Test: Trek Rail 7 to świetna zabawa dzięki bardzo wysokiej jakości i dobrze wyważonej ramie. Sprytna integracja baterii, świetna geometria, przekonujący napęd – Amerykanie naprawdę zrobili wszystko dobrze pod tym względem. Wyposażenie też w dużej mierze przekonuje, choć nieco ogranicza wielki potencjał ramy.
Trek Rail 7: Fakty
Skok zawieszenia: 160mm / 150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Purion
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 23,34 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 136 kg
Cena: € 5.499
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Alfa Platynowe Aluminium |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Bontrager Line Comp 30 |
Opona VR | Bontrager XR5 Team, wydanie 2,6" |
Tętno opon | Bontrager XR5 Team, wydanie 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M7100 |
korba | e*thirteen e*spec Plus |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT76 203/203mm |
sztyca | TranzX JD-YSP18 130mm (dł.) |
siodło | Bontragera Arvadę |
trzon | Bontrager Rhythm Comp |
Lenker | Bontrager Rhythm Comp |
Miejsce siedzące w Trek Rail 7 zostało zdecydowanie zaprojektowane z myślą o sportowym kierowcy. Rama jest dość długa, przód niezbyt wysoki, aby móc wywrzeć wystarczający nacisk na przednie koło. Jednak wymiary nigdzie nie są tak ekstremalne, aby nawet początkujący nie odnaleźli się w efektownym wizualnie E-MTB. Podwozie znajduje podobnie dobrą równowagę. Jeśli chodzi o jego podstawowy charakter, określilibyśmy go jako sportowy i napięty, ale nie zaniedbuje komfortu w umiarkowanym terenie.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Bottechia Proton E-MTB w teście: Solidna podstawa ze słabym sprzętem
Test: Bottechia Proton jest dość interesująca na pierwszy rzut oka ze względu na stosunkowo niską cenę poniżej 4.500 euro. Niestety spowalnia ją ogólnie niespójne wyposażenie i nieco słabnący silnik. Bottechia Proton: Fakty Skok zawieszenia: 150/150 mm Rozmiar kół: 27,5 cala Napęd: Shimano E7000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000 Pojemność akumulatora (rower testowy): 504 Wh Materiał ramy: […]
Test Ducati MIG-S E-MTB: Sportowy narciarz zjazdowy z przemyślaną konstrukcją ramy
Test: Nazwa Ducati na ramie budzi duże nadzieje. Mig-S może to w większości spełnić - z doskonałymi osiągami na szlaku, co powinno szczególnie spodobać się sportowym kierowcom. Na podjeździe trzeba podejść trochę łagodniej. Ducati MIG-S: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/140mm Rozmiar kół: Mullet-Mix 29/27,5 cala Napęd: Shimano E8000 […]
Okrągłe ogólne osiągi w terenie
Dzięki 150 mm lub 160 mm skoku sprężyny i sportowemu prowadzeniu Rail dosłownie rozkwita na szlaku. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i centralnej pozycji na rowerze możesz cieszyć się pełnią wrażeń z jazdy, która zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa. Wraz z doskonałą płynnością jazdy, rower zaprasza również do odkrywania granic. Pozytywne właściwości jezdne są w dużej mierze zachowane nawet przy dużych prędkościach i ostrym stylu jazdy, nawet jeśli RockShox Yari RC zaczyna się dość mocno pocić z przodu. Stosunkowo prosta amortyzacja jest nieco przytłoczona szybkimi uderzeniami i ma tendencję do twardnienia.
Geometria TrekRail 7
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 420 | 450 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 588 | 613 | 634 | 666 |
główka ramy (w mm) | 105 | 105 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 448 | 448 | 448 | 448 |
Rozstaw osi (w mm) | 1196 | 1221 | 1243 | 1277 |
Kąt skrętu (w °) | 64.5 | 64.5 | 64.5 | 64.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 420 | 445 | 465 | 495 |
Stosy (mm) | 626 | 626 | 630 | 639 |
Niedrogie 4-tłokowe hamulce Shimano działają zaskakująco dobrze. Powodem tego mogą być również duże, wysokiej jakości tarcze hamulcowe, dzięki którym bez problemu zatrzymasz ważącą nieco ponad 23 kg szynę nawet na dłuższych zjazdach. Również pozytywne: nawet przy silnym dudnieniu rower pozostaje cichy i tylko minimalnie grzechota. W stromym terenie życzylibyśmy sobie tylko regulowanej sztycy z większym skokiem. Poza tym, że Tranz-X działa, naszym zdaniem 130mm skoku w rozmiarach L i XL to za mało jak na rower o tak dużym potencjale terenowym.
Solidny alpinista z mocą Bosch
Trek E-MTB zapewnia podobnie przekonujące osiągi podczas wspinaczki. Tak dobre osiągi pod górę są oczywiście zasługą między innymi imponującego silnika Bosch CX. Pęd Szwabów niesie ze sobą niemal idealną równowagę między mocą wspomagania, wrażliwością i naturalnością. Istnieją niewielkie odliczenia za raczej nieprzyjemny hałas w tle przy wysokiej wydajności wsparcia.
Jednak sam napęd nie sprawia, że E-MTB jest dobrym wspinaczem. Na szczęście szyna ma również do tego odpowiednią geometrię. Nie siedzisz zbyt ciężko z tyłu iz tej centralnej pozycji możesz wygodnie pokonywać wiele podjazdów siedząc. Rower osiąga swoje granice, gdy robi się bardzo techniczny i bardzo stromy. Pomocny może być tutaj jeszcze bardziej stromy kąt rury podsiodłowej. Jednak jest to nic innego jak często cytowana mucha w maści i nie może przyćmić ogólnego, udanego wrażenia.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar