Test: Norco samo opisuje VLT C2 jako „potwora e-roweru”, a spojrzenie na wyposażenie wyjaśnia, dlaczego: rama o średnicy 170 mm lub 180 mm i stalowe amortyzatory sprężynowe spotykają się z prawdziwymi oponami zjazdowymi, bardzo wytrzymałymi kołami i bardzo wąską ramą z włókna węglowego. Ten ostatni mieści nawet akumulator 630 Wh dla silnika Shimano - niestety magazyn energii nie może być rozbudowany. Jednak Norco oferuje również opcjonalny akumulator zewnętrzny do dolnej rury, dzięki któremu całkowitą pojemność Norco Range VLT C2 można zwiększyć do imponujących 960 Wh.
Seria Norco VLT C2: Fakty
Skok zawieszenia: 180 mm / 170 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 630Wh
Materiał ramy: karbon / aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 24,11 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 138 kg
Cena: € 6.999
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | Carbon 27.5 |
widelec amortyzowany | Elita wydajności Fox 36 |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Norco 630Wh |
niemy | Elite wydajności Fox Float DHX2 |
wirniki | DT Swiss H370 / e*13 LG1 DH |
Opona VR | Maxxis Assegai Exo+ 2,5" |
Tętno opon | Maxxis Assegai DoubleDown 2,5" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Shimano FC-E8000 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kod Sram R |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/200 mm |
sztyca | Tranz-X YSP-39JL 170mm (dług.) |
siodło | Ergon SM-10 E-Mountain Sport |
trzon | Norko 40mm |
Lenker | Stop Norco 6061 800mm |
Dane techniczne Norco Range VLT C2 obiecują czystą radość zjazdową: wysokiej jakości podwozie z dużym skokiem sprężyny i stalowymi amortyzatorami sprężynowymi, progresywna geometria i niezmiennie stabilne komponenty, które mogą również znieść jeden lub drugi błąd podczas jazdy. W praktyce karbonowy E-MTB kanadyjskiego producenta jest w stanie dotrzymać tej obietnicy. Pod warunkiem, że wiesz, jak sobie z tym poradzić.
Podobne e-rowery górskie w teście
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition E-MTB w teście: Szlachetny, wszechstronny rower węglowy z mocnym silnikiem
Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się na tle masy e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i duże […]
KTM Macina Prowler Prestige na teście: Wspinacz turystyczny ze słabościami w zejściu
Test: z Macina Prowler Prestige Austriacy z KTM wysyłają dość atrakcyjny cenowo wysokiej klasy E-MTB na sezon 2020. Za mniej niż 7.000 euro otrzymujesz ramę główną wykonaną z włókna węglowego, w tym nowy silnik Bosch CX i 625 Wh akumulator, zacny sprzęt z grupą Shimano XTR i mocne zawieszenie Rockshox z amortyzatorami sprężynowymi z tyłu. [...]
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
Zjazdowe marzenie dla aktywnych kierowców
Z Range VLT możesz stwierdzić na każdym metrze głębokości, że Norco może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w dyscyplinach grawitacyjnych. Zaczyna się od mocnego podwozia, które naprawdę rozkwita podczas ostrej jazdy i zachęca do zdjęcia palca z hamulców i zaufania, że motocykl „zajmie się tym”. Nie mniej ważna dla tego wielkiego zaufania jest geometria, która w ślepym teście mogłaby pochodzić również z roweru downhillowego lub freeride'owego. Kąt skrętu jest wyjątkowo luźny, zasięg jest bardzo duży, a tylne widełki są dość krótkie. Na szlaku oznacza to, że Norco wymaga dużo ruchu na rowerze, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. Zjazdowe marzenie doświadczonych narciarzy - ale początkujący mogą szybko poczuć się sfrustrowani.
Geometria Seria Norco VLT C2
M | L | XL | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 445 | 485 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 614 | 642 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1229 | 1263 | 1298 |
Kąt skrętu (w °) | 63.5 | 63.5 | 63.5 |
Kąt siedziska (w °) | 77.3 | 77.7 | 78 |
Zasięg (mm) | 450 | 480 | 510 |
Stosy (mm) | 602 | 610 | 619 |
Wbudowane komponenty, które mogą wytrzymać pobicie, również budzą zaufanie. W szczególności należy wspomnieć o oponach zjazdowych Maxxis Assegai, które są nawet wyposażone w ciężką, ale odporną na przebicie karkas DoubleDown z tyłu. Przyczepność, amortyzacja, ochrona przed przebiciem - wszystko na odpowiednio bardzo wysokim poziomie. Szeroka kierownica o długości 800 mm i regulowana sztyca o dużym skoku 170 mm również bardzo dobrze pasują do tej koncepcji. Tylko hamulce Sram Code R nie dorównują pozostałym komponentom - oferują wystarczającą moc, ale ostatecznie osiągają swoje granice na dłuższych zjazdach.
Niski poziom hałasu w tle dzięki koncepcji baterii
De facto nieistniejący hałas w tle również przyczynia się do wspaniałych wrażeń z jazdy w dół. Podczas gdy wiele innych E-MTB, w tym wysokiej jakości, ma tendencję do grzechotania w terenie, w przypadku Norco można zauważyć tylko chciwe pochłanianie nierówności przez amortyzowany widelec i pełne toczenie mocnych opon. Jest to również możliwe dzięki temu, że Amerykanie zdecydowali się na stałe zainstalować dużą baterię 630Wh w karbonowej dolnej rurze. Można więc obejść się bez pokrywki, co w większości przypadków jest źródłem grzechoczącej orgii. Wada: Akumulator można ładować tylko bezpośrednio w rowerze.
Biorąc pod uwagę ekstremalną geometrię i ogromną chęć zjazdów, szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się świetnych właściwości podjazdowych po Norco Range VLT. Ale byliśmy zaskoczeni! Nawet jeśli silnik Shimano E8000 nie jest jednym z najmocniejszych silników środkowych i nawet jeśli pozycja siedząca nie jest idealna do technicznych podjazdów, 24-kilogramowy E-MTB radzi sobie naprawdę dobrze. Jako ważny czynnik uznaliśmy bardzo stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 77°. Pomimo dość krótkich tylnych widełek i długiej ramy głównej, rzadko masz wrażenie, że siedzisz nad tylnym kołem. Oczywiście w trudnych przejściach trzeba walczyć z luźnym kątem skrętu i wynikającym z tego chwiejnym zachowaniem kierownicy.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar