Market / Eurobike 2017: Na stoisku Rocky Mountain na targach Eurobike 2017 można było podziwiać kilka nowych rowerów. Należą do nich dwa siostrzane modele Rocky Mountain Instinct 2018 i Pipeline 2018, które od teraz będą dzielić ramę, oraz oczywiście E-MTB Altitude Powerplay, który jakiś czas temu został zaprezentowany w mniejszej skali.
W Kanadzie w Rocky Mountain trwają prace nad całkowitą przebudową portfolio MTB. Po wprowadzeniu na rynek dwóch modeli o długim skoku Altitude (na próbę) i Slayer wznowione iz Gra siłowa na wysokości zaprezentował pierwszy E-MTB w historii firmy, teraz przyszła kolej na dwa rowery terenowe Instinct i Pipeline. Oba motocykle będą miały wspólną ramę z roku modelowego 2018. Jednak podczas gdy Instinct stoi na dużych 29-calowych kołach, Pipeline toczy się po szlaku jak zwykle na szerokich oponach B+.
rowery górskie: Test: Rocky Mountain Altitude Carbon 70 – Wbrew stereotypowemu myśleniu
Test: Kilka tygodni temu kultowy kanadyjski producent Rocky Mountain zaprezentował nową ewolucję swojego wszechstronnego roweru Altitude. Nawet jeśli rower na szlaki pozostaje wierny swojej istocie, całkowicie nowa rama zapewnia nowocześniejszą geometrię, więcej rezerw na zjazdy i nieco bardziej spójną orientację. Nową perełkę testowaliśmy na Bike Festival w Riva. Skalisty […]
Rocky Mountain Instinct 2018: Pełnoprawny rower na szlaki ze skokiem 140 mm
Do tej pory Instinct był bardziej na pograniczu maratonu, wycieczki i szlaku, ale teraz chłopaki z Kolumbii Brytyjskiej nie pozostawiają wątpliwości: Rocky Mountain Instinct 2018 to prawdziwy rower na szlaki. Dzięki 140 mm skoku z przodu i z tyłu ma większy skok niż jego poprzednik, a geometria również została znacznie poprawiona. Do dwóch modeli z aluminiowymi ramami dołączają cztery karbonowe Instincts, z których topowy model w edycji BC (=British Columbia Edition) jest nieco inny. Ten ostatni otrzymał inną dźwignię zawieszenia, która łaskocze aż 155 mm skoku sprężyny z tyłu i jest połączona z widelcem 160 mm z przodu. Tutaj niebezpiecznie zbliżasz się do wewnętrznego Enduro Altitude.
W przeciwnym razie uzyskasz funkcje, które znasz i cenisz od Rocky with the Instinct. Oprócz wysokiej jakości wykonania i niezwykłych projektów ramy, od jaskrawych i kolorowych po subtelne, jest to oczywiście również samodzielnie opracowana regulacja geometrii o nazwie Ride9. Flip chip na mocowaniu amortyzatora umożliwia regulację kąta nachylenia roweru w sumie w dziewięciu różnych ustawieniach - dzięki czemu możesz jeszcze lepiej dostosować Instinct do własnych wymagań.
Geometria Instynkt Gór Skalistych 2018
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 601 | 626 | 656 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1154 | 1179 | 1206 | 1237 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 408 | 432 | 455 | 482 |
Stosy (mm) | 607 | 611 | 621 | 630 |
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 655 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1153 | 1179 | 1205 | 1237 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 413 | 437 | 460 | 487 |
Stosy (mm) | 603 | 608 | 617 | 626 |
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 574 | 599 | 624 | 654 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1153 | 1178 | 1205 | 1236 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 419 | 443 | 465 | 493 |
Stosy (mm) | 599 | 604 | 613 | 622 |
Modele i ceny Rocky Mountain Instinct 2018
Materiał ramy: aluminium
Napęd: SRAM GX
widelec amortyzowany: Wydajność pływaka FOX 34
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Słońce Duroc / Góra Skalista
Cena: 3.200 €
Materiał ramy: aluminium
Napęd: SRAM GX Eagle
widelec amortyzowany: Wydajność pływaka FOX 34
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Słońce Duroc / Góra Skalista
Cena: € 3.300
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM NX
widelec amortyzowany: Rock Shox Reba RL
Niemy: Rock Shox Deluxe RT
wirniki: Sun Helix TR27 / Góra Skalista
Cena: € 3.900
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM GX Eagle
widelec amortyzowany: Wydajność pływaka FOX 34
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Słońce Duroc / Góra Skalista
Cena: € 4.600
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM GX Eagle
widelec amortyzowany: FOX 34 Spławik Performance Elite
Niemy: Elite wydajności FOX Float DPS
wirniki: Łuk Stana MK3 / DT Swiss 370
Cena: € 5.800
Rocky Mountain Pipeline 2018: plus opony i bardziej nowoczesna geometria
Wiele z tego, co napisano do tej pory, odnosi się również do nowego rurociągu. Rama jest identyczna jak w Instinct, tylko rozmiar kół jest inny: zamiast 29-calowych opon opony 27,5+ zapewniają przyczepność i komfort. Ponieważ mniejsze koła są ogólnie nieco mniejsze pomimo grubych opon, geometria Pipeline nieznacznie się zmienia w porównaniu z Instinct - aby temu przeciwdziałać, Pipeline ma nieco wyższą dolną panewkę łożyska, którą można również łatwo zamontować. I odwrotnie, oznacza to również, że obydwoma rowerami można bez problemu jeździć z kołami w obu rozmiarach. Z drugim zestawem kołowym pokonujesz naprawdę szeroki zakres.
Geometria Rocky Mountain Pipeline 2018
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 578 | 603 | 628 | 658 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 436 | 436 | 436 | 436 |
Rozstaw osi (w mm) | 1158 | 1183 | 1210 | 1242 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74.1 | 74.1 | 74.1 |
Zasięg (mm) | 403 | 427 | 450 | 477 |
Stosy (mm) | 610 | 615 | 624 | 633 |
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 601 | 626 | 656 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1157 | 1183 | 1209 | 1241 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66.1 | 66.1 | 66.1 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 409 | 432 | 455 | 483 |
Stosy (mm) | 606 | 611 | 620 | 629 |
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 392 | 432 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 655 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 434 | 434 | 434 | 434 |
Rozstaw osi (w mm) | 1157 | 1182 | 1209 | 1240 |
Kąt skrętu (w °) | 66.6 | 66.6 | 66.6 | 66.6 |
Kąt siedziska (w °) | 75.1 | 75.1 | 75.1 | 75.1 |
Zasięg (mm) | 414 | 438 | 461 | 488 |
Stosy (mm) | 602 | 607 | 616 | 625 |
Rocky Mountain Pipeline 2018: modele i ceny
Materiał ramy: aluminium
Napęd: Shimano Deore
widelec amortyzowany: Rock Shox Objawienie RC
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Alex XM35 / Góra Skalista
Cena: 2.700 €
Materiał ramy: aluminium
Napęd: Shimano SLX
widelec amortyzowany: Wydajność pływaka FOX 34
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Alex XM35 / Shimano M618
Cena: € 3.300
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM GX Eagle
widelec amortyzowany: Wydajność pływaka FOX 34
Niemy: Wydajność FOX Float DPS
wirniki: Sun Duroc 40 / DT Swiss 370
Cena: € 4.800
Rocky Mountain Altitude Powerplay: Brak zmian geometrii spowodowanych przez silnik
Mogliśmy już wystąpić w Rocky Mountain Altitude Powerplay podczas oficjalnej premiery prasowej we francuskich Alpach poddać szczegółowej próbie. Pierwszy E-MTB w długiej historii Rocky Mountain również znalazł się w centrum uwagi na Eurobike. W szczególności samodzielnie opracowany silnik z kołem pasowym magicznie przyciągał zaciekawione spojrzenia. Najważniejsze cechy Rocky E-MTB: geometria jest całkowicie identyczna z geometrią niezmotoryzowanego Altitude - jak dotąd nie ma na rynku innego roweru w takiej formie.
Rowery elektryczne: Test: Rocky Mountain Altitude Powerplay — nowość w kategorii E-MTB podbija rynek
Test: e-rower Rocky Mountain? Na początku trudno to sobie wyobrazić. Moim zdaniem ślamazarny i jakoś niesportowy motocykl nie bardzo chce iść w parze z marką. Udało mi się jednak przekonać samego siebie, że e-rowery mogą być zupełnie inne od tego, co do tej pory było dostępne na rynku. Rocky Mountain Altitude Powerplay to […]
Modele i ceny Rocky Mountain Altitude Powerplay
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM EX1
widelec amortyzowany: FOX 36 Spławik Fit4 Factory 160mm
Niemy: Fabryka FOX Float DPS Evo
wirniki: DT Swiss 350 / Rocky Mountain 30AM Carbon
Waga: 21,6 kg
Cena: 9.700 €
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM EX1
widelec amortyzowany: FOX 36 Spławik Wydajność chwytu 160mm
Niemy: Wydajność FOX Float DPS Evol
wirniki: DT Swiss 350 / Sun Duroc 40
Waga: 22,3 kg
Cena: 6.000 €
Schreibe einen Kommentar