Nowości produktowe: 10 lat temu szwajcarski producent BMC zaprezentował swoją pierwszą lustrzankę Teammachine SLR. Do tej pory model ten był stale udoskonalany i poprawiany, więc imponujące osiągnięcia w postaci zwycięstw etapowych w Tour de France i licznych tytułów nie są dziełem przypadku. Aby pozostać na czasie nie tylko pod względem technicznym, ale także wizualnym, dziś zaprezentowany został nowy BMC Teammachine SLR.
„Wyścigi są częścią DNA BMC i jesteśmy dumni z naszych ciągłych innowacji i przełomowych technologii, które utrzymują nas w czołówce, czy to na World Tour, czy w branży rowerowej. Dzięki nowej maszynie Teammachine osiągnęliśmy wyjątkową, absolutnie harmonijną równowagę między niską wagą, doskonałą sztywnością, odpowiednią elastycznością w pionie i wyrafinowaną aerodynamiką. Jesteśmy przekonani, że Teammachine przekroczy oczekiwania nawet najbardziej wymagających jeźdźców. Ten rower jest naszym flagowym motocyklem i znacznie wyprzedza swoje czasy.” – Mart Otten, starszy menedżer produktu w BMC Szwajcaria.
BMC Teammachine SLR – ACE+
Technologia Accelerated Composite Evolution Technology (ACE) opracowana przez BMC wykorzystuje niezliczone wirtualne prototypy do obliczania potencjalnych połączeń rur na ramie, układów karbonowych i geometrii w celu osiągnięcia najlepszych możliwych osiągów. Z tym plusem obiecuje dodatkowy wzrost wydajności, który powinien przebić wszystko, co kiedykolwiek opracowano.
„Aby utrzymać się na szczycie, potrzebujesz tego czegoś. To właśnie oznacza znak + w nazwie naszej sprawdzonej i obecnie udoskonalonej technologii ACE. Ponieważ oprócz wagi, sztywności i elastyczności uwzględniliśmy teraz w naszych obliczeniach jeszcze jeden czynnik: aerodynamikę” – Mart Otten.
BMC Teammachine SLR – Sztywność
Znany już ze swojego wydajnego przenoszenia mocy, nowy Teammachine SLR idzie o krok dalej: Połączenie między suportem a dolną rurą jest większe, a przez to sztywniejsze dzięki nowo opracowanemu kształtowi dolnej rury i zoptymalizowanemu układowi karbonu. Każda pojedyncza część, od główki ramy i rury po widelec i kierownicę ICS, została ponownie sprawdzona i ulepszona, aby osiągnąć maksymalną reakcję i zwinność oraz poprawić przenoszenie mocy.
BMC Teammachine SLR – Waga
BMC Teammachine SLR zawsze był synonimem łańcuchowości. Tutaj oczywiście waga ma kluczowe znaczenie. Poprzez dalszy rozwój zintegrowanego systemu kokpitu (ICS) i zmianę kluczowych elementów, BMC było w stanie jeszcze bardziej zmniejszyć całkowitą wagę ramy.
Nowa generacja zintegrowanych kokpitów z ICS Carbon i ICS2 stanowi decydujący krok w przyszłość projektowania motocykli i jest przełomowa pod względem integracji funkcjonalnej. Nowy karbon ICS jest wykonany z jednego kawałka, co zapewnia nie tylko niską wagę, ale także świetne wartości sztywności. Nawiasem mówiąc, wewnętrzne prowadzenie kabli jest oczywiście również imponujące wizualnie. Ważący 305 gramów kokpit ICS Carbon Cockpit jest o 30% lżejszy niż konwencjonalne kokpity, co czyni go jednym z najlżejszych na rynku. Jest dostępny w sześciu długościach (od 90 do 140 mm) i jest dostarczany z dwoma uchwytami komputerowymi o regulowanej długości i kompatybilnymi z większością komputerów rowerowych.
Do tego dochodzi nowa sztyca w kształcie litery D, która również została zoptymalizowana. W połączeniu z ulepszonymi układami karbonowymi i minimalistycznym wykończeniem, całkowita waga została zmniejszona o aż 160 gramów, czyli całe 9%, w porównaniu z poprzednim modelem Teammachine.
BMC Teammachine SLR – aerodynamika
BMC Teammachine SLR przewyższa również swoich poprzedników pod względem aerodynamiki. Zmienione kształty rur i integracja funkcjonalna to kluczowe elementy dzięki nowej technologii ACE+. Każdy pojedynczy element harmonijnie wpasowuje się w ogólną stylistykę i przyczynia się do absolutnej aerodynamiki o wysokich osiągach. Najnowsze wersje rewolucyjnego kokpitu ICS i sztycy w kształcie litery D w połączeniu z nowo opracowaną dolną rurą i widelcem zapewniają pierwszorzędną i zwinną wszechstronną maszynę.
Mówiąc szczegółowo, nowa dolna rura została zaprojektowana tak, aby miała większą powierzchnię i zmniejszone krawędzie. Zmniejsza to opór przy zachowaniu sztywności. Przyczynia się również znacząco do całkowicie nowego projektu Aerocore, ponieważ umożliwia płynne przejście do koszyka na bidon Aerocore. Integrując ten element funkcjonalny, projekt poprawia aerodynamikę, a tym samym dokładnie odpowiada filozofii BMC: najwyższa wydajność dzięki integracji funkcjonalnej.
Kolejnym istotnym elementem pod względem właściwości aerodynamicznych jest widelec. Zostało to również zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym w oparciu o obliczenia oprogramowania ACE+ i doświadczenia z Timemachine Road. Inteligentna konstrukcja haków ze zintegrowaną nakrętką osi przelotowej pokazuje, że ekstremalnie wysokie osiągi mogą iść w parze z minimalistyczną estetyką.
„Czwarta generacja Teammachine SLR z rewolucyjną technologią ACE+ to idealna równowaga między wydajnością a estetyką. Najszybsza lustrzanka jednoobiektywowa Teammachine, jaką kiedykolwiek opracowano, io wiele lepsza od wszystkich konkurentów!” – Stefan Christ, szef działu badań i rozwoju.
BMC Teammachine SLR – Komfort
Jednak wszystkie zalety wydajności nagle zniknęłyby, gdyby brakowało odpowiedniego poziomu komfortu. Dzięki najnowszej ewolucji technologii Tuned Compliance Concept nowy Teammachine jest również bardziej wyrozumiały niż kiedykolwiek. TCC umożliwia tak precyzyjne i specyficzne projektowanie układów karbonowych, że stopień podatności pionowej można idealnie dostosować do różnych obszarów użytkowania i terenu. W przypadku TCC Race główny nacisk kładziony jest na znaczną pionową elastyczność ramy i sztycy. Poprawia to przyczepność i kontrolę oraz, jak wykazano, zmniejsza zmęczenie mięśni.
Modele BMC Teammachine SLR i rozmiary ram
Nowy BMC Teammachine SLR jest dostępny w następujących wariantach modeli: Teammachine SLR 01, Teammachine SLR i Teammachine SLR 01 Module. Rozmiary ram 47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm umożliwiają każdemu rowerzystie znalezienie idealnego roweru.
Schreibe einen Kommentar