Test: Z przerzutkami w piaście, tylnym pedałowaniem i wygodną pozycją siedzącą, Pegasus Solero SL 7 jest idealny do codziennego życia na dwóch kołach - może nie do końca ekskluzywny, ale bardzo funkcjonalny i nie tylko "chleb z masłem".
Ile to musi być rower? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko bardzo indywidualnie. Niektórzy ludzie chcą roweru sportowego w cenie małego samochodu, inni chcą po prostu bezpiecznie i wygodnie jechać rowerem przez życie. Może niezbyt długo lub bardzo często, ale kiedy nadejdzie czas, rower powinien być niezawodnie gotowy.
Rower turystyczny na każdy dzień
Rowerem turystycznym, który jest w dużym stopniu dostosowany do tego typu zastosowań, jest Solero SL 7 firmy Pegasus. Dostępny u setek dealerów w całych Niemczech, jest to klasyczny rower do codziennego użytku na krótsze podróże. Wyprostowana pozycja siedząca jest idealna w ruchu miejskim, ponieważ zapewnia dobrą widoczność; niski próg sprawdza się, jeśli często musisz zejść z roweru - na przykład podczas zakupów. Praktyczny jest tam również systemowy bagażnik, do którego dostępne są akcesoria, takie jak kosze, które można po prostu kliknąć - można je po prostu zabrać ze sobą do sklepu.
Niezawodność to podstawa
Codzienny rower niekoniecznie wymaga skomplikowanej technologii; Niezawodność jest kluczowa, jeśli rower ma działać bez reklamacji przy niewielkiej konserwacji. Typowa dla tej klasy jest siedmiobiegowa przekładnia w piaście, której dość blisko rozmieszczone przełożenia idealnie sprawdzają się w raczej płaskim terenie. Nadal bardzo popularny jest hamulec nożny, którego użycie stało się drugą naturą zwłaszcza starszych kierowców. Tutaj jest otoczony dwoma hamulcami szczękowymi - nie może być bezpieczniejszy.
W dzisiejszych czasach można przyjąć za pewnik, że rower za 800 euro jest wyposażony w światła postojowe z przodu iz tyłu – Solero spełnia tu nowoczesne standardy. Widelec amortyzowany jest również prawie koniecznością, chociaż można sobie wyobrazić wariant ze sztywnym widelcem, zwłaszcza ze względu na wyprostowaną pozycję siedzącą. Modelem Solero Superlite Pegasus pokazuje, jak mogłoby to wyglądać – bardzo ładnie, chociaż ten elegancki rower z przerzutkami i hamulcami tarczowymi kosztuje zaledwie 100 euro więcej.
Jako wygodny rower do codziennego użytku o niewielkich wymaganiach konserwacyjnych, SL 7 z pewnością ma przewagę. Koneserzy rowerów mogą preferować bardziej ekskluzywną taryfę, ale w czterech wariantach kolorystycznych Solero to wciąż coś więcej niż „chleb z masłem”.
Schreibe einen Kommentar