Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się z tłumu e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i pojemny akumulator również zwiększają wagę - testowy rower ważył 27,7 kg pomimo karbonowej ramy. Z drugiej strony potrzebne są stabilne komponenty i dodatkowe części, aby ujarzmić skok sprężyny 170 lub 160 mm potężnego podwozia Rockshox.
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition: Fakty
Skok zawieszenia: 170 mm /160 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: TQ120S
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Marquardt Komfort
Pojemność akumulatora (rower testowy): 1.043Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 27,71 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Cena: € 9.999
Ramki do zdjęć | M1 Spitzing Evo |
widelec amortyzowany | Fox 36 Fabryka 170mm |
napęd | TQ 120 |
akumulator | M1 1.048 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float DHX2 |
wirniki | DT Swiss H1900 |
Opona VR | Schwalbe Hans Dampf Addix Speedgrip Apex 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf Addix Speedgrip Apex 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8000 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8000 |
korba | FSA CK745 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT5e |
tarcze hamulcowe | Magura Storm HC 203/203mm |
sztyca | Fox Transfer Fabryka 150mm |
siodło | Selle Royal Rampage |
trzon | Odwrócenie |
Lenker | Odwrócenie |
Jeśli rower nosi w nazwie imię legendy freeride'u Bobby'ego Roota, oczekiwania są takie same. Na papierze M1 Sporttechnik Spitzing Evo Bobby Root Edition wydaje się spełniać te oczekiwania: dzięki dużemu skokowi sprężyny, amortyzatorowi sprężynowemu, szerokiej kierownicy i stabilnym oponom przynajmniej położono fundamenty pod mocne osiągi zjazdowe. Aby wszystko potoczyło się szybko w górę, centralnie umieszczony silnik TQ, który zapewnia do 120 Nm momentu obrotowego, bije w serce pięknej ramy wykonanej w całości z włókna węglowego.
Podobne e-rowery górskie w teście
Testowanie roweru elektrycznego Scott Genius eRide 900 Tuned: Szlachetny E-MTB o wszechstronnym charakterze
Test: W tym sezonie Scott wprowadza na rynek nową generację swojego Genius E-MTB: Silnik Shimano poprzednika ustąpił miejsca obecnemu napędowi Bosch CX, w tym akumulatorowi 625 Wh w dolnej rurze i opcji instalacji dodatkowego akumulatora 500 Wh w trójkącie ramy. Oczywiście na pokładzie znajduje się również system Twin Loc, dzięki któremu możesz […]
YT Decoy Pro 29 E-MTB w teście: Sportowy wszechstronny samochód z dużym potencjałem
Test: ze skokiem 145 mm lub 150 mm, Decoy Pro 29 od bezpośredniego sprzedawcy YT ma nieco mniejszy skok niż topowy model Pro Race. Podobnie jak wszystkie modele Decoy, jest napędzany silnikiem Shimano E8000, który jest zasilany własnym akumulatorem 540 Wh w dolnej rurze. Nie ma na co narzekać z wbudowanym […]
Test Norco Range VLT C2 E-MTB: Potężna strzelanka dla uzależnionych od adrenaliny
Test: Norco samo opisuje VLT C2 jako „potwora e-roweru”, a spojrzenie na wyposażenie wyjaśnia, dlaczego: rama o średnicy 170 mm lub 180 mm i stalowe amortyzatory sprężynowe spotykają się z prawdziwymi oponami zjazdowymi, bardzo wytrzymałymi kołami i bardzo wąską ramą z włókna węglowego. Ten ostatni mieści nawet akumulator 630Wh dla silnika Shimano - niestety magazynowania energii nie da się [...]
Bogata jazda i przystępna geometria
Mocny silnik wraz z ogromną baterią 1.043 Wh w obszernej dolnej rurze jest również odpowiedzialny za to, że waga Spitzing Evo jest bardzo wysoka i wynosi 27,7 kg w rozmiarze L, pomimo ramy z włókna węglowego. Ale niekoniecznie dzieje się to ze szkodą dla masywnego E-MTB. Podczas gdy zwinność i zwrotność cierpią w rezultacie, kilogramy zapewniają również bardzo pełne wrażenia z jazdy. Zwłaszcza w połączeniu z naprawdę dobrze działającym tyłem ze stalowym amortyzatorem sprężynowym uzyskuje się niezwykle dobroduszne prowadzenie, które wybacza wiele błędów, a także umożliwia szybkie zjazdy bez żadnych problemów. Geometria jest dość niepozorna, ale ogólnie z krótką ramą główną jest bardziej klasyczna niż ultranowoczesna. Ma to jednak również pewne zalety: mniej doświadczeni motocykliści terenowi z pewnością poradzą sobie znacznie lepiej na M1 niż na progresywnym e-enduro. Mówiąc o geometrii: jedną wadą, o której należy tutaj wspomnieć, jest to, że M1 Spitzing Evo jest dostępny tylko w dwóch rozmiarach ramy.
Geometria M1 Spitzing Evo Bobby Root
M | L | |
---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 450 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 580 | 615 |
główka ramy (w mm) | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1205 | 1240 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.1 | 75.1 |
Zasięg (mm) | 420 | 454 |
Stosy (mm) | 602 | 611 |
Kompozycja komponentów bardzo dobrze pasuje do charakteru roweru: stabilne koła DT Swiss wytrzymają wiele, a dzięki odwróconej kierownicy o szerokości 800 mm z bardzo krótkim mostkiem można cieszyć się bardzo bezpośrednim prowadzeniem w terenie. Hamulce Magura MT5e są bardzo łatwe w dozowaniu, ale jednocześnie mają duże rezerwy na długie zjazdy. Jedyne, czego nie do końca rozumiemy, to wybór opon. Chociaż Schwalbe Hans Dampf w wariancie Addix Speedgrip to zdecydowanie dobra opona na tył, niekoniecznie uważamy, że jest to najlepszy wybór na przednie koło. Tutaj wolelibyśmy zobaczyć Magic Mary w bardziej miękkiej mieszance gumowej.
Mocny, ale głośny silnik
Na płaskim i pod górę Spitzing Evo prezentuje się bardzo dobrze, oczywiście również dzięki mocnemu silnikowi TQ umieszczonemu centralnie. Strome rampy nie stanowią żadnego problemu dla elektrowni. Nawet przy niskich kadencjach na zbyt trudnych biegach napęd wymaga swojej mocy. Niestety nie działa on tak czule, do jakiego przywykły dyski o mniejszej mocy - ale wielu kierowców chętnie idzie na ten kompromis. Hałas w tle również wymaga przyzwyczajenia. Silnik jest dość głośny, ale jego niski ton nie jest tak nieznośny, jak wysoki szum niektórych jego konkurentów. Wskazówka z naszej strony to dezaktywacja automatycznego wyłączania silnika hamulca MT5e. W przypadku krótkiego hamowania w korytarzach podjazdowych silnik jest dezaktywowany i potrzebuje trochę wieczności, zanim ponownie zapewni wsparcie. W technicznych fragmentach jest to zazwyczaj bardzo niewygodne.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar