Nowości produktowe / MTB: Instinct firmy Rocky Mountain to z pewnością jeden z najbardziej tradycyjnych rowerów górskich ostatnich dwóch dekad. Zawsze pozostawał wierny swoim korzeniom jako wszechstronny rower zapewniający maksymalną radość z jazdy w terenie. Dotyczy to również najnowszego wariantu – choć Kanadyjczycy zmienili kilka fundamentalnych rzeczy w stosunku do poprzednika.
Rocky Mountain Instinct 2021: Nowa rama - prawda?
W porównaniu do swojego poprzednika, Rocky praktycznie nie pozostawił kamienia na kamieniu dla Instynktu. Nowy Instinct sprowadza swojego poprzednika i Thunderbolt do wspólnego mianownika. Thunderbolt był wcześniej żywym rowerem na szlaki z kołami 27,5 cala, podczas gdy Instinct jeździł na 29erach. Istnieje teraz podział rozmiarów na 2021 rok: w rozmiarach ramy XS i S Instinct toczy się na 27,5 cala, powyżej na dużych kołach. Ponadto dwa najmniejsze rozmiary mają również nieco inny kształt z załamaniem górnej rury - według Rocky'ego ma to najniższy przekrok wśród rowerów w tej klasie.
Dzięki skokowi zawieszenia wynoszącemu 150 mm z przodu i 140 mm z tyłu, Instinct plasuje się nieco poniżej maszyny enduro Altitude, ale powinien również czuć się całkiem komfortowo w trudnym terenie. Mówiąc o wysokości: podobieństwo do motocykla wyścigowego zaprezentowanego w zeszłym sezonie jest niezwykłe. Nic dziwnego, bo rdzeń ramy jest ten sam – ale co to dokładnie oznacza? Różnica tkwi - oprócz wyposażenia oczywiście - w mocowaniu amortyzatora na rurze górnej oraz skoku amortyzatora. Zmienia to nie tylko geometrię, ale także kinematykę, a tym samym charakter roweru, pomimo niemal identycznej ramy. Najważniejsze jest jednak to, że mocowanie amortyzatora jest przykręcone do górnej rury i można je wymienić. W przyszłości Rocky chciałby oferować je również na rynku wtórnym. Na przykład możesz zmienić swoją wysokość w instynkt z innym amortyzatorem i odpowiednim mocowaniem - lub odwrotnie.
Pierwsza przejażdżka: Góry Skaliste, wysokość nad poziomem morza 2021: Dwa stają się jednym
Nowości produktowe / First Ride: W zeszłym tygodniu Rocky Mountain zaprosiło na wstępną prezentację swojej nowej głównej platformy dla obszaru Enduro w Samerberg Bike Park. Już znana, ale całkowicie na nowo zdefiniowana - Rocky Mountain Altitude. Kanadyjczycy stworzyli nowy rower z poprzednika Altitude i Instinct BC, który od tej pory zdominował […]
Rocky Mountain Instinct 2021: Zmienna geometria i piękne detale
Podobnie jak w przypadku wysokości, jedną z największych zalet Instynktu Gór Skalistych jest jego ogromna zmienność. W ten sposób geometrię można dostosować do własnych życzeń, potrzeb lub terenu w dwóch punktach. Flip chip na osi tylnego koła umożliwia regulację długości tylnego trójkąta o 10 mm, dobrze znany system Ride9 na wahaczu amortyzatora umożliwia nie tylko precyzyjną regulację innych wymiarów, ale także dostrojenie kinematyki. Ale bez względu na to, jak dostosujesz Instinct, w istocie pozostaje on nowoczesnym, zorientowanym na zjazdy rowerem o odpowiednich wymiarach.
Jak zwykle u Kanadyjczyków, rama Instincta może zabłysnąć wieloma pięknymi szczegółowymi rozwiązaniami. Na przykład wszystkie linki biegną w stałych linerach wewnątrz ramy. Eliminuje to kłopotliwe wkręcanie i wyjmowanie, co oszczędza czas i nerwy. Zabezpieczenie ramy za suportem, nazwane „Canadian Shield”, zapobiega wpadaniu kamieni do tylnego trójkąta i pozostawianiu tam nieestetycznych śladów. Hojna ochrona ramy na tylnym widełku i na spodniej stronie dolnej rury jest również pozytywna. To nie tylko chroni przed uszkodzeniami, ale także minimalizuje hałas w tle.
Instynkt Gór Skalistych 2021: Pierwsze spojrzenie
Jeszcze przed oficjalną premierą mogliśmy przyjrzeć się bliżej nowemu rowerowi terenowemu od chłopców i dziewcząt z BC. Z C70 dostaliśmy chyba najbardziej „rozsądny” wariant wyposażenia przed obiektywem.
Rocky Mountain Instinct 2021 Modele i poziomy wyposażenia
W Niemczech nowy Instinct będzie dostępny łącznie w pięciu wariantach wyposażenia oraz jako zestaw ramowy (karbon). Ceny zaczynają się od jedynego aluminiowego modelu za 3.700 euro, który podobnie jak najtańsza wersja karbonowa (4.900 euro) nosi przyrostek Tour. Odnosi się to do jednej lub drugiej regulacji wyposażenia, takiej jak lżejsze opony. Koniec linii został osiągnięty dzięki topowemu modelowi Instinct C99 za ogromne 11.500 70 euro, przy czym C90 już pozostawia niewiele do życzenia pod względem doboru komponentów. Dostępne są dwa warianty kolorystyczne, przy czym klient ma wybór tylko w przypadku CXNUMX.
Materiał ramy: Alu
Widelec: RockShox Pike Wybierz RC
Niemy: RockShox Deluxe Select+
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8100
wirniki: DT Swiss 370 / WTB ST Light i30
opony: Schwalbe Nobby Nic Performance TL Easy 2,35″
Cena: € 3.700
Materiał ramy: Karbonowa rama główna / aluminiowy tylny trójkąt
Widelec: RockShox Pike Wybierz RC
Niemy: RockShox Deluxe Select+
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8100
wirniki: DT Swiss 370 / WTB ST Light i30
opony: Schwalbe Nobby Nic Performance TL Easy 2,35″
Cena: € 4.900
Materiał ramy: Węgiel
Widelec: Fox 36 Float FIT4 Performance Elite
Niemy: Elite wydajności Fox Float DPX2
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: DT Swiss 370 / Race Face AR30
opony: Maxxis Minion DHF 2,5wt Exo+ / Maxxis Minion DHR II 2,4wt Exo+
Cena: € 6.500
Materiał ramy: Węgiel
Widelec: Fabryka Fox 36 Float FIT4
Niemy: Fabryka Fox Float DPX2
Okrążenie: Shimano XTR M9100
hamulce: Shimano XTR M9120
wirniki: DT Swiss 350 / Race Face ARC Carbon 31
opony: Maxxis Minion DHF 2,5wt Exo+ / Maxxis Minion DHR II 2,4wt Exo+
Cena: € 9.900
Rocky Mountain Instinct 2021: Pierwsze wrażenia ze szlaku
Jeśli jesteś teraz ciekawy i chcesz wiedzieć, jak nowa trasa biegowa sprawdza się w praktyce, powinieneś odwiedzić nasz siostrzany magazyn Gravity. Johannes miał już okazję przejechać się na rowerze po jednym lub drugim szlaku i utrwalił swoje wrażenia w formie tekstowej i wideo.
Schreibe einen Kommentar