Nowości produktowe / test: Specjalizuje się w Turbo Levo praktycznie ukształtował erę e-rowerów górskich, z pewnością nie jest żadną tajemnicą. Tym bardziej ekscytująco, gdy Amerykanie zapowiadają następcę popularnego E-MTB w 2021 roku. Trzecia generacja Turbo Levo jest na razie dostępna tylko w wersji karbonowej i na pierwszy rzut oka niewiele różni się od swojego poprzednika. Niemniej jednak oferuje innowacyjne innowacje i ogólnie jest bardzo ekscytującym E-MTB. Możesz dowiedzieć się, dlaczego tak jest, a także pierwsze wrażenia z jazdy ze szlachetną wersją S-Works Specialized Levo 2022 w poniższych wierszach.
Recenzja Specialized Levo trzeciej generacji: Spis treści
- Rozmiar ramy i koła
- Nowa geometria
- Zmodernizowany napęd z wyświetlaczem
- modele i poziomy wyposażenia
- porównanie do poprzednika
- Wrażenia ze szlaku
Levo zawsze odgrywał rolę wszechstronnego modelu w portfolio Specialized E-MTB. Jeśli chcesz jeszcze więcej podróżować, możesz skorzystać z Kenevo. Dla tych, którzy przywiązują większą wagę do niskiej wagi, kwestionowane są modele „SL”. Nowe Turbo Levo pozostaje wierne tej kategoryzacji, ale nadal wygląda na odświeżone i wyraźnie zmodernizowane – bez oczywistego obnoszenia się z nim przed światem zewnętrznym.
Specialized Turbo Levo 2022: w pigułce
- Nowa karbonowa rama
- Skok 160 mm / 150 mm (przód / tył)
- Mieszanka rozmiarów kół mullet: 29 cali z przodu, 27,5 cala z tyłu
- Specjalistyczny silnik 2.2 o maks. momencie obrotowym 90 Nm
- Wyjmowana bateria 700 Wh
- Nowy wyświetlacz TCU „The Mastermind”.
- Cena od 11.499 Euro
Nowa rama i nowy rozmiar kół
Dopiero na drugi rzut oka widać, że rama jest zupełnie nowym rozwiązaniem w porównaniu z poprzednim modelem. Linie nowego Levo pozostają prawie niezmienione, dominują smukłe i proporcjonalne kształty rur, a dobrze znana, asymetryczna rama otacza mocowanie amortyzatora. Dzięki nieco zmodyfikowanej konstrukcji, prawdziwy tłumik DH i zbiornik można teraz umieścić w połączeniu z butelką do picia w trójkącie ramy.
To też nowe rozmiar koła. Podczas gdy poprzednie Levos korzystały z 29-calowych kół, Specialized Levo 2022 ma teraz jedno mieszanka wirnikowa. Według inżynierów Specialized połączenie 29 cali na przednim kole i 27.5 cala na tylnym (każdy o szerokości 2.6 cala) powinno nie tylko poprawić prowadzenie, ale także zwiększyć prześwit na tylne koła.
Nowa geometria - teraz nawet z regulacją geometrii
Dostosowano również geometrię nowego Levo: tylne rurki tylnego trójkąta mogą być teraz krótsze ze względu na mniejszy rozmiar kół; kąt siedziska jest bardziej stromy, a kąt główki jest o około 1 stopień bardziej płaski. Ponadto istnieje teraz możliwość dalszej regulacji geometrii.
Wysokość suportu można regulować za pomocą flip chipa na haku, a specjalne nakładki na stery umożliwiają zmianę kąta skrętu o +- 1 stopień. W szczególności oznacza to, że ci, którzy chcą jeździć pod kątem skrętu „starego” Levo, mogą to zrobić, podobnie jak ci, którzy preferują progresywne konfiguracje. Szczyt!
S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stos | 605 | 617 | 626 | 635 | 644 | 653 |
Dosięgnąć | 412 | 432 | 452 | 477 | 502 | 532 |
główka | 105 | 105 | 115 | 125 | 135 | 145 |
rura podsiodłowa | 380 | 390 | 405 | 425 | 445 | 465 |
tylne trójkąty | 442 | 442 | 442 | 442 | 442 | 442 |
Radstand | 1179 | 1200 | 1225 | 1255 | 1284 | 1318 |
spadek BB | 25 | 27 | 27 | 27 | 27 | 27 |
kąt skrętu | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64,5 | 64,5 |
kąt siedziska | 78 | 77,2 | 76,7 | 76,2 | 76,2 | 76,2 |
Nowością są też rozmiary: jak już wiadomo z innych modeli Specialized, Amerykanie stawiają na skalę rozmiarów od S1 do S6. Oznacza to, że różne rozmiary nie są już definiowane głównie przez długość rury podsiodłowej, ale raczej przez długość roweru. Powinno to umożliwić małym rowerzystom jazdę na długich rowerach i odwrotnie. Rozmiar S6 jest niezwykły: przy zasięgu 532 mm nawet wysocy jeźdźcy powinni od razu poczuć się komfortowo.
Silnik, akumulator, wyświetlacz: wszystko nowe?
Na pierwszy rzut oka zmiany w nowym Turbo Levo również wydają się niewielkie, jeśli chodzi o układ napędowy. Dobrze znany „Specialized Motor” jest używany jako jednostka, która otrzymuje teraz przyrostek „2.2”. Oparty na silniku Brose, zapewnia maksymalny moment obrotowy 90 Nm, a najnowsza wersja zawiera szereg ulepszeń sprzętu i oprogramowania: dostosowany wolnobieg i zaktualizowany pasek mają na celu zwiększenie niezawodności. Nadmiarowo uszczelnione korki zapewniają jeszcze większą ochronę przed wnikaniem wody. Dzięki nowemu oprogramowaniu układowemu powinien również reagować jeszcze bardziej wrażliwie i naturalnie oraz zapewniać swoje osiągi jeszcze bardziej konsekwentnie przez całą jazdę (bez obniżania wartości znamionowych).
Jeśli chodzi o baterię, wszystko pozostaje takie samo. Smukły, dość pojemny akumulator 700 Wh można wyjąć za pomocą śrub i jest elegancko zintegrowany z dolną rurą. Obecnie dostępne wersje (karbonowe) również nie mają opcji 500 Wh.
wyświetlacz? Czy Specialized Turbo Levo nie zawsze wyróżniał się brakiem wyświetlacza? Prawidłowy! Nowy Levo po raz pierwszy ma teraz prawdziwy wyświetlacz, nawet jeśli jest prawie niewidoczny i znajduje się w zwykłym miejscu na górnej rurze.
Jednostka o nazwie „Mastermind TCU” to nie tylko mózg układu napędowego, ale także kilka innowacji w stosunku do poprzednich wersji. Kolorowy wyświetlacz można dowolnie konfigurować za pomocą dobrze znanej aplikacji „Mission Control App”, a teraz pokazuje między innymi dane dotyczące pozostałego zasięgu, wysokości i zużycia energii. Nowością jest także „Micro Tune”. Za dotknięciem przycisku nie można już zmieniać poziomów wspomagania w zwykły sposób (Eco, Trail, Power), ale precyzyjnie regulować w krokach co 10% - podczas jazdy. Według Specialized powinno to pozwolić na łatwe dostosowanie różnych poziomów wydajności podczas przejażdżek grupowych.
Cechy TCU Mastermind:
- Aktualizacje bezprzewodowe
- Poziom naładowania w procentach
- Precyzyjna regulacja poziomu wsparcia w krokach co 10% (Micro Tune)
- Spersonalizowana aranżacja ekspozycji
- Pora dnia
- Konsumpcja na żywo
- funkcja sprzężenia tętna
- Precyzyjny pomiar wysokości
Specialized Turbo Levo 3. generacji: modele i poziomy wyposażenia
Początkowo do wyboru będą dwa modele nowego Specialized Turbo Levo. Oba bez wyjątku z włókna węglowego, oba o mocy 700 Wh i oba wyposażone w bardzo wysokim standardzie. Można jednak przypuszczać, że pojawią się kolejne modele – również wykonane z aluminium.
Specialized Levo 2022 S-Works
ustawienie: FACT 11m w całości z włókna węglowego
Napęd: Specjalistyczne 2.2
Akku: 700 Wh
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox 38
Niemy: Fabryka Fox X2
Okrążenie: Sram XX1 Orzeł AXS
hamulce: Magura MT7 203/203mm
wirniki: Roval Traverse SL
Sztyca: RockShox Reverb AXS
Cena: € 13.999
Specjalistyczny Levo 2022 Pro
ustawienie: FACT 11m w całości z włókna węglowego
Napęd: Specjalistyczne 2.2
Akku: 700 Wh
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox 38
Niemy: Fabryka Fox X2
Okrążenie: Sram X01 Orzeł
hamulce: Kod Sram RSC 200/200mm
wirniki: Roval Traverse Carbon
Sztyca: FoxTransfer
Cena: € 11.499
Specialized Levo 2022: Rzut oka na różnice w stosunku do poprzednika
- 160mm skoku z przodu
- Mieszanka musztardowa
- Geometria: Bardziej płaski kąt skrętu, dłuższa rama główna, bardziej stromy kąt siodełka, regulacja geometrii
- Nowy wyświetlacz: Mastermind TCU
- Ulepszenia silnika: sprzęt i oprogramowanie
- Zmieniona ochrona przed wilgocią
- Miejsce na przepustnice ze zbiornikami
- Wreszcie z 12-biegowymi układami napędowymi
Specialized Levo 2021: pierwszy test w filmie
Oczywiście byliśmy podekscytowani, aby zobaczyć praktyczne działanie. Fakt, że rower testowy przybył z nami w szlachetnym i ekskluzywnym wariancie wyposażenia S-Works, jeszcze bardziej zwiększył nasze oczekiwania. Wreszcie mogło Levo udowodniło to już w przeszłości i przekonuje jak mało który e-rower z predykatem „Usiądź i poczuj się dobrze!” Czy tak jest w przypadku nowego Levo, powinno wkrótce stać się jasne.
Mówiąc krótko: tak, nowy Levo to wciąż rower „wsiadaj i czuj się dobrze”. Geometria jest teraz znacznie nowocześniejsza, ale nie wprawia w zakłopotanie nawet początkujących.
Jeśli chodzi o wyposażenie wariantu S-Works, nie ma się do czego przyczepić - ale tego spodziewaliśmy się ze względu na cenę. Niesamowite: Specialized konsekwentnie koncentruje się na maksymalnych osiągach komponentów (Fox 38, X2, Magura MT7, stabilne opony) i nadal udaje mu się utrzymać wagę na niskim poziomie. Nasz testowy rower w rozmiarze ramy S3 ważył imponujące 22,0 kg!
Prowadzić? (Brose) typowy top! Jednak nie stwierdziliśmy, aby urządzenie było tak ciche, jak poprzednie silniki Specialized. Być może hołd, który muszą zapłacić aktualizacje sprzętu. Nowy wyświetlacz? Fantastyczny! Niemal tak samo niepozorny jak poprzednio, nowy Mastermind TCU wciąż oferuje prawdziwy zysk dzięki aplikacji Mission Control. Jakie informacje przeglądaliśmy najczęściej? Pora dnia! 🙂
zachowanie kierowcy? Nowoczesny i jeszcze mocniejszy niż poprzednie modele! W tym momencie jest zdecydowanie za wcześnie na szczegółowe testy, ale już nie możemy się doczekać dalszych wydłużonych kilometrów testowych na nowym Specialized Turbo Levo. Aby uzyskać więcej wrażeń, oto S-Works Turbo Levo w naszym filmie testowym:
Succ Essfully Black mówią
Dzięki, świetny tekst