E-Performance: Nie chcesz mieć pod nogami 25-kilogramowego e-roweru, ale chcesz mieć zwinność superlekkiego roweru cross-country? Żadne z nich nie jest tak naprawdę możliwe, ale istnieje szeroki zakres pomiędzy i to jest dokładnie ten zakres, który Trek chce pokryć za pomocą e-roweru do przełajów E-Caliber. Czy to działa?
Trek chce wypełnić lukę między masywnymi elektrycznymi rowerami górskimi a przyjaznymi dla sprintów rowerami XC. Dzięki temu pomysłowi narodziła się koncepcja E-Caliber, która opiera się na dobrze znanych zasadach rowerów elektrycznych. Dzięki ultralekkiemu napędowi Fazua Amerykanie nie mają na pokładzie giganta wydajności, ale mają ogromną elastyczność.
Napęd Fazua Black Pepper jest lekki i służy jako wsparcie w tej koncepcji, gdy robi się zbyt stromo lub za daleko. Jako mała dodatkowa dawka mocy, że tak powiem. Ale nawet jeśli celowo chcesz być w drodze bez wsparcia, napęd odłącza się bez oporu, a akumulator można wyjąć i zastąpić pokrywą. W ten sposób schudniesz!
Dużo pracy włożono w wagę, bo cały e-bike w topowej wersji 9.9 XX1 AXS waży nieco ponad 15kg i to z akumulatorem i napędem.
Trek E-Caliber: Fazua Black Pepper Drive
Większe osiągi, pełna indywidualność i jeszcze bardziej naturalne wrażenia z jazdy. Z wbudowanymi zasadami biomechanicznymi i inteligentnymi formułami - to zupełnie nowe oprogramowanie silnika „Black Pepper” 2020 od producenta napędów do rowerów elektrycznych FAZUA GmbH z Ottobrunn na obrzeżach Monachium.
Oto szczegóły:
- Moc: Kompaktowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 55 Nm i maksymalną moc 300 watów (mechaniczna) / 450 watów (elektryczna). Maksymalnie 250 watów (mechaniczne) jest określone w ustawieniu podstawowym i może być dostosowane do osobistych potrzeb kierowcy w personalizacji.
- Zakres rytmu: układ napędowy evation zapewnia stałą moc silnika w zakresie rytmu 55-125 obrotów na minutę, dzięki czemu nie ogranicza rowerzysty do pedałowania w preferowanym zakresie rytmu.
- Dynamika jazdy: złożone algorytmy, które idealnie dostosowują wspomaganie do indywidualnego stylu pedałowania kierowcy. Zapewnia to wrażenia z jazdy, które charakteryzują się delikatnym, naturalnym wsparciem. Powyżej 25 km/h silnik i suport są całkowicie odłączone od siebie, dzięki czemu podczas jazdy nie ma oporu.
Wstępnie ustawione charakterystyki wspomagania trzech trybów wspomagania zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić idealny poziom wspomagania dla każdego scenariusza jazdy:
- Breeze (Brise): Delikatny, stały wiatr tylny o mocy do 100 watów, nawet przy niewielkim wysiłku rowerzysty.
- Rzeka: Progresywny i bardzo sportowy tryb zapewniający płynną jazdę! Siła
wsparcie odpowiada dokładnie mocy wejściowej kierowcy. Daj dużo – i wiele zyskaj dzięki silnikowi (maks. 210 W) - Rocket: Potężne wsparcie, które pomaga umiarkowanej sile rowerzysty w pokonywaniu najbardziej stromych odcinków (maks. 250 W)
Dzięki oprogramowaniu Toolbox możliwe jest dostosowanie trybów wsparcia. Dynamikę jazdy można dostosować do osobistych potrzeb i preferencji kierowcy za pomocą parametrów Maks. moc, Stosunek wsparcia i Ramp-Up.
„Nieustannie poszukujemy doskonałych wrażeń z jazdy: wsparcia, które jest w pełnej harmonii z możliwościami fizycznymi kierowcy. Dzięki oprogramowaniu Black Pepper zbliżyliśmy się o krok do tej wizji, a kolejne aktualizacje będą dostępne” – mówi Johannes Biechele, dyrektor zarządzający FAZUA.
Trek E-Caliber: tabela geometrii
Dzięki stosunkowo płaskiej i długiej geometrii zdecydowanie nadaje się do napędu. E-Caliber jest bardzo podobny do danych geometrii Treka Super-Caliber, a tym samym rasowego roweru do biegów przełajowych i maratonów. Zasięg E-Caliber jest nieco większy, co oznacza również, że kąt skrętu jest bardziej płaski.
Geometria Trek E-Caliber
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 394 | 419 | 470 | 508 |
Pozioma rura górna (w mm) | 580 | 617 | 648 | 670 |
główka ramy (w mm) | 90 | 100 | 105 | 110 |
tylny trójkąt (w mm) | 447 | 447 | 447 | 447 |
Kąt skrętu (w °) | 67.5 | 67.5 | 67.5 | 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 72.3 | 72.6 | 72.8 | 72.8 |
Spadek BB (mm) | 32.3 | 32.3 | 32.3 | 32.3 |
Rozstaw osi (w mm) | 1126 | 1165 | 1197 | 1219 |
Zasięg (mm) | 405 | 440 | 470 | 490 |
Stosy (mm) | 609 | 618 | 622 | 627 |
Trek E-Caliber 9.6: Model dla początkujących
ustawienie: Rama główna i widełki z włókna węglowego OCLV Mountain, IsoStrut, Boost148, 60 mm skoku
Widelec: RockShox 35 Gold RL, zdalna blokada, przesunięcie 44 mm, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 120 mm skoku
Niemy: Trek IsoStrut, amortyzator Fox Performance, sprężyna powietrzna, 2-pozycyjne zdalne tłumienie DPS, 235 × 32.5 mm
wirniki: Bontrager Kovee Comp, przystosowany do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, Rapid Drive, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano MicroSpline
opony: Bontrager XR3 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 × 2.40″
Przełącznik: Shimano Deore M6100, 12 biegów
Jednostka sterująca: Shimano XT M8100, długi wózek, maks. zębatka 51T
Korba: Stop E*thirteen, 32T
Kaseta: Shimano Deore M6100, 10-51, 12 biegów
Siodło: Bontrager Arvada, wydrążone szyny chromowo-molibdenowe, szerokość 138 mm
Sztyca: Zakraplacz TranzX JD-YSP18, wewnętrzne prowadzenie linek, 31.6 mm, 100 mm na S, 130 mm na M, L, XL
spinki do mankietów: Bontrager Comp, ze stopu aluminium, 31.8 mm, wznios 5 mm, 720 mm w SM, 750 mm w M, L, XL
uchwyty: Bontrager XR Trail Comp, blokada z nylonu
Trzon: Bontrager Rhythm Comp, 31.8 mm, Knock Block, 0 stopni, długość 60 mm w modelach SM, MD, długość 70 mm w modelach L, XL
Stery: Zintegrowany Knock Block, promień 62 stopni, łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1.5"
hamulce: Tarcze hydrauliczne Shimano 4-tłokowe, dźwignia MT4100, zacisk MT420
Waga: 18,49 kg
RRP: 6.799 Euro
Trek E-Caliber 9.8 GX: Solidny sprzęt
ustawienie: Rama główna i widełki z włókna węglowego OCLV Mountain, IsoStrut, Boost148, 60 mm skoku
Widelec: RockShox SID Select+, sprężyna DebonAir, tłumienie Charger 2 RL, zdalna blokada, 120 mm skoku
Niemy: Trek IsoStrut, amortyzator Fox Factory, sprężyna powietrzna, 2-pozycyjne zdalne tłumienie DPS, powłoka Kashima, 235 × 32.5 mm
wirniki: Bontrager Kovee Pro 30 z włókna węglowego, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, Rapid Drive 108, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano Microspline, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu
opony: Bontrager XR3 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 × 2.40″
Przełącznik: SRAM GX Eagle, 12 biegów
Jednostka sterująca: SRAM GX Eagle
Korba: E*thirteen E*spec Race Carbon, 32T
Kaseta: SRAM Eagle XG-1275, 10-52, 12 biegów
Siodło: Bontrager Verse Elite, szyny ze stali nierdzewnej, szerokość 145
Sztyca: Bontrager Line Elite Dropper, wewnętrzne prowadzenie linek, 31.6 mm, 100 mm w SM, 150 mm w M, L, XL
spinki do mankietów: Bontrager Line Pro, włókno węglowe OCLV, 35 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
uchwyty: ESI Gruby
Trzon: Bontrager Kovee Pro, 35 mm, Knock Block, kompatybilność z Blendr, 13 stopni, 60 mm na SM, MD 70 mm długości na L, XL
Stery: Zintegrowany Knock Block, promień 62 stopni, łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1.5"
hamulce: Tarcze hydrauliczne SRAM G2 RSC 4-tłokowe
Waga: 16,99 kg
RRP: 8.399 Euro
Trek E-Caliber 9.8 XT: Shimano XT i regulowana sztyca
ustawienie: Rama główna i widełki z włókna węglowego OCLV Mountain, IsoStrut, Boost148, 60 mm skoku
Widelec: RockShox SID Select+, sprężyna DebonAir, tłumienie Charger 2 RL, zdalna blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 120 mm skoku
Niemy: Trek IsoStrut, amortyzator Fox Factory, sprężyna powietrzna, 2-pozycyjne zdalne tłumienie DPS, powłoka Kashima, 235 × 32.5 mm
wirniki: Bontrager Kovee Pro 30 z włókna węglowego, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, Rapid Drive 108, tarcza na 6 śrub, bębenek Shimano Microspline, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu
opony: Bontrager XR3 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 × 2.40″
Przełącznik: Shimano XT M8100, 12 biegów
Jednostka sterująca: Shimano XT M8100, długi wózek, maks. zębatka 51T
Korba: E*thirteen E*spec Race Carbon, 32T
Kaseta: Shimano XT M8100, 10-51, 12 biegów
Siodło: Bontrager Verse Elite, szyny ze stali nierdzewnej, szerokość 145
Sztyca: Bontrager Line Elite Dropper, wewnętrzne prowadzenie linek, 31.6 mm, 100 mm w SM, 150 mm w M, L, XL
spinki do mankietów: Bontrager Line Pro, włókno węglowe OCLV, 35 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
uchwyty: ESI Gruby
Trzon: Bontrager Kovee Pro, 35 mm, Knock Block, kompatybilność z Blendr, 13 stopni, 60 mm na SM, MD 70 mm długości na L, XL
Stery: Zintegrowany Knock Block, promień 62 stopni, łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1.5"
hamulce: Tarcze hydrauliczne Shimano XT M8120 4-tłokowe
Waga: 16,94 kg
RRP: 8.399 Euro
Trek E-Caliber 9.9 XTR: lekki z Shimano XTR
ustawienie: Rama główna i widełki z włókna węglowego OCLV Mountain, IsoStrut, Boost148, 60 mm skoku
Widelec: Fox Factory 34 Step-Cast, sprężyna powietrzna Float EVOL, 4-pozycyjne tłumienie FIT2, podwójna zdalna blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, powłoka Kashima, Boost110, oś Kabolt 15 mm, 120 mm skoku
Niemy: Trek IsoStrut, amortyzator Fox Factory, sprężyna powietrzna, 2-pozycyjne zdalne tłumienie DPS, powłoka Kashima, 235 × 32.5 mm
wirniki: Bontrager Kovee XXX 30, włókno węglowe OCLV Mountain, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, zazębienie DT Swiss 54T, centralny zamek, bębenek Shimano Microspline, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu
opony: Bontrager XR3 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 × 2.40″
Przełącznik: Shimano XTR M9100, 12 biegów
Jednostka sterująca: Shimano XTR M9100, Shadow Plus, długi wózek, maks. zębatka 51T
Korba: E*thirteen E*spec Race Carbon, 32T
Kaseta: Shimano XTR M9100, 10-51, 12 biegów
Siodło: Bontrager Verse Pro, szyny z włókna węglowego 7 x 10 mm, szerokość 145 mm
Sztyca: Bontrager XXX, włókno węglowe OCLV, 31.6 mm, przesunięcie 0 mm, długość 400 mm
spinki do mankietów: Bontrager Line Pro, włókno węglowe OCLV, 35 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
uchwyty: ESI Gruby
Trzon: Bontrager Kovee Pro, 35 mm, Knock Block, kompatybilność z Blendr, 13 stopni, 60 mm na SM, MD 70 mm długości na L, XL
Stery: Zintegrowany Knock Block, promień 62 stopni, łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1.5"
hamulce: Tarcze hydrauliczne Shimano XTR M9120 4-tłokowe
Waga: 15,95 kg
RRP: 11.999 Euro
Trek E-Caliber 9.9 XX1 AXS: topowy model z bezprzewodowym przełożeniem
ustawienie: Rama główna i widełki z włókna węglowego OCLV Mountain, IsoStrut, Boost148, 60 mm skoku
Widelec: RockShox SID Ultimate, sprężyna DebonAir, tłumienie Charger Race Day, zdalna blokada, zwężana rura sterowa, przesunięcie 44 mm, Boost110, oś 15 mm Maxle Stealth, 120 mm skoku
Niemy: Trek IsoStrut, amortyzator Fox Factory, sprężyna powietrzna, 2-pozycyjne zdalne tłumienie DPS, powłoka Kashima, 235 × 32.5 mm
wirniki: Bontrager Kovee XXX 30, włókno węglowe OCLV Mountain, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, zazębienie DT Swiss 54T, centralny zamek, sterownik SRAM XD, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu
opony: Bontrager XR3 Team Issue, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściana boczna Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 29 × 2.40″
Przełącznik: SRAM Eagle AXS, bezprzewodowy, 12-rzędowy
Jednostka sterująca: OSIE SRAM XX1 Eagle
Korba: E*thirteen E*spec Race Carbon, 32T
Kaseta: SRAM Eagle XG-1299, 10-52, 12 biegów
Siodło: Bontrager Verse Pro, szyny z włókna węglowego 7 x 10 mm, szerokość 145 mm
Sztyca: Bontrager XXX, włókno węglowe OCLV, 31.6 mm, przesunięcie 0 mm, długość 400 mm
spinki do mankietów: Bontrager Line Pro, włókno węglowe OCLV, 35 mm, wznios 15 mm, szerokość 750 mm
uchwyty: ESI Gruby
Trzon: Bontrager Kovee Pro, 35 mm, Knock Block, kompatybilność z Blendr, 13 stopni, 60 mm na SM, MD 70 mm długości na L, XL
Stery: Zintegrowany Knock Block, promień 62 stopni, łożysko maszynowe, góra 1-1/8", dół 1.5"
hamulce: Tarcze hydrauliczne Shimano XTR M9120 4-tłokowe
Waga: 15,77 kg
RRP: 12.999 Euro
Wszystkie informacje dostępne są pod adresem: www.trekbikes.com
Schreibe einen Kommentar