Test: Dzięki Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty 1, znany amerykański producent zaprezentował swój pierwszy motorowy rower szutrowy i chce umożliwić mu nieograniczoną zabawę na szutrze. Oprócz silnika Bosch Performance Line CX na pokładzie znajduje się również sprawdzony system widelca amortyzowanego Lefty. Dowiedz się w naszym teście, czy ta koncepcja działa z funkcjami rowerów górskich i e-wsparciem.
Na pierwszy rzut oka Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty nie jest zwykłym rowerem szutrowym. Oczywiście silnik elektryczny popycha Topstone Neo bezpośrednio do kategorii rowerów elektrycznych. Szczególnie niezwykłe jest jednak innowacyjne podejście, w którym różne cechy rowerów górskich, takie jak koła 650B, słynny Cannondale Lefty, mała jednostka sprężyny na tylnym trójkącie i kompatybilna z MTB przerzutka 1×12 z kasetą 10-50T z dropbarem Rower można łączyć. Cel tej konstrukcji jest szybko wyjaśniony: maksymalna radość z jazdy po szutrze!
Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty — dotrzyj do celu wygodnie dzięki zawieszeniu
Rama oparta na karbonowej platformie Topstone, która zasłynęła jako przygodowy rower szutrowy (bez napędu elektrycznego). W obu modelach rama jest wyposażona w lekko zapętloną górną rurę, co zapewnia sportową, ale wygodną pozycję siedzącą. Dużo dyskutowane zawieszenie Kinpin na tylnym trójkącie jest głównie odpowiedzialne za wygląd ramy. To połączenie na tylnych rozpórkach jest wyjątkowo głęboko tłoczone i jest przymocowane do rury podsiodłowej i ma zapewniać 30 mm skoku sprężyny. Interakcja ze specjalnie dostosowanym do tej konstrukcji układem karbonowym ukrywa i minimalizuje wibracje i wstrząsy, dzięki czemu kierowca może czuć się znacznie bardziej komfortowo na drodze. Dzięki elastycznemu połączeniu wsporników siodełka z ramą, cały tył może się zauważalnie unieść. Jeśli chodzi o układ, Cannondale nie szczędził wysiłków i zastosował oddzielną średnicę rur, w tym układ dla każdego rozmiaru ramy, aby dostosować obsługę i zawieszenie do poszczególnych rozmiarów.
Cannondale sprowadził swojego sprawdzonego Lefty, który jest dobrze znany z sektora MTB, dzięki czemu jesteś również dobrze wysklepiony z przodu. Zastosowano tu widelec amortyzowany typu upside-down po lewej stronie, który może zabłysnąć jeszcze 30mm skoku sprężyny i ma znaczący wpływ na komfort jazdy. Nowy widelec amortyzowany Lefty waży 1.340 g w wersji karbonowej i 1.610 g w wersji aluminiowej. Dzięki nowej regulacji tłumienia i wymiennym elementom dystansowym osiągi jazdy są teraz jeszcze bardziej indywidualne. Nawet jeśli Lefty podczas jazdy wygląda trochę nietypowo i ma się wrażenie, że czegoś mu brakuje, to prowadzenie jest pierwszorzędne. W żadnym momencie nie czujesz się niebezpiecznie ani nie przegapisz właściwej rury sterowej. Dodatkowo 30mm skok sprężyny z przodu w połączeniu z WTB Resolute o szerokości 42mm dają pełną i komfortową przyjemność z jazdy nawet w trudniejszym terenie. Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej ekstremalnych wrażeń, Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty oferuje prześwit na opony 45 mm (lub 48 mm w przypadku 650B) z przodu i 40 mm z tyłu (lub 48 mm w przypadku 650B).
Dzięki grupie osprzętu Sram Force AXS Wireless rama wygląda ładnie i schludnie, ponieważ przewody hamulcowe są również umiejętnie poprowadzone w ramie. Ponadto rower jest przeznaczony do hydraulicznych sztyc 27,2 mm z wewnętrznie poprowadzonymi przewodami i jest już wyposażony w wewnętrzne zaciski siodełka. Integracja silnika Bosch Performance Line CX, który znajduje się w dolnej rurze, jest również pięknie niepozorna. Trochę topornie wygląda natomiast osłona obudowy na złączu ładowania, za to kabel tylnej lampki schowany jest pod siodełkiem w sztycy podsiodłowej. Istnieją niewielkie potrącenia zewnętrznego magnesu na szprychę na tylnym kole, co nieco wpływa na optykę.
W naszej pierwszej dziesiątce na rok 10 znajdziesz jeszcze bardziej ekscytujące rowery szutrowe:
Top 10: Najlepsze e-gravelowe rowery 2021 roku - sportowe pomimo silnika
Nowości produktowe / Gravel / E-Bike: Coraz więcej producentów ma teraz w swojej ofercie również rowery szutrowe z silnikami - podejścia są bardzo różne. Od maksymalnej mocy silnika i dużej baterii po niską wagę i mały, lekki silnik — wszystko jest w zestawie. Pokazujemy najlepsze rowery e-gravel 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w […]
To prowadzi nas do serca Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty. Ponieważ mocny silnik Bosch Performance Line CX z akumulatorem 500 Wh nie tylko zapewnia dużą moc, ale powinien też mieć wystarczający zasięg na dłuższe wycieczki. Jak zwykle poziomy wspomagania są rozsądnie skoordynowane, a naszym zdaniem tryb ECO jest najlepszym wyborem do sportowego ruchu i nadal czerpania korzyści z mocy silnika. Oczywiście tryb turbo też daje dużo frajdy i sprawia, że każda wspinaczka wydaje się płaska. Jest to szczególnie widoczne podczas przyspieszania, ponieważ granicę 25 km/h osiąga się w ciągu kilku sekund. Tutaj napęd delikatnie się rozprzęga i pozwala na zanikanie wspomagania do ok. 27 km/h. W ten sposób unikniesz nagłego spadku poparcia.
Nawet jeśli napęd nie pracuje zupełnie bezgłośnie, to naszym zdaniem nie jest to szczególnie uciążliwe na odcinkach szutrowych, ponieważ i tak w tle słychać szutry i inne podziemne odgłosy. Dobre właściwości toczenia Topstone Neo są szczególnie przyjemne, gdy silnik już nie pomaga. Tutaj prawie nie odczuwasz dodatkowego oporu i musisz tylko unieść trochę więcej ciężaru. Była tylko jedna szczególna sytuacja, w której chętnie zamienilibyśmy Neo na klasyczny rower szutrowy/szosowy. Na lekko pod górę z wiatrem od przodu jechaliśmy z prędkością około 29 km/h i musieliśmy naprawdę mocno pedałować, żeby ruszyć. Z pewnością rozsądniej byłoby po prostu jechać kilka km/h wolniej, aby skorzystać ze wspomagania silnika.
Dzięki wyświetlaczowi Bosch Kiox masz wszystkie dane pod kontrolą, który nie tylko przekonuje doskonałą wyrazistością, ale także rejestruje ślady i przesyła je do smartfona przez Bluetooth. Intuicyjna obsługa silnika i wyświetlacza odbywa się za pomocą pilota zdalnego sterowania po lewej stronie kierownicy, który można obsługiwać tylko w pozycji górnego łącznika, ale jest ergonomiczny i wygodny w trzymaniu. Mała wada, ponieważ wyświetlacz Kiox nie ma funkcji nawigacyjnych, komputer GPS niestety nie jest całkowicie wymieniony, co daje nam mały problem z miejscem, gdzie zamontować komputer rowerowy.
Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty 1 - króluje wygoda
Oprócz dobrych właściwości jezdnych silnika, Cannondale Topstone Carbon Neo Lefty 1 jest szczególnie imponujący dzięki pierwszorzędnemu komfortowi. Rower czuje się szczególnie dobrze na nieutwardzonych ścieżkach i szlakach, a funkcje rowerów górskich naprawdę dają o sobie znać. Dzięki dodatkowemu ciężarowi rower znacznie stabilniej leży na szlaku i zapewnia ogromne bezpieczeństwo i spokój. System kingpin i lefty sprawiają, że nawet trudniejsze przejścia są o wiele przyjemniejsze i przypominają niemal w pełni osiągi MTB w odchudzonej wersji. Nawet jeśli rower pcha dobre 17 kilogramów, oferuje również przyjemną zwinność na bardziej technicznych odcinkach i jest łatwy do kontrolowania.
Dzięki wysokiej jakości komponentom Sram nigdy nie musisz się martwić o zatrzymanie, ponieważ dyski wykonują świetną robotę iw połączeniu z wyraźnym obwodem bezprzewodowym idealnie pasują do ogólnego obrazu. Zauważalne było to, że podczas jazdy w terenie mieliśmy kilka uderzeń w pedał. Jednak niekoniecznie musi to wynikać z geometrii roweru, ale raczej z dodatkowego ciągu mocnego silnika, co oznacza, że tu i tam pedałujesz wcześniej lub przyjmujesz inną pozycję na zakrętach ze względu na ekstremalną wagę.
Schreibe einen Kommentar