Test / E-Performance: podstawowy rower elektryczny z pełnym zawieszeniem? Rodzina Bulls Copperhead zawsze reprezentowała dobre cechy w jeszcze lepszej cenie. Dokładnie tak powinien wyglądać e-rower Bulls Copperhead EVO AM1. W zależności od wyposażenia, elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem zaczyna się od 3.199 euro i jest wyposażony w widelec z amortyzacją pneumatyczną oraz mocny napęd Bosch Performance Line CX. Pozwolono nam intensywnie przetestować e-rower.
Bulls Copperhead EVO AM1: Pierwsze wrażenie
Absolutne pierwsze wrażenie jest zazwyczaj czyste i dobrze wykonane. Ale nawet po bliższym przyjrzeniu się projektanci i menedżerowie produktu coś wymyślili. Dzięki zintegrowanemu prowadzeniu kabli e-rower nie tylko wygląda schludniej, ale kable są również bardziej trwałe.
Kable są nie tylko starannie zintegrowane, ale akumulator Bosch PowerTube można również schować w dolnej rurze. Zamawiając Bulls Copperhead EVO AM1, możesz wybrać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami baterii. Standardowo wybrano 400 Wh, a 500 lub 626 Wh kosztuje o 200 euro więcej.
Najnowszy napęd Bosch Performance Line CX, teraz w czwartej generacji, zapewnia niezbędną moc. Dzięki mocy 250 W i maksymalnemu momentowi obrotowemu 85 Nm rezerwy są wystarczające, aby pokonać stromy odcinek lub po prostu wygodnie odciążyć uda.
Zastosowano tu hydrauliczne hamulce tarczowe firmy Shimano, dzięki którym można odpowiednio wyhamować podczas jazdy na pełnych obrotach. Dzięki tarczom hamulcowym o średnicy 180 mm z przodu iz tyłu możesz bezpiecznie wyhamować i zatrzymać koło. Oczywiście ergonomię dźwigni hamulca można również dostosować za pomocą narzędzi, aby dopasować ją do różnych kierowców i ich palców.
Bulls Copperhead EVO AM1: szczegóły techniczne i funkcje
Geometria jest odpowiednia dla nazwy produktu. Rama przeznaczona do jazdy all-mountain ze stosunkowo lekkim kątem skrętu. Ponadto rama jest stosunkowo długa: oznacza to, że rower wydaje się stabilny i płynnie się porusza, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Geometria Byki Copperhead Evo AM 1
S (41cm) | M (44 cm) | L (48 cm) | XL (54 cm) | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 480 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 595 | 615 | 640 | 665 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.0 | 74.0 | 74.0 | 74.0 |
Rozstaw osi (w mm) | 1179 | 1199 | 1225 | 1251 |
Zasięg (mm) | 419 | 439 | 462 | 484 |
Stosy (mm) | 612 | 612 | 612 | 630 |
Osprzęt też jest raczej niepozorny, widelec pneumatyczny od Bullsa też można zablokować, co ułatwia pedałowanie pod górę. Shimano dostarcza również 10-biegowy napęd Deore. Dziesięć biegów jest również całkiem wystarczające, ponieważ kaseta jest bardzo szeroka z 11-46 zębami. Zaletą jest tutaj wyraźnie trwałość, ponieważ dzięki szerszemu i bardziej stabilnemu łańcuchowi oczekujemy znacznie mniejszego zużycia.
materiał ramy | aluminium |
rozmiar koła | ponad 27,5 cale |
Silnik | Linia Bosch Performance CX25/85Nm |
akumulator | Bosch PowerTube 400Wh / 500Wh / 625Wh |
Wyświetlacz | Bosch Purion |
widelec | Bull's Lytro 34 Air Boost LOR DS / 140mm |
niemy | Amortyzator pneumatyczny SR Suntour Unair TR LO-R8-Z11 |
Hamulec | Shimano Altus BR-MT200 |
tarcza hamulcowa | Zamek centralny 180 mm |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore SL-M4100-R |
przerzutka tylna | Shimano Deore RD-M5120-SGS Shadow Plus - 10-rzędowa |
mechanizm korbowy | FSA |
w Kassetten | Shimano Deore CS-M4100-10 11-46T |
łańcuch | KMC E10S |
pedały | Wellgo ZZW-01M |
trzon | MTB SL, CCS |
wysokość podatku | alkowa |
Kierownica/sztyca/siodło/chwyty | Byki |
piasta | Shimano HB-MT400 |
opona | Klejnot korony Veetire |
Gotowy link małpy | nie |
Perm. całkowity ciężar | 130 kg |
Bulls Copperhead EVO AM1: rzucające się w oczy niepozorne wrażenia z jazdy
Po ustawieniu wysokości siodełka, sprawdzeniu ciśnienia w oponach i dopasowaniu elementów zawieszenia do własnej wagi, możesz ruszać w drogę. Nieskomplikowana i intuicyjna obsługa wyświetlacza Bosch Purion pozwala szybko wsiąść i odjechać bez konieczności długiego studiowania instrukcji obsługi.
Już na pierwszych kilku metrach od razu widać przyjemne i bezpieczne wrażenia z jazdy. A może nie jest to zauważalne? Jest już tak znajomy i niepozorny, że zawsze sprawia wrażenie bezpiecznego. Dzięki różnym trybom wspomagania Eco, Tour, E-MTB i Turbo silnik Bosch jest zawsze we właściwym miejscu, a napęd i wspomaganie są bardzo naturalne.
Mostek, na którym można zamocować system SP-Connect za pomocą prostego ruchu obrotowego, zapewnia doskonałą integrację. Dzięki odpowiedniej osłonie ochronnej na telefon komórkowy, telefon komórkowy można przypiąć i używać jako urządzenia nawigacyjnego podczas dłuższych wycieczek.
Na szlaku, jeśli nie robi się zbyt stromo, podwozie 140 mm zapewnia wystarczające rezerwy i wystarczające bezpieczeństwo w terenie. Oznacza to, że kierowca zawsze ma kontrolę. Ze względu na stosunkowo duży rozstaw osi, Bulls Copperhead prowadzi się bardzo płynnie, a mimo to można nim zwinnie pokonywać zakręty i teren. Kiedy robi się ciasno, hamulce Shimano są nieco małe w zależności od sytuacji.
Biorąc pod uwagę drobne szczegóły, wniosek jest dość pozytywny i możemy udzielić jasnej rekomendacji zakupu dla początkujących w sektorze e-rowerów górskich.
Wszystkie informacje na temat e-roweru można znaleźć na stronie www.bulls.de
Schreibe einen Kommentar