Test: Dzięki silnikowi Bosch CX poprzedniej generacji zdalny CTRL weteranów MTB firmy Kona jest teraz prawdziwą egzotyką. Napęd może nadal nadążać za obecnymi modelami, ale sportowy E-MTB jest spowalniany przez raczej nieharmonijne prowadzenie
Zdalny CTRL Kona: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 132mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Bosch Performance CX 2 gen
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Purion
Pojemność akumulatora (rower testowy): 500Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,31 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 138 kg
Cena: € 4.699
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Kona 6061 |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC |
napęd | Bosch Performance CX 2 gen |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 500 |
niemy | RockShox MonarchPlus |
wirniki | Piasty Formula / Obręcze WTB ST i40 TCS |
Opona VR | Maxxis Rekon Exo 2,8" |
Tętno opon | Maxxis Rekon Exo 2,8" |
przerzutka tylna | SRAM NX |
dźwignia zmiany biegów | SRAM NX |
korba | Rama EX1 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Przewodnik Sram RE |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/180 mm |
sztyca | Zakraplacz Trans-X 150 mm (L) |
siodło | WTB Volt Sport |
trzon | Kona XC/BC 35 |
Lenker | Kona XC/BC 35 |
W naszym szybko zmieniającym się, zdominowanym przez technologię świecie jest to niemal codzienne zjawisko: produkty, które wczoraj były najnowocześniejsze, nagle stają się przestarzałe niemal z dnia na dzień. Co się stało? Otóż – zaprezentowano następcę. Dotyczy to zarówno smartfonów, jak i rowerów. Nie wierzymy jednak, że produkty nagle się zepsują z dnia na dzień - w tym względzie przede wszystkim przyjęliśmy bez osądu, że mamy również e-MTB na polu testowym z Kona Remote CTRL, w którym „stary” Bosch CX silnik był nadal używany 2. generacji jest zainstalowany.
Solidne osiągi silnika
W praktyce jednak trochę pokazuje, że dysk ma już pięć lat. Chociaż nadal może nadążyć za obecnymi silnikami pod względem mocy wspomagania, wyraźnie brakuje mu dynamiki, naturalności i ogólnych wrażeń z jazdy. Być może największa różnica tkwi jednak w wymiarach jednostki silnikowej. Podpory łańcucha również rosną, aby stworzyć niezbędną przestrzeń w obszarze suportu. Właśnie ta okoliczność jest jednym z powodów, dla których Kona jeździ dużo wolniej i nieharmonijnie niż większość naszych pozostałych kandydatów do testów.
Geometria Kona Zdalny CTRL
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 445 | 475 | 505 |
Pozioma rura górna (w mm) | 604 | 629 | 654 | 692 |
główka ramy (w mm) | 130 | 130 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 485 | 485 | 485 | 485 |
Rozstaw osi (w mm) | 1237 | 1262 | 1287 | 1327 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74.3 | 74.3 | 74.3 | 74.3 |
Zasięg (mm) | 425 | 450 | 475 | 510 |
Stosy (mm) | 626 | 626 | 626 | 635 |
Na podjazdach duży rozstaw osi Remote CTRL początkowo ma pozytywny wpływ. Przednie i tylne koła dosłownie wbijają się w ziemię i przyjemnie siedzi się pośrodku potężnego roweru.Jednak gdy tylko dochodzi do technicznych podjazdów, na pierwszy plan wysuwają się wady roweru: mniej czuły silnik i bardzo nieporęczna obsługa zawodziła nas raz po raz, poddając się wcześnie. To, że rower jest „tylko” wyposażony w 11-biegową manetkę od Srama, nie jest aż tak istotne, ponieważ silnik zwykle z łatwością nadrabia braki przepustowości swoją mocą.
Podobne e-rowery górskie w teście
Bulls E-Stream Evo AM 3 E-MTB w teście: Uniwersalne zastosowanie z dużą wytrzymałością
Test: dzięki Bulls E-Stream Evo AM 3 firma z Kolonii wysyła na sezon 2020 mocny, wszechstronny rower E-MTB, który jest szczególnie imponujący dzięki świetnemu silnikowi i dużej baterii. Wyposażenie jest spójne i umożliwia także wyprawy w wymagający teren. Bulls E-Stream Evo AM 3 27,5+: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar kół: […]
Recenzja BH AtomX Lynx 6 Pro E-MTB: Innowacyjny indywidualista z dużą baterią
Test: BH AtomX Lynx 6 Pro to niezwykły, ale niezwykle innowacyjny E-MTB z przekonującym silnikiem Brose Drive S Mag. Wyjątkowa integracja dużej baterii jest szczególnie atrakcyjna. Na szlaku radzi sobie lepiej pod górę niż z góry, ale dzięki swojemu dobrodusznemu prowadzeniu może przekonać praktycznie wszędzie. BH AtomX Lynx 6 Pro: […]
Corratec E-Power RS 160 Pro E-MTB w teście: Dobroduszna rakieta szlakowa, aby czuć się dobrze
Test: dzięki Corratec E-Power RS 160 Pro producent z Raubling jest liderem na rynku E-MTB. Nowoczesna, ale nie ekstremalna geometria łączy się z przekonującym silnikiem Bosch CX i solidnym lub wysokiej jakości wyposażeniem. Koło 160 mm z kołami mullet można wybaczyć za gram lub dwa nadwagę. Corratec […]
Nieharmonijne prowadzenie podczas zjazdu
Geometria Kona ma swoje wady nie tylko na zjazdach: bardzo długa, nowoczesna rama z luźnym kątem skrętu zawsze prowadzi się naprawdę dobrze, gdy szlak nie jest zbyt wąski. Zawieszenie Rockshox dobrze się spisuje, a tylny koniec z „tylko” nieco ponad 130 mm skoku zdecydowanie wystarczy, aby przez chwilę trzymać palec z dala od dźwigni hamulca żwawego Sram Guide RE. Ale tutaj również robi się niewygodnie, gdy tylko promienie krzywizny stają się mniejsze i jest mniej miejsca. Rower z progresywną geometrią właściwie chce się jeździć aktywnie, ale gdy tylko przeniesiesz ciężar ciała na kierownicę, środek ciężkości na rowerze przesuwa się tak niekorzystnie, że masz problemy z utrzymaniem kontroli. Niestety opona Maxxis Rekon o niskiej przyczepności z przodu również nie pomaga w zapewnieniu większego bezpieczeństwa.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar