Nowości produktowe: Dzięki zupełnie nowemu Specialized Tarmac SL7, amerykański producent chce ustanowić nowe standardy w sektorze rowerów wyścigowych. Bezkompromisowa konstrukcja zapewnia zatem najlepszą aerodynamikę, pierwszorzędne prowadzenie i równie dopuszczalną lekkość. Kierownica Aerofly II Venge i nowe wewnętrzne koła Roval Rapide CLX stanowią atrakcyjną ogólną koncepcję.
Nowy Specialized Tarmac SL45 to 7 lat pracy i rozwoju. Bo tyle czasu minęło odkąd zacząłeś pracować nad pierwszym Tarmacem. Kilka godzin prac rozwojowych poświęcono również nowemu Tarmacowi, którego celem było zaprojektowanie bezkompromisowego pakietu, który pozwoli kierowcom nigdy więcej nie musieć wybierać między dwoma kołami.
Aby to osiągnąć, każda funkcja została dopracowana do granic możliwości, aby zapewnić optymalną aerodynamikę, wagę i sztywność, nie zaniedbując przy tym żadnej innej cechy. Tak więc pierwsze próbki Specialized Tarmac SL7 były niezwykle agresywne i zasadniczo eksperymentalne. Ponieważ składał się tylko z absolutnego minimum materiału potrzebnego do wykonania ramy. Oczywiście twórcy byli świadomi, że nie zdadzą testów laboratoryjnych i nie osiągną docelowej sztywności, ale prototypy były prawie 20% poniżej docelowej wagi. Kolejnym krokiem było pokrycie ram karbonem i osiągnięcie w ten sposób założonej sztywności.
Laboratorium przetestowało nie tylko różne zakładki w celu poprawy sztywności, ale także rozmiar, kształt, kąt, położenie, materiał i stos warstw, co dało setki układów z tysiącami możliwych warstw. Dzięki temu nowy Tarmac SL7, z ramą o masie zaledwie 800 gramów, osiągnął niezbędne 6,8 kilograma w całym zestawie, co jest dokładnie na granicy wagi UCI. Ale ponieważ waga to nie wszystko, SL7 naturalnie położył równie duży nacisk na jakość jazdy i aerodynamikę.
„Bez względu na to, jak szybki był Venge lub jak dobrze prowadził się SL6, wybór między nimi zawsze oznaczał kompromis w dniu wyścigu. Nie byliśmy z tego zadowoleni. Tak powstał nowy SL7. Ponieważ po prostu nie byliśmy już gotowi na kompromis”. – Cameron Piper, kierownik produktu
Tarmac SL7 jest ostatecznym dowodem na to, że przewaga aerodynamiczna nie musi odbywać się kosztem wagi lub jakości jazdy. Niekończące się udoskonalenia kształtów ram z bazy danych Free Foil umożliwiają zbudowanie tak wyważonego roweru. Pierwszorzędne właściwości aerodynamiczne Specialized Tarmac SL7 wynikają z faktu, że rury ramy, które mają znaczący wpływ na aerodynamikę - tj. szybciej w tunelu aerodynamicznym. Do tego dochodzi kierownica Aerofly II, która ze zintegrowanymi prowadnicami kabli zapewnia nie tylko czysty wygląd, ale także decydujące sekundy. Uzupełniony o nowe koła Roval Rapide CLX, SL7 jest o 40 sekund szybszy na 45 km niż Tarmac SL6. Wszystkie z taką samą wagą i zaletami obsługi, jak znane z SL6.
„To jest rodzaj projektu, który zarówno kochamy, jak i nienawidzimy w równym stopniu: nienawidzimy, ponieważ wszystkie priorytety wydają się być przeciwieństwami, kochamy, ponieważ takie wyzwania pozwalają nam przekraczać granice - i to jest dokładnie to, co mamy na nowym asfalcie zrobione." – Nadia Carroll, programistka
I to prowadzi nas do następnego tematu, a mianowicie obsługi. Dzięki inżynierii Rider First, znanej już z Specialized, we wszystkich rozmiarach ram gwarantowana jest optymalna równowaga między sztywnością, wagą i jakością jazdy, dzięki czemu każdy rowerzysta doświadcza tego samego legendarnego uczucia asfaltu. Jest to możliwe dzięki obszernemu gromadzeniu danych. Opierając się na obszernej bazie danych telemetrii w świecie rzeczywistym, opracowano prototypowe zestawy ram, które łączą docelowe sztywności na poziomie Venge z kompatybilnością i responsywnością Tarmaca SL6. Informacje zwrotne od sportowców BORA-Hansgrohe i Deceuninck - Quick-Step zostały następnie wykorzystane do zatwierdzenia zmian. Specialized Tarmac SL7 oferuje również responsywne i zwinne prowadzenie.
Specialized Tarmac SL7 – Przegląd modeli
Prawdziwym hitem w nowej linii SL7 jest model z kolekcji Sagan.Ekskluzywne 300 sztuk będzie dostępnych w atrakcyjnym złotym stylu autorstwa mistrza świata Petera Sagana z Taam Bora-hansgrohe.
Schreibe einen Kommentar