Test: Dzięki KTM Macina Tour LTD Austriacy mają - wyłącznie dla Zweirad Stadler - wszechstronny rower e-trekkingowy w swojej ofercie. Dzięki wysokiej jakości wyposażeniu i mocnemu silnikowi Bosch Performance Line CX obiecuje dużo frajdy z jazdy za rozsądną cenę.
Portfolio austriackiego producenta KTM jest szerokie. Obejmuje zarówno dziecięce rowery elektryczne, jak i potężne e-MTB. Tradycyjny producent może powoływać się na ponad 25-letnie doświadczenie w e-rowerach. KTM wypuścił teraz specjalny model popularnej serii Macina Tour dla Zweirad Stadler: KTM Macina Tour LTD. Przetestowaliśmy e-rower trekkingowy, którego cena była uczciwa i wynosiła 2.898 euro.
KTM Macina Tour LTD – W skrócie
- Materiał ramy: aluminium
- Warianty ramek: Mężczyźni, trapez, kobiety
- rozmiar koła: 28 cali
- Silnik: Bosch Performance Line CX, 85 Nm
- Akku: Bosch PowerTube 500
- Pokaz: Bosch Intuvia
- Cena: 2.898 Euro
KTM Macina Tour LTD – Trzy warianty ramy ze stylowymi detalami
Macina Tour LTD jest dostępna w trzech wariantach ramy: przejściowa (czerwona lub niebieska), trapezowa (niebieska) i męska (niebieska). To, co je wszystkie łączy, to bardzo dobra jakość obróbki i elegancki lakier. Szwy spawalnicze są czysto przetworzone i można je rozpoznać dopiero po bliższym przyjrzeniu się. Również pozytywne: pociągi jeżdżą wewnątrz ramy. Powinno to niezawodnie chronić je przed warunkami atmosferycznymi i wydłużać okresy między przeglądami.
Technicznie rzecz biorąc, ramy (przekrok, trapez, męskie) są wyposażone we wszystkie funkcje, jakich można oczekiwać od nowoczesnego roweru e-trekkingowego. Dostępne są uchwyty na butelki, punkty mocowania błotników lub bagażników oraz punkty mocowania osłony łańcucha. Dogodnie, KTM pomyślał również o doposażeniu w blokadę ramy i odpowiednio przygotował wspornik siodełka.
Akumulator Bosch PowerTube 500 jest ukryty w dolnej rurze we wszystkich wariantach ramy. Chociaż jest zdejmowany od góry w przypadku ram przejściowych, dostęp do niego można uzyskać od dołu w przypadku ram męskich i trapezowych. Jest zabezpieczony przed kradzieżą zamkiem, a także zabezpieczony przed przypadkowym wypadnięciem za pomocą małej zasuwki – w przypadku przypadkowego nieprawidłowego zatrzaśnięcia zamka. Dobrze przemyślane!
KTM Macina Tour LTD – mocny silnik o momencie obrotowym 85 Nm
Sercem MTM Macina Tour LTD jest Silnik Bosch Performance Line CX czwarta generacja. To elegancko pasuje do ogólnego obrazu roweru e-trekkingowego poprzez wspornik silnika. Z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm jest to jeden z najmocniejszych silników centralnych na rynku.
Wyświetlacz Bosch Intuvia, umieszczony na środku mostka, nie tylko pokazuje prędkość, pozostały zasięg, dzienne przejechane kilometry itp., ale także intuicyjnie wybiera poziom wspomagania (Eco, Tour, eMTB, Turbo). Na szczególną uwagę zasługuje tutaj tzw. tryb eMTB. W zależności od nacisku na pedał, silnik prawie automatycznie dobiera wspomaganie. Podobnie jak w przypadku automatu w samochodzie, przełączanie lub zmiana trybów jest mniej lub bardziej spóźniona. Jest to nie tylko intuicyjne, ale także zapewnia spore zasięgi.
KTM Macina Tour LTD – Sprzęt wysokiej jakości
Jak zwykle w przypadku roweru e-trekkingowego o wszechstronnych właściwościach, KTM Macina Tour LTD jest wyposażony w funkcje przydatne podczas wycieczek i codziennego użytku: długie błotniki zapewniają niezawodną ochronę przed wilgocią, a praktyczny bagażnik oferuje miejsce na kosze, sakwy, itp. Osłona łańcucha nie tylko utrzymuje nogawki w czystości, ale także zmniejsza nakłady na konserwację i zużycie elementów napędu.
Jeśli wycieczka jest nieco dłuższa, na pokładzie znajduje się odpowiednio jasne oświetlenie LED. Wygodnie jest zasilany dużym akumulatorem Bosch i można go łatwo włączać i wyłączać z kokpitu. Nawiasem mówiąc: jeśli akumulator Bosch jest całkowicie rozładowany i nie zapewnia już wsparcia, zasilanie światła i bezpieczna droga do domu (ale wtedy wyłącznie siłą mięśni) jest nadal gwarantowane. Ta rezerwa energii jest mniej więcej zarezerwowana w akumulatorze.
Punkty styku i amortyzowany widelec zapewniają komfortowe „podróżowanie” na dłuższych trasach. Obszerne i wygodne siodło staje się prawdziwą gwarancją komfortu dzięki sprężynowej sztycy. Ergonomicznie ukształtowane uchwyty i wygodnie odchylana do tyłu kierownica dopełniają wygodną pozycję siedzącą. Amortyzowany widelec SR Suntour NCX opiera się na łatwych w utrzymaniu stalowych elementach sprężynowych iw razie potrzeby można go zablokować za pomocą dźwigni na koronie (blokada).
Wszystkie komponenty przekładni i hamulców pochodzą od Shimano. 10-biegowa przerzutka Deore obiecuje szybką zmianę biegów w szerokim zakresie. Hydrauliczne hamulce tarczowe z typowymi dla Shimano ergonomicznymi dźwigniami hamulca powinny bezpiecznie wyhamowywać Macina Tour LTD. Opony Schwalbe Mondial zapewniają kontakt z drogą lub szutrową ścieżką. Dzięki lekkiemu profilowi oferują przyjemne połączenie płynnego biegu i przyczepności.
KTM Macina Tour LTD w teście i wideo
Z czysto wizualnego punktu widzenia KTM Macina Tour LTD wiedział, jak od razu zadowolić. Ale jak to wypada w praktyce? W jesiennym Lesie Bawarskim mogliśmy przetestować rower e-trekkingowy w wersji męskiej i step-through.
Po pierwszym wsiadaniu szybko stało się jasne, że KTM Macina Tour LTD to bardzo wygodny rower e-trekkingowy. Wygodne siodło w połączeniu ze sprężynową sztycą i wygodnymi uchwytami przekonało nas nawet podczas długich przejażdżek. Regulowany mostek daje również wybór pomiędzy sportowym i wygodnym lub wyprostowanym.
Naszym zdaniem wybór sprzętu ma jak najbardziej sens. Zmiany biegów są szybkie i wyraźne, a hydrauliczny hamulec tarczowy wykonuje swoją pracę dyskretnie i zawsze pewnie. Charakterystyka jazdy jest bardzo wyważona i intuicyjna. Macina Tour LTD działa płynnie, nie wyglądając na powolnego. Nawet przejście jest przyjemnie sztywne i nie można go podważyć. Cienki!
Przekonał nas również doskonały silnik Bosch Performance CX. Dzięki 85 Nm e-rower jest prawie „obezwładniony”! Ale zawsze daje dobre samopoczucie, gdy zawsze jest dostępna wystarczająca moc do najbardziej stromych podjazdów w „trybie Turbo”. Z drugiej strony naszym ulubionym trybem był „tryb eMTB”: silnik zawsze zapewnia wymaganą moc w zależności od sytuacji i sprawia, że zmiana poziomów wspomagania jest praktycznie niepotrzebna. Jedyny mały punkt krytyki: jest wyraźnie słyszalny pod obciążeniem.
Akumulator Bosch PowerTube o pojemności 500 Wh umożliwia całodniowe wycieczki do 100 kilometrów przy rozsądnie dobranym poziomie wspomagania. Jeśli poruszasz się w górzystym terenie lub podróżujesz z dużą ilością bagażu, niektórzy chcieliby mieć nieco większą pojemność.
Podsumowując, KTM Macina Tour LTD to solidny i uniwersalny e-rower trekkingowy w niezwykle atrakcyjnej cenie 2.898 euro. Przekonała nas jakość wykonania, użyteczny i wytrzymały sprzęt, a przede wszystkim mocny i wydajny Bosch Performance CX. A dzięki trzem różnym wariantom oprawek (przejściowa, trapezowa i męska) każdy powinien znaleźć odpowiedni dla siebie model.
Schreibe einen Kommentar