Nowości produktowe / E-MTB: Wraz z Haibike AllMtn 2021 pionier E-MTB zaskakuje dwoma nowymi modelami Yamaha, które mają całkowicie odnowioną ramę z włókna węglowego i wiele innych innowacji - w tym większy akumulator i znacznie zmienioną geometrię.
Napęd: Yamaha PW-X2 z dużym akumulatorem InTube
Yamaha PW-X2 jest w dużej mierze oparta na swoim sprawdzonym poprzedniku - PW-X. W ten sposób przenosi maksymalnie 80 Nm na podłoże i ma zintegrowany wolnobieg ułatwiający pedałowanie z prędkością powyżej 25 km/h i/lub przy wyłączonym silniku. Jednak jeśli chodzi o elektronikę i czujniki, w nowej generacji wiele się wydarzyło; Yamaha obiecuje znacznie bardziej czułą reakcję i lepsze osiągi przy wysokich kadencjach - oba te elementy były również przedmiotem naszej krytyki „starego” PW-X. Nowością jest także tryb dynamicznego wspomagania, który podobnie jak tryb E-MTB firmy Bosch czy poziom Trail firmy Shimano, dynamicznie dostosowuje moc silnika do działań kierowcy i warunków terenowych.
Oprócz samego silnika, Haibike daje również swoim rowerom AllMtn 2021 nowy akumulator, który przy 600 Wh ma teraz znacznie większą pojemność niż jego poprzednik; Oczywiście magazyn energii jest zintegrowany z dolną rurą ramy. Demontaż odbywa się w dół przez stabilną pokrywę.
Rama: carbon i nowoczesna geometria dla Haibike AllMtn 2021
W 2021 roku wszystko jest nowe: nawet jeśli zachowano charakterystyczny język projektowania roweru elektrycznego Haibike AllMtn E-MTB, wiele się wydarzyło w bezpośrednim porównaniu z jego poprzednikiem. Po pierwsze, materiał ramy: modele Haibike AllMtn 2021 z silnikiem Yamaha są dostępne wyłącznie z ramą z włókna węglowego i mają teraz nieco większy skok sprężyny wynoszący 160 mm. Odziedziczył niektóre funkcje i elementy konstrukcyjne po rowerach FlyOn: na przykład są ładnie zintegrowane otwory wentylacyjne na główce ramy, które służą również jako wloty kablowe, lub opcjonalne tylne światła na wspornikach siodełka.
Podobnie jak wiele innych nowoczesnych E-MTB, Haibike AllMtn 6 i 7 również opierają się na mieszance rozmiarów kół, składającej się z dużych 29-calowych przednich i 27,5-calowych tylnych kół. Jesteśmy fanami tego podejścia i byliśmy już w stanie przekonać się o przydatności innych modeli; Dzięki dużemu przedniemu kółku możesz przejeżdżać przez większe przeszkody bez nadmiernego spowalniania - co nie jest bez znaczenia, zwłaszcza na technicznych podjazdach. Z nieco mniejszym tylnym kołem można jednak wydobyć trochę zwinności bez konieczności pójścia na niekorzystne kompromisy, jeśli chodzi o płynność jazdy.
Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że firmie Haibike udało się nadać AllMtn przyzwoity sportowy charakter: widać to na przykład w nowo opracowanej kinematyce, z której firma ze Schweinfurtu jest szczególnie dumna. Dzięki zwiększonemu anti-squatowi poprawiono efektywność pedałowania, a dzięki większej progresji końcowej rama jest w stanie wytrzymać znacznie cięższe uderzenia bez prowokowania dobicia amortyzatora.
Wreszcie, geometria została oczywiście dopracowana. Ogólnie rowery są pod tym względem znacznie nowocześniejsze od swoich poprzedników: kąt skrętu jest dość luźny na poziomie 65°, co w połączeniu ze zwiększonym zasięgiem powinno zapewnić płynną jazdę. Łańcuch widełek urósł nieco do 460 mm i, podobnie jak dość stromy kąt rury podsiodłowej, obiecuje dobre osiągi podczas podjazdów.
Geometria Haibike AllMtn 2021
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 560 | 590 | 620 | 650 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 130 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 460 | 460 | 460 | 460 |
Rozstaw osi (w mm) | 1200 | 1230 | 1264 | 1294 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 76.3 | 76.3 | 76.3 | 76.3 |
Zasięg (mm) | 406 | 436 | 461 | 491 |
Stosy (mm) | 632 | 632 | 650 | 650 |
Spadek BB (mm) | -20 | -20 | -20 | -20 |
Modele: Haibike AllMtn 2021 w dwóch konfiguracjach
Haibike wysyła na sezon dwa warianty wyposażenia, każdy w dwóch kolorach, z nowego AllMtn na 2021 rok. Oba modele mają wspólną ramę z włókna węglowego i oczywiście silnik Yamaha PW-X2 z akumulatorem 600 Wh. Oba opierają się również na mieszance rozmiarów kół z dużymi przednimi kołami 29-calowymi.
Różnice w wyposażeniu są, ale nie przesadnie duże: nawet z nieco tańszym Haibike AllMtn 6 otrzymujesz więcej niż solidne dodatkowe części z ramą Fox Performance, w tym sztywną 38er z przodu, hamulcami Magura MT5 i Sram GX Koła zębate orła. Topowy model idzie o krok dalej dzięki fabrycznemu zawieszeniu, kołom Syntace i najnowszym przerzutkom Shimano XT.
Haibike AllMtn 6 2021
Silnik: Yamaha PW-X2
Akku: Yamaha InTube 600Wh
Materiał ramy: Węgiel
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Widelec: Fox 38 Performance 160mm
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Sram GX Eagle
Hamulec: Magura MT5 HC
wirniki: Piasty Haibike / obręcze Mavic E-XM 430
opony: Maxxis Minion DHF/DHR II
Cena: € 5.699
Haibike AllMtn 7 20217
Silnik: Yamaha PW-X2
Akku: Yamaha InTube 600Wh
Materiał ramy: Węgiel
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Widelec: Fox 38 Fabryka 160mm
Niemy: Fabryka Fox DPX 2
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
Hamulec: ShimanoXT M8120
wirniki: Syntace V30i
opony: Maxxis Minion DHF/DHR II
Cena: € 6.199
Schreibe einen Kommentar