Test: Storck e:drenalin jest wyposażony w wysokiej jakości komponenty i ramę w całości z włókna węglowego w konfiguracji GTS 500 XT. Wynik: z wagą 21,44 kg jest to jeden z najlżejszych rowerów w teście. Dzięki widelcowi amortyzowanemu 170 mm, 150 mm z tyłu i oponom o szerokości 2,6 cala, oferuje mnóstwo rezerw do jazdy w terenie. Silnik E8000 firmy Shimano jest zasilany zintegrowanym akumulatorem 504 Wh.
Storck e:drenalin GTS 500 XT CMF: Fakty
Skok zawieszenia: 170 mm / 150 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 21,44 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Cena: € 6.499
Ramki do zdjęć | Storck e:drenalin GTS 500 karbonowy monocoque |
widelec amortyzowany | Elita wydajności Fox 36 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Shimano 504Wh |
niemy | Wydajność Fox Float DPX2 |
wirniki | DT Swiss HX1501 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft 2,6” |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Addix Speedgrip 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8000 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8000 |
korba | Shimano E8000 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/180mm |
sztyca | Kind Shock LEV Integra 125mm |
siodło | Sprzedam San Marco GND |
trzon | Storck ST115 aluminium |
Lenker | Podnośnik karbonowy Storck 750mm |
Jeśli chodzi o nazwę Storck, wielu fanów rowerów niewątpliwie nadal myśli przede wszystkim o rowerach wyścigowych, lekkiej konstrukcji i zaawansowanym technologicznie karbonie. Jednak od wielu lat niemiecki producent ma w swojej ofercie również całą gamę rowerów górskich, a od pewnego czasu także z silnikiem. Niektóre elementy typowego DNA firmy Storck znalazły się również w nowym e:drenalin GTS E-MTB. Przede wszystkim szlachetna rama full carbon, która podobnie jak wybrane komponenty sprawia, że rower jest jednym z najlżejszych w naszym high-endowym polu testowym, ważąc mniej niż 21,5 kg - i to pomimo skoku 170 mm z przodu i 150 mm z tyłu.
Podobne e-rowery górskie w teście
Husqvarna Mountain Cross 8 E-MTB w teście: Wygodny terenowy tourer z niedociągnięciami w szczegółach
Test: Na papierze Mountain Cross 8 firmy Husqvarna wyróżnia się wysokiej jakości wyposażeniem. Układ Di2 od Shimano idealnie pasuje do napędu E-8000 tej samej firmy, który zasilany jest z wewnętrznego akumulatora 630Wh. Podwozie Fox Factory oferuje skok 150 mm, a koła H1700 E-MTB firmy DT Swiss również powinny […]
Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro Sachs E-MTB w teście: Solidny wszechstronny rower terenowy z mocnym silnikiem
Test: Nox Hybrid Enduro 7.1 to jeden z pierwszych E-MTB na rynku wyposażony w nowy silnik środkowy Sachs RS. Zasilacz o momencie obrotowym do 112 Nm jest zasilany akumulatorem 651 Wh umieszczonym w dolnej rurze. Wybór komponentów jest zgodny z oznaczeniem produktu „Enduro”: podwozie Fox Factory z DHX2 [...]
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Słaby na zejściu
Ale nie daj się zwieść dużym wiosennym rezerwom na podróże i spodziewaj się specjalisty od zjazdów za e:drenalinem. Fakt, że tak nie jest, widać już z pozycji siedzącej. Dzięki bardzo wysokiemu przodowi i krótkiej ramie głównej kierowca zostaje wypchnięty do wyprostowanej i początkowo bardzo wygodnej pozycji siedzącej. Zapewnia to dobrą widoczność i wysoki komfort na płaskim, pod górę i generalnie w umiarkowanym tempie. Niestety prowadzenie w dół jest ekstremalnie skośne, co wynika również z dość wysokiego suportu. Przy dużych prędkościach e:drenalin szybko się denerwuje, a kąt skrętu, dość stromy jak na rower 170 mm, nie pomaga uspokoić sytuacji.
Geometria Storck e:drenalin GTS
S | M | L | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 583 | 606 | 634 |
główka ramy (w mm) | 115 | 125 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 458 | 458 | 458 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 450 |
Stosy (mm) | 604 | 613 | 622 |
Nawet jeśli Storck E-MTB nie błyszczy na zjazdach, ma inne mocne strony: jeśli ustawisz w głowie przełącznik w trybie turystycznym, pedały będą bardzo wygodne, a wysokiej jakości elementy zawieszenia Fox pokonują wszystkie nierówności z zmęczony uśmiech - leśna droga może być taka zła.
Silny w drodze do góry
Wrażenie jest podobnie pozytywne jak na poziomie, gdy idzie się na szczyt - również technicznie. W tym miejscu specyficzna geometria pokazuje swoje mocne strony. Wysoki suport zapewnia duży prześwit, a krótka rama główna, w połączeniu z długimi rurami tylnego trójkąta, sprawia, że zwykle można bez problemu pokonywać strome podjazdy siedząc. Tutaj silnik Shimano E8000 okazuje się większym ograniczeniem. Napęd jest niezwykle naturalny i pięknie dynamiczny, ale w obszarze granicznym powinien przynieść trochę więcej mocy na podłoże.
Fakt, że Storck e:drenalin jest bardziej potężnym tourerem niż bezkompromisową maszyną zjazdową, jest widoczny w doborze opon: podczas gdy antypoślizgowa Magic Mary firmy Schwalbe w miękkiej mieszance gumowej zapewnia przyczepność z przodu, Nobby Nic na tylnym kole zachwyca niskim poziomem hałasu w tle i dobrym zachowaniem podczas toczenia. Jednak w głębokim gruncie lub w mokrych warunkach tylna opona szybko osiąga swoje granice. Wybór innych komponentów jest przekonujący: przerzutki Shimano XT działają jak zwykle niezawodnie, podobnie jak hamulce z tej samej serii. Jednak ciężsi jeźdźcy mogą chcieć rozważyć większą tylną tarczę hamulcową.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar