Test: Ważący mniej niż 21,5 kg Specialized Turbo Levo Expert jest jednym z najlżejszych E-MTB w tej klasie podróży z zawieszeniem. Tym bardziej zdumiewające jest to, że w dolnej rurze karbonowej ramy mieści się duży akumulator 700 Wh, który zapewnia rowerowi dużą wytrzymałość. Reszta wyposażenia jest solidna, ale niekoniecznie szlachetna: podwozie Fox Performance ze skokiem sprężyny 150 mm i autorskie koła Roval pokazały w praktyce nienaganne osiągi.
Ekspert Specialized Turbo Levo: Fakty
Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Specjalistyczne 2.1
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Specjalistyczny TCU
Pojemność akumulatora (rower testowy): 700Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 21,4 kg
Maksymalna ładowność: 109 kg
Cena: € 8.299
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Dobra, szczerze mówiąc: zanim po raz pierwszy przejechaliśmy się nowym Levo Expertem, byliśmy sceptyczni co do tego, czy rower uzasadnia swoją wysoką cenę. Ponad 8.000 euro za dość pragmatyczny sprzęt z podwoziem Fox Performance, 11-biegową skrzynią biegów i solidniejszymi niż szlachetne dodatkami? Uwaga na spoiler: cena jest uzasadniona i rzadko zdarza się, aby rower pokazał nam, jak mało części na papierze mają wspólnego z osiągami na szlaku.
Dzięki minimalistycznej koncepcji obsługi kokpit można błyskawicznie dostosować do własnych potrzeb. Następnie ustaw wysokość siodełka, podstawową konfigurację podwozia i gotowe. Brzmi banalnie, ale to wszystko, czego potrzebujesz z Levo Expert, jego obsługa jest tak intuicyjna: sportowa, ale niezbyt ekstremalna geometria umieszcza rowerzystę pośrodku roweru i od razu możesz znaleźć wygodną pozycję.
Geometria Specialized Turbo Levo Expert
S | M | L | XL | ||
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 410 | 455 | 505 | |
Pozioma rura górna (w mm) | 577 | 600 | 631 | 664 | |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 125 | 140 | |
tylny trójkąt (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 | |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1202 | 1235 | 1266 | |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 | |
Kąt siedziska (w °) | 75,04 | 74,79 | 74,48 | 74,14 | |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 455 | 480 | |
Stosy (mm) | 606 | 606 | 634 | 647 |
Harmonijny napęd z dużą mocą
Szczególnie na najniższym poziomie wsparcia silnik wykazuje niezwykle naturalną, niemal łagodną charakterystykę, którą dodatkowo podkreśla niska głośność. Levo był jednym z nielicznych testowanych motocykli, które sprawiły, że raz po raz zapomnieliśmy, że jeździmy na eMTB, i to wszystko w pozytywny sposób. Niewątpliwie ma w tym również udział niewielka waga wynosząca zaledwie 21,4 kg – jest to nie tylko godne uwagi ze względu na akumulator o pojemności 700 Wh o dużym zasięgu. Powrót do silnika: jeśli potrzebujesz większego wsparcia na stromych i technicznych podjazdach, możesz je uzyskać. Nie tracąc całkowicie swojej naturalności, mocno wciąga i nie musi się chować przed Boschem czy Shimano – wręcz przeciwnie.
Ramki do zdjęć | Specjalistyczne Levo Carbon |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Specialized 2.1, niestandardowy silnik dostrojony do Rx Trail |
akumulator | Specjalistyczne M2 700Wh |
niemy | Wydajność DPS Fox Float |
wirniki | Trawers Roval 29 |
Opona VR | Specialized Butcher GRID 2,6" |
Tętno opon | Specialized Eliminator BLCK DMND 2.3" |
przerzutka tylna | Sram X1 11-rzędowy |
dźwignia zmiany biegów | Rama S700 |
korba | Praktyka działa M30 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Kod SRAM R |
tarcze hamulcowe | Prowadnica tłoka 200 mm |
sztyca | Stanowisko dowodzenia IRcc |
siodło | Specjalistyczny mostek |
trzon | Szlak Specjalistyczny |
Lenker | Szlak Specjalistyczny |
W każdym razie Levo Expert to prawdziwy kozioł do wspinaczki: czuły tył w połączeniu z dobrze wyważoną geometrią i mocnym silnikiem zapewnia, że większość podjazdów, bez względu na to, jak strome, można pokonać bez nieprzyjemnych wygięć lub przesunięć ciężaru . O tak: Fakt, że mamy tylko 11 biegów z tyłu i znacznie mniejszy zakres niż większość innych motocykli w tym przedziale cenowym, nie został zauważony negatywnie w żadnym momencie testu - również dzięki udanej ogólnej koncepcji.
Podobne e-rowery górskie w teście
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition E-MTB w teście: Szlachetny, wszechstronny rower węglowy z mocnym silnikiem
Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się na tle masy e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i duże […]
Giant Reign E+ 0 Pro E-MTB w teście: Świetny ogólny pakiet z mocnymi osiągami na szlaku
Test: Topowy model Giant Reign E jest wyposażony w niezwykle wysokiej jakości wyposażenie za 7.700 euro: Nie tylko specjaliści od zawieszenia z Foxa wykorzystali widelec pływający 36 mm i amortyzator X2 - każdy w wersji fabrycznej - na górnej półce; także bezprzewodowy układ Sram AXS jest jednym z najszlachetniejszych i najdroższych, który […]
Test Santa Cruz Heckler CC X01 RSV E-MTB: Zabawny, wszechstronny pojazd o imponującej wadze
Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Suma […]
Świetne osiągi podczas zjazdów nawet bez cennych części
Jest kilka powodów, dla których Levo nie wykazuje żadnych słabości w drodze do doliny, nawet w naprawdę trudnym terenie. Z jednej strony dobrane komponenty bardzo dobrze ze sobą współgrają i pokazują, że obszar zastosowania został z góry przemyślany. Przykładowe opony: Butcher o szerokości 2,6 cala z przodu zapewnia dobrą przyczepność, podczas gdy węższy Eliminator z tyłu zapewnia przyjemne tłumienie dzięki grubej osnowie BLCK DMND, a także może wytrzymać przebicie bez uszkodzeń. To również niesamowite, co tył Levo wydobywa z dość cienkiego amortyzatora DPS Performance. Trochę się poci tylko przy dużych prędkościach, na nieczystych trasach lub na bardzo długich zjazdach - to samo dotyczy przedniego Foxa 36 Performance. Jeśli nie będziesz ciągle zestrzeliwał kilkuset metrów wysokości z nożem między zębami, prawie nie zauważysz różnicy w stosunku do fabrycznego zawieszenia.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar