Test: Bez silnika, ale za tysiąc euro? W czterocyfrowym przedziale cenowym pojawia się pytanie, czy nie wybrać się od razu na e-rower. Ale wysokiej jakości rower trekkingowy, taki jak Pegasus Premio SL Disc, pokazuje w teście, o ile więcej technologii może dostarczyć jako „rower bio” w tym przedziale cenowym.
Rowery bez silnika są pod presją - zwłaszcza w górnym przedziale cenowym. Każdy, kto chce dziś zainwestować czterocyfrową sumę w rower trekkingowy, może zadać sobie pytanie, czy nie lepiej byłoby wydać kilkaset euro więcej i kupić e-rower – np. w Pegasusie najtańszy e-rower kosztuje zaledwie 1.700 euro. Czy inwestowanie 1.100 euro w konwencjonalny „biorower” ma sens?
W każdym razie ma to sens. Przede wszystkim oczywiście nie każdy chce jeździć z asystą, co nie jest tylko kwestią indywidualnej filozofii. Konwencjonalny rower jest pod wieloma względami bardziej praktyczny niż rower elektryczny. A jeśli chodzi o najnowocześniejszą technologię rowerową, rower trekkingowy klasy premium, taki jak Pegasus Premio SL Disc, jest znacznie lepszy od podstawowego pedeleka – trwałość, wartość i łatwość użytkowania mówią same za siebie.
Rama premium z pięknymi detalami
„Premium” to pojęcie elastyczne – oczywiście sygnalizuje wyższą jakość, ale także mniej namacalne aspekty, takie jak ten dotyk czegoś wyjątkowego, który otacza drogi produkt. Jeśli spojrzysz na Premio SL, możesz poczuć jedno i drugie. Tańsze rodzeństwo marek nie może równać się z elegancją Premio; w wielu szczegółach wydaje się i jest wyraźnie bardziej wartościowy. Zaczyna się od ramy: powiększona główka ramy odpowiada obecnym wymiarom i oznacza wyższą sztywność ramy; Kable i linki zintegrowane z dolną rurą rzucają się w oczy na elegancko pomalowanej rurze. Tylne haki są misternie kute; pozwalają na zamocowanie bagażnika na dużej powierzchni, a po prawej stronie znajduje się tunel na linkę przerzutki. W przedziale cenowym od 1.000 euro stopka boczna została również przeniesiona z suportu na tylny trójkąt, co zwiększa stabilność, szczególnie podczas transportu bagażu.
Wysokiej jakości komponenty
Przede wszystkim jednak komponenty w tej klasie robią mocny skok: w czterocyfrowym przedziale cenowym zastosowano nowoczesny, odporny na skręcanie mostek Ahead; w przypadku tarcz hamulcowych o średnicy 180 mm hamulce tarczowe mogą hamować jeszcze bardziej. Do tego precyzyjnie działający tor 3×9 z bardzo dużym zakresem przełożeń, który jest wyraźnie dostosowany do kolarzy i kolarzy turystycznych. Korby pedałów Shimano Alivio są montowane na osi suportu za pomocą nowoczesnego połączenia wtykowego Octalink, już nie z kwadratem; Dodatkowo oba koła zapinane są na szybkozamykacze - standard w rowerach sportowych, praktyczny i stabilny.
Dużo jakości dla częstych kierowców
Jak przystało na rower trekkingowy z najwyższej półki, akcesoria muszą oczywiście też być odpowiednie. Pegasus ma między innymi stylowy systemowy bagażnik, a także jasne światło punktowe 50 luksów, nie zapominając o wysokiej jakości, ergonomicznych uchwytach specjalistycznego producenta Ergon. Wszystkie te szczegóły składają się na wysokiej jakości charakter Pegasusa i oferują kierowcy prawdziwą użyteczność - zarówno pod względem działania i obsługi, jak i trwałości. Każdy, kto zainwestuje w rower XNUMX euro, ostatecznie oczekuje, że będzie go używał przez lata. Siodełko, które nie jest zbyt miękkie, wygodny kształt kierownicy i czuły widelec amortyzowany z funkcją blokady zapewniają również przyjemność z użytkowania Premio SL i częste podróżowanie z nim. Rower trekkingowy dla często jeżdżących, którzy świadomie wybierają rower niezmotoryzowany i chętnie zapłacą dodatkową cenę za najwyższą jakość.
Schreibe einen Kommentar