Test: Szwajcarski producent BMC wprowadził na rynek swój pierwszy Teammachine SLR 10 lat temu. Do tej pory model ten był stale udoskonalany i poprawiany, więc imponująca lista zwycięstw w Tour de France (etapowych) i liczne tytuły nie są dziełem przypadku. Testowaliśmy nowego BMC Teammachine SLR w nieco innych warunkach.
„Wyścigi są częścią DNA BMC i jesteśmy dumni z naszych ciągłych innowacji i przełomowych technologii, które utrzymują nas w czołówce, czy to na World Tour, czy w branży rowerowej. Dzięki nowej maszynie Teammachine osiągnęliśmy wyjątkową, absolutnie harmonijną równowagę między niską wagą, doskonałą sztywnością, odpowiednią elastycznością w pionie i wyrafinowaną aerodynamiką. Jesteśmy przekonani, że Teammachine przekroczy oczekiwania nawet najbardziej wymagających jeźdźców. Ten rower jest naszym flagowym motocyklem i znacznie wyprzedza swoje czasy.” – Mart Otten, starszy menedżer produktu w BMC Szwajcaria.
BMC ACE+
Technologia Accelerated Composite Evolution Technology (ACE) opracowana przez BMC wykorzystuje niezliczone wirtualne prototypy do obliczania potencjalnych połączeń rur na ramie, układów karbonowych i geometrii w celu osiągnięcia najlepszych możliwych osiągów. Z tym plusem obiecuje dodatkowy wzrost wydajności, który powinien przebić wszystko, co kiedykolwiek opracowano.
„Aby utrzymać się na szczycie, potrzebujesz tego czegoś. To właśnie oznacza znak + w nazwie naszej sprawdzonej i obecnie udoskonalonej technologii ACE. Ponieważ oprócz wagi, sztywności i elastyczności uwzględniliśmy teraz w naszych obliczeniach jeszcze jeden czynnik: aerodynamikę” – Mart Otten.
BMC Teammachine SLR – Sztywność
Znany już ze swojego wydajnego przenoszenia mocy, nowy Teammachine SLR idzie o krok dalej: Połączenie między suportem a dolną rurą jest większe, a przez to sztywniejsze dzięki nowo opracowanemu kształtowi dolnej rury i zoptymalizowanemu układowi karbonu. Każda pojedyncza część, od główki ramy i rury po widelec i kierownicę ICS, została ponownie sprawdzona i ulepszona, aby osiągnąć maksymalną reakcję i zwinność oraz poprawić przenoszenie mocy.
BMC Teammachine SLR – Waga
BMC Teammachine SLR zawsze był synonimem łańcuchowości. Tutaj oczywiście waga ma kluczowe znaczenie. Poprzez dalszy rozwój zintegrowanego systemu kokpitu (ICS) i zmianę kluczowych elementów, BMC było w stanie jeszcze bardziej zmniejszyć całkowitą wagę ramy.
Czy chciałbyś więcej wysokiej klasy motocykli wyścigowych? Sprawdź nasze top 10 na 2021 rok:
Top 10: Najlepsze karbonowe rowery szosowe 2021 - najszlachetniejsze ze szlachetnych
Nowości produktowe / Rower szosowy: śmietanka! Przedstawiamy Wam naszych asfaltowych faworytów na nadchodzący sezon. Od superlekkich rowerów do wspinaczki po wysokiej klasy rowery aero — wszystko jest w cenie. Najbardziej ekscytujące rowery szosowe z włókna węglowego na rok 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 w 17 kategoriach W ramach wyboru naszych czytelników 2020/2021 mamy dziesięć […]
Nowa generacja zintegrowanych kokpitów z ICS Carbon i ICS2 stanowi decydujący krok w przyszłość projektowania motocykli i jest przełomowa pod względem integracji funkcjonalnej. Nowy karbon ICS jest wykonany z jednego kawałka, co zapewnia nie tylko niską wagę, ale także świetne wartości sztywności. Nawiasem mówiąc, wewnętrzne prowadzenie kabli jest oczywiście również imponujące wizualnie. Ważący 305 gramów kokpit ICS Carbon Cockpit jest o 30% lżejszy niż konwencjonalne kokpity, co czyni go jednym z najlżejszych na rynku. Jest dostępny w sześciu długościach (od 90 do 140 mm) i jest dostarczany z dwoma uchwytami komputerowymi o regulowanej długości i kompatybilnymi z większością komputerów rowerowych.
Do tego dochodzi nowa sztyca w kształcie litery D, która również została zoptymalizowana. W połączeniu z ulepszonymi układami karbonowymi i minimalistycznym wykończeniem, całkowita waga została zmniejszona o aż 160 gramów, czyli całe 9%, w porównaniu z poprzednim modelem Teammachine.
BMC Teammachine SLR – aerodynamika
BMC Teammachine SLR przewyższa również swoich poprzedników pod względem aerodynamiki. Zmienione kształty rur i integracja funkcjonalna to kluczowe elementy dzięki nowej technologii ACE+. Każdy pojedynczy element harmonijnie wpasowuje się w ogólną stylistykę i przyczynia się do absolutnej aerodynamiki o wysokich osiągach. Najnowsze wersje rewolucyjnego kokpitu ICS i sztycy w kształcie litery D w połączeniu z nowo opracowaną dolną rurą i widelcem zapewniają pierwszorzędną i zwinną wszechstronną maszynę.
Mówiąc szczegółowo, nowa dolna rura została zaprojektowana tak, aby miała większą powierzchnię i zmniejszone krawędzie. Zmniejsza to opór przy zachowaniu sztywności. Przyczynia się również znacząco do całkowicie nowego projektu Aerocore, ponieważ umożliwia płynne przejście do koszyka na bidon Aerocore. Integrując ten element funkcjonalny, projekt poprawia aerodynamikę, a tym samym dokładnie odpowiada filozofii BMC: najwyższa wydajność dzięki integracji funkcjonalnej.
Kolejnym istotnym elementem pod względem właściwości aerodynamicznych jest widelec. Zostało to również zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym w oparciu o obliczenia oprogramowania ACE+ i doświadczenia z Timemachine Road. Inteligentna konstrukcja haków ze zintegrowaną nakrętką osi przelotowej pokazuje, że ekstremalnie wysokie osiągi mogą iść w parze z minimalistyczną estetyką.
„Czwarta generacja Teammachine SLR z rewolucyjną technologią ACE+ to idealna równowaga między wydajnością a estetyką. Najszybsza lustrzanka jednoobiektywowa Teammachine, jaką kiedykolwiek opracowano, io wiele lepsza od wszystkich konkurentów!” – Stefan Christ, szef działu badań i rozwoju.
BMC Teammachine SLR – Komfort
Jednak wszystkie zalety wydajności nagle zniknęłyby, gdyby brakowało odpowiedniego poziomu komfortu. Dzięki najnowszej ewolucji technologii Tuned Compliance Concept nowy Teammachine jest również bardziej wyrozumiały niż kiedykolwiek. TCC umożliwia tak precyzyjne i specyficzne projektowanie układów karbonowych, że stopień podatności pionowej można idealnie dostosować do różnych obszarów użytkowania i terenu. W przypadku TCC Race główny nacisk kładziony jest na znaczną pionową elastyczność ramy i sztycy. Poprawia to przyczepność i kontrolę oraz, jak wykazano, zmniejsza zmęczenie mięśni.
modele i rozmiary ramek
Nowy BMC Teammachine SLR jest dostępny w następujących wariantach modeli: Teammachine SLR 01, Teammachine SLR i Teammachine SLR 01 Module. Rozmiary ram 47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm umożliwiają każdemu rowerzystie znalezienie idealnego roweru.
BMC Teammachine SLR 01 w ekstremalnym teście
W ramach premiery BMC Teammachine SLR mieliśmy okazję przetestować rower na trasie z Zurychu do Zermatt w warunkach zawodów. Nasz redaktor Flo Nowak wziął udział w Chasing Cancellara Challenge i pokonał 280 kilometrów i 6500 metrów wysokości na nowym BMC Teammachine i był w stanie uzyskać dokładny obraz tego, do czego zdolny jest ten motocykl.
Walory nowego Teammachine mówią same za siebie, ale na wielu kilometrach i metrach przewyższenia między Zurychem a Zermatt mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska całemu motocyklowi.
Od pierwszego kontaktu z najnowszym zawodnikiem BMC wiadomo, że waga to poważny problem. Przy wadze zaledwie 6,5 kg jesteś nawet poniżej limitu wagi UCI i oferujesz pierwszorzędne osiągi w górach, ponieważ rama i całe wyposażenie, w tym Sram Red eTap i koła DT Swiss Mon Chasseral, doskonale się uzupełniają i zapewniają lekkość wrażenia z jazdy na nogach. Szczególnie widać to na tylnym końcu, który nie tylko przekonuje dużą sztywnością, ale też wydaje się tak lekki, że kilka razy baliśmy się, że zgubimy tylne koło. Ma to wpływ nie tylko podczas wspinaczki, ale ogólnie sprzyja przyspieszeniu, ponieważ BMC Teammachine SLR, dzięki dobremu przenoszeniu mocy, stawia każdy krok bezpośrednio na drodze i przekształca go w żwawy napęd.
Ale kiedy już zaczniesz się toczyć, Teammachine jest również przekonujący, ponieważ ulepszona aerodynamika zapewnia zauważalnie większą prędkość niż jego poprzednicy lub porównywalne maszyny wspinaczkowe. Kształty ram, w tym własne uchwyty na butelki i kokpit, doskonale się uzupełniają. Dzięki płynnej pracy i bardzo sportowej pozycji siedzącej naprawdę chce się na nim pchać nawet na płaskim terenie. Jeśli chcesz jeździć jeszcze szybciej, z pewnością możesz sobie poradzić z nieco bardziej aerodynamicznymi kołami (30-50 mm) i uczynić rower absolutnie wszechstronnym z odrobiną dodatkowej masy. W przypadku naszego zadania w Zurychu-Zermatt na wysokości 6500 metrów specyfikacja była idealna, ponieważ na rowerze nie powinno być ani grama za dużo, zwłaszcza na długich i stromych górskich odcinkach.
Wspomniany kokpit oferował nie tylko korzyści aerodynamiczne, ale miał też wiele do zaoferowania pod względem ergonomii. Przy odrobinie błysku i udanej formie zostaliśmy tutaj dobrze obsłużeni. Dzięki przemyślanej konstrukcji system można dostosować do własnych potrzeb lub wybrać z różnych opcji. Kciuk w górę za dużą indywidualność.
BMC Teammachine SLR jest tak samo lekki, jak pod górę, ponieważ prowadzenie jest bezpośrednie, zwinne i precyzyjne. Naprawdę mogliśmy pozwolić, by rozpędził się na górskich przełęczach między Zurychem a Zermatt i nie tylko raz przekroczył 100 km/h.
Przy tak dużej wydajności nie powinno zabraknąć komfortu. Zwłaszcza gdy siedzi się w siodle tak jak my dobre 11 godzin, bez niezbędnego komfortu zabawa szybko by się skończyła i to wszystko byłoby nieistotne. Dzięki najnowszej ewolucji technologii Tuned Compliance Concept nowy Teammachine jest również bardziej wyrozumiały niż kiedykolwiek. Układ karbonowy został zaprojektowany w taki sposób, aby zgodność pionowa była idealnie dostosowana do obszaru użytkowania. Szczególnie w części wypoczynkowej można wyczuć, jak bardzo obniżony tylny trójkąt i sztyca podsiodłowa uginają się i pozwalają nam tak wyraźnie poruszać się po nierównym terenie.
Schreibe einen Kommentar