Nowości produktowe: Specialized Aethos to najnowszy model roweru wyścigowego amerykańskiego producenta, który słynie z wysokiej jakości maszyn wyścigowych. Nazwa jest nowa i już brzmi epicko, próbujemy dowiedzieć się, co się za nią kryje.
Rozwój nowego Specialized Aethos rozpoczął się od bardzo szczególnego pomysłu, a raczej od pytania. Ponieważ programiści ze Specialized chcieli otworzyć nowe możliwości i udzielić odpowiedzi na następujące pytanie: „Co się stało, jeśli?”
Cóż, co by było, gdybyś miał zbudować rower, który można by zbudować bez ukrytych motywów, zasad i ograniczeń i który ma na celu wyłącznie wyjątkowe wrażenia z jazdy. Co by było, gdybyś zbudował rower, aby zmaksymalizować te ponadczasowe chwile, kiedy wszystko wokół znika, a człowiek i maszyna stają się jednością? Każdy ambitny kolarz, czy to zawodowiec, amator, kolarz hobbysta czy nowicjusz, zna te chwile. I właśnie po to został stworzony nowy Specialized Aethos, który powinien teraz zapewniać wyjątkowe wrażenia i chwile na rowerze iz nim rowerzystom na całym świecie.
Aby było to możliwe, Aethos złamał pewne zasady, które od dawna są mocno ugruntowane we współczesnym kolarstwie. Jednak było to absolutnie konieczne, aby osiągnąć zamierzony rezultat, ponieważ jest to powód do dumy: ważący 585 gramów Aethos ma prawdopodobnie najlżejszą ramę szosową z hamulcami tarczowymi, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. W całym pakiecie z ramą S-Works, grupą osprzętu Dura-Ace Di2 i kołami Roval Alpinist CLX, kompletny rower jest bez zbędnych dodatków i waży około 6 kilogramów, a wszystko to z ramą w rozmiarze 56 i najlżejszym wykończeniem Satin Carbon/Jetfuel. Niemniej jednak Aethos nie chciał gonić za żadną liczbą, jak mówią, ale raczej skupił się na nadrzędnym celu, jakim jest jakość jazdy.
Łamacz zasad Aethos
Specialized Aethos powstał dzięki temu, że nie był ograniczony żadnymi zasadami i po prostu był wierny swojemu celowi. Nawet jeśli rower wyścigowy ma pewien konkurencyjny charakter, jak sama nazwa wskazuje, jest wystarczająco dużo rowerzystów, którzy tęsknią za czymś więcej niż tylko maszyną wyścigową. Ci kolarze żyją na rowerze w najdrobniejszych szczegółach i mają takie same wysokie wymagania w stosunku do roweru, jak profesjonaliści i kierowcy wyścigowi. Oczywiście można było wykorzystać metody i technologie ostatnich lat do zbudowania Aethosu. Ale nie o to chodziło, ponieważ chciałeś świadomie zignorować wszystkie zasady, czy to te obowiązujące w UCI, czy społeczności motocyklistów wyścigowych, i skupić się na czystych wrażeniach z jazdy podczas projektowania.
„Wielu osobom trudno wyobrazić sobie rower szosowy, który nie jest przeznaczony do wyścigów. Obawialiśmy się, że projekt napotka opór i zostanie odwołany. Dlatego nasz zespół pracował pod przykrywką przez ponad rok. Nikt nie wiedział o projekcie, dopóki projekt nie był gotowy i nie mogliśmy zaprezentować naszych projektów.” — Stewart Thompson, specjalista ds.
W rozwoju to naruszenie zasady przyniosło ze sobą dużą liczbę zmian. Poprzez serię symulacji superkomputerowych, okrągłe kształty rur zostały zmodyfikowane w kluczowych obszarach, aby osiągnąć ogromny wzrost sztywności i wyważenia przy minimalnej ilości materiału. W ten sposób możliwa stała się imponująco niska waga Specialized Aethos.
„Pierwsza rama ważyła zaledwie 545 g. Umieściliśmy ją na maszynie testowej i zachowywała się tak, jak powinna – była bardzo mocna. Wszystko, co musieliśmy zrobić, to dodać kolejne 10 gramów i byliśmy gotowi do jazdy próbnej na ramie. To był moment, w którym wiedzieliśmy, że odkryliśmy coś wspaniałego.” — Peter Denk, Specialized Aethos Engineering Lead
Ale rower wagi piórkowej nie jest fajny, jeśli nie jest łatwy w prowadzeniu. Dlatego właściwości jezdne Aethosa zawsze znajdowały się na szczycie listy. Ponadto zawsze musieli pamiętać o inżynierach: celem przy opracowywaniu ramy Aethos było idealne połączenie doskonałego wrażenia z jazdy, niskiej wagi i niezrównanego stylu - od przyspieszenia na stromych podjazdach i technicznych zjazdach po całodzienny komfort nawet na najdłuższe kawowe przejażdżki – Aethos powinien być dobry na wszystko.
Tak się złożyło, że Aethos naruszył niektóre przepisy i np. po prostu zignorował limit wagowy UCI. Niemniej jednak, Aethos jest nadal zaprojektowany dla wysokiego, mocnego jeźdźca i mówi się, że ma wszystkie właściwości jezdne, responsywność i sztywność, których można oczekiwać od każdego innego Specialized.
Podobnie jak w przypadku ramy, elementy dodatkowe, takie jak koła i kokpit, również zostały idealnie dopasowane do ogólnej koncepcji. Dla Aethos stworzono lekkie koła Roval Alpinist o wadze 1.284 gramów oraz nową kombinację kierownicy i mostka Alpinist.
Specjalistyczna geometria Aethos
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 515 | 530 | 545 | 560 | 575 |
główka ramy (w mm) | 105 | 125 | 145 | 165 | 185 |
tylny trójkąt (w mm) | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 72 | 72.5 | 73 | 73.3 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74.5 | 74 | 73.5 | 73.1 |
Zasięg (mm) | 373 | 377 | 380 | 384 | 388 |
Stosy (mm) | 529 | 551 | 572 | 593 | 613 |
Specialized Aethos – modele w skrócie
,de S-Works Aethos z Shimano Dura-Ace Di2 jest wyposażony w karbonową ramę Fact 12r, sztycę Roval Alpinist, kierownicę z włókna węglowego S-Works, koła Roval Alpinist CLX i siodło S-Works Power za 11.799 6 euro za dokładnie XNUMX kilogramów. Dla fanów Sram jest ten sam model z Sram Red eTap AXS w tej samej cenie 6,26 kg.
Specjalna edycja Aethos Founders
Każda nowa platforma rowerowa w Specialized jest należycie celebrowana i honorowana edycją Founder's Edition. Ta edycja, ograniczona do 300 motocykli na całym świecie, oferuje najlżejszy pakiet ogólny i ma ekskluzywną, oszałamiającą kolorystykę z wykończeniami ton w ton. Ten S-Works Aethos zawiera komponenty Shimano Di2, zupełnie nową kombinację kierownicy i mostka Roval Alpinist, a także ulepszony ceramiczny suport i zoptymalizowane koła podporowe.
WWW: special.de