Nowości produktowe / E-Performance: Na początku roku Austriacy z Geero zaprezentowali Geero 2, następcę ich oryginalnego, odnoszącego sukcesy modelu. Wizualnie niewiele się zmieniło, Geero 2 jest tak samo smukły i prosty jak jego poprzednik. Z technicznego punktu widzenia oferuje kilka ekscytujących nowych funkcji, którym szczegółowo się przyjrzeliśmy.
Kiedy Austriacy z Geero zaprezentowali swój pierwszy e-rower w 2016 roku, rower był niewielką sensacją: w tamtych czasach e-rowery nie były tak smukłe, szykowne i stylowe. Zintegrowane akumulatory, kompaktowe silniki i smukłe ramy zyskały na popularności dopiero w następnych latach. Nic więc dziwnego, że „oryginalny Geero” również w 2020 roku nie musi się ukrywać przed konsekwentnie dużo młodszą konkurencją.
Szukasz eleganckiego miejskiego e-roweru? Sprawdź nasze top 10 na 2021 rok!
Top 10: Najlepsze miejskie e-rowery 2021 — szykowne, szybkie, modne
Nowości produktowe / Rowery elektryczne: Stylowe i praktyczne — nowoczesne rowery elektryczne łączą w sobie dwie właściwości, których jeszcze kilka lat temu nie można było połączyć w rowerach elektrycznych. Pokażemy Ci najlepsze miejskie e-rowery 2021. Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 w 17 kategoriach W ramach wyboru naszych czytelników 2020/2021 wybraliśmy po dziesięć szczególnie ekscytujących rowerów w każdej z 17 różnych kategorii rowerów […]
Mimo to producent ze Styrii zaprezentował na ten rok następcę swojego eleganckiego, odnoszącego sukcesy modelu; Zgodnie z pragmatyczną konwencją nazewnictwa, motocykl nazywa się Geero 2 i na pierwszy rzut oka trudno go odróżnić od swojego poprzednika. Choć na pierwszy rzut oka innowacje mogą wydawać się niepozorne, to, co się za nimi kryje, jest reprezentatywne dla rozwoju, jaki dokonał się w branży w ostatnich latach.
Pozostała tylko bardzo niska masa całkowita: purystyczny oryginalny wariant bez błotników, bagażnika i hamulców szczękowych waży zaledwie 16,6 kg – w pełni wyposażone warianty ważą od 18 do 19 kg.
Wyjmowana bateria o większej pojemności
Przede wszystkim kwestia baterii: Geero 1 miał już dużą pojemność 420 Wh na małej przestrzeni - w końcu ogniwa musiały się jakoś zmieścić w smukłej aluminiowej rurze dolnej ramy. Fakt, że nowy model ma teraz łącznie 24 Wh więcej – łącznie 444 Wh – nie jest wart samego nagłówka. Ale: udało się wykorzenić jedną z nielicznych głównych krytyk poprzednika. Smukła konstrukcja zmusiła ówczesnych projektantów do twardego kompromisu, a mianowicie do mocnego zamontowania akumulatora w ramie. Aby go zdjąć, trzeba było zdjąć korbę i zdjąć suport. Do ładowania Geero 1 zawsze musiał być podłączony bezpośrednio do gniazdka.
W Geero 2 akumulator można teraz łatwo wyjąć od spodu za pomocą klucza i wygodnie naładować w mieszkaniu; w międzyczasie rower może spokojnie pozostać w garażu lub w piwnicy rowerowej. Możliwe było, aby dolna rura była tak smukła jak wcześniej. W obszarze suportu Geero 2 jest teraz jeszcze bardziej elegancki, ponieważ nie trzeba już wyjmować baterii. Ładny! Ponadto nowa bateria nadal zawiera wysokiej jakości ogniwa Panasonic, takie jak te używane przez Teslę.
Sprawdzony silnik z nową jednostką sterującą
Bezobsługowy silnik piasty w tylnym kole pozostał nietknięty. Z maksymalnym momentem obrotowym 40 Nm, niekoniecznie jest to jedna z najmocniejszych jednostek, ale może zdobyć punkty, jeśli chodzi o głośność: Nawet przy maksymalnym wsparciu silnik o szczytowej mocy wyjściowej 600 W jest prawie niesłyszalny. I bądźmy szczerzy: z momentem obrotowym 40 Nm można pokonywać nawet sportowe wzniesienia asfaltowe, nawet jeśli konieczna będzie redukcja biegu. Z drugiej strony, jeśli jedziesz szybciej - tj. powyżej 25 km/h - nie odczuwasz dodatkowego oporu podczas pedałowania ze względu na konstrukcję.
Nawet jeśli nic nie zmieniło się bezpośrednio w silniku, sterowanie zostało zmodernizowane: zamiast trzech poziomów wspomagania, jak poprzednio, Geero 2 oferuje teraz pięć, które można również wybrać za pomocą nowego elementu sterującego. Odnosi się to również do drugiej krytyki poprzednika. Choć jego wygląd był prosty i szykowny, nieporęczna i nieergonomiczna jednostka sterująca silnika nie była na tym samym poziomie, co inne komponenty. Geero 2 jest zupełnie inny: kompaktowa jednostka sterująca łączy w sobie jasny wyświetlacz z łatwo dostępnymi przyciskami, za pomocą których można sterować silnikiem. Zgodnie z mottem „Pomysłowość tkwi w prostocie”, Geero rezygnuje z rozbudowanych inteligentnych funkcji lub aplikacji: włącz, ustaw wsparcie i gotowe. To dobrze – myślimy, że tak!
Dostępne od 2.700 euro
Podział modeli na Geero Original, City i Touring, który był już bardzo popularny w przypadku Geero 1, będzie kontynuowany. Purystyczny oryginał ma purystyczny wygląd za 2.720 euro. Wersja miejska (3.110 euro) wyróżnia się błotnikami i bagażnikiem, jeśli chodzi o przydatność do codziennego użytku, podczas gdy topowy model turystyczny (3.305 euro) kładzie szczególny nacisk na wysoki poziom komfortu i ma 11-biegową skrzynię biegów system na pokładzie. Wszystkie modele występują w oprawie trapezowej lub klasycznej w romby, te ostatnie również w dwóch rozmiarach (54 i 60 cm).
Schreibe einen Kommentar