegowa grupa osprzętu Shimano Deore oferuje również przydatność na co dzień i w czasie wolnym na najwyższym poziomie z przyzwoitym zakresem.
Schreibe einen Kommentar