Test: Na pierwszy rzut oka zauważalny jest oczywiście specjalny kształt ramy BH AtomX Carbon: umożliwia instalację dużej baterii 720 Wh, którą można również łatwo wyjąć. Dysk Drive S Mag firmy Brose zapewnia również wsparcie podczas długich wycieczek. Wyposażenie karbonowego roweru, który jest wyposażony w szerokie opony plus z przodu i z tyłu, jest niezmiennie solidne: rama Fox Performance zapewnia 160 mm skoku sprężyny, a dzięki szerokiej gamie przełożeń SLX zawsze można znaleźć odpowiednie bieg.
BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S: Fakty
Skok zawieszenia: 160mm / 160mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Brose Drive S Mag
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Wyświetlacz BH X
Pojemność akumulatora (rower testowy): 720Wh
Materiał ramy: karbon
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 23,09 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 165 kg
Cena: € 6.999
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | AtomX Carbon |
widelec amortyzowany | Fox 36 Wydajność |
napęd | Brose Drive S Mag |
akumulator | BH 720 Wh |
niemy | Wydajność DPS Fox Float |
wirniki | Piasty BH / Obręcze Alexrims EM35 TR |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo+ 2,5" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,5" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7100 |
korba | FSA 32t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano SLX M7120 |
tarcze hamulcowe | Shimano SLX 203/203 mm |
sztyca | Kind Shock Rage-I 125 mm (M) |
siodło | Prologo Proxim 450STN |
trzon | BH Głowa A |
Lenker | Riser Raceface Aeffect 35 |
Choć podoba nam się coraz bardziej elegancka integracja nowoczesnych silników e-rowerów i wewnętrznych akumulatorów, podniosła wygląd e-MTB na nowy poziom - efektem ubocznym tego rozwoju jest to, że nowoczesne e-rowery górskie stają się coraz bardziej podobne z wyglądu. BH AtomX Carbon wyraźnie wyróżnia się z tej groźnej monotonii; kształt ramy różni się zasadniczo od konkurencji. Specyfikacje projektantów hiszpańskiego producenta prawie nie uwzględniały egzotycznego wyglądu, jest to raczej produkt uboczny dość innowacyjnej integracji baterii. Duży akumulator 720 Wh można łatwo włożyć i wyjąć za pomocą klapki w górnej rurze.
Podobne e-rowery górskie w teście
M1 Spitzing Evo Bobby Root Edition E-MTB w teście: Szlachetny, wszechstronny rower węglowy z mocnym silnikiem
Test: Spitzing Evolution w Bobby Root Edition od bawarskiego producenta M1 Sporttechnik wyróżnia się na tle masy e-MTB na wiele sposobów: Silnik środkowy TQ o mocy do 120 Nm i ogromny akumulator 1043 Wh w dolnej rurze są szczególnie obecne w tym połączeniu wyjątkowym. Niestety mocny napęd i duże […]
Orbea Wild FS M10 E-MTB w teście: Świetny wszechstronny bez znaczących słabości
Test: nowy Wild FS firmy Basques by Orbea to mocny elektryczny rower górski ze skokiem 160 mm i nowym silnikiem Bosch Performance CX. Największą zaletą tego zwinnego, wszechstronnego roweru jest rama z włókna węglowego, która wie, jak zaimponować sprytnymi funkcjami i udanym wyglądem. Orbea Wild FS M10 Team: Fakty Skok zawieszenia: 160 / 160 mm Rozmiar kół: […]
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Mocne osiągi pod górę
Ten akumulator zasila silnik Brose Drive S Mag, który obraca się o prawie 90° i jest jedną z największych zalet e-roweru z Kraju Basków. Silnik, który jest przyjemnie cichy pomimo swojej mocy, niezawodnie pcha karbonowy E-MTB, który jest dość lekki (23 kg) nawet na stromych podjazdach. Całkiem wyprostowana pozycja siedząca i dość stromy kąt skrętu przy dużym skoku zawieszenia wynoszącym 160 mm również pomagają na podjazdach i przyczyniają się do ogólnie udanych osiągów na podjazdach. Wreszcie, bardzo czuły tył, który bardzo dobrze pochłania nierówności podczas siedzenia, był wielokrotnie zauważany na technicznych podjazdach. Dzięki temu nie tracisz tempa i nie spowalniasz zbyt szybko.
Geometria BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S
MD | LA | XL | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 450 | 480 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 609 | 628 | 646 |
główka ramy (w mm) | 95 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 461 | 461 | 461 |
Rozstaw osi (w mm) | 1213 | 1234 | 1255 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 441 | 456 | 471 |
Stosy (mm) | 607 | 621 | 634 |
Zauważalne było jednak to, że silnik Brose w BH nie był tak czuły, jak znamy go z innych motocykli. Przede wszystkim zachowanie przy wyłączaniu przy 25 km/h było dość nienaturalne - właściwie nietypowe dla jazdy z Brose. Pewną rolę może tutaj odgrywać również indywidualne oprogramowanie danego producenta roweru. Z drugiej strony nowy X-Display firmy BH, który jest umieszczony obok łodygi i jest zawsze łatwy do odczytania, nawet gdy świeci słońce, był absolutnie pozytywny.
Tylny trójkąt jest przytłoczony przy dużych prędkościach
Ogólnie rzecz biorąc, prowadzenie BH E-MTB można chyba najlepiej opisać jako „dobroduszne”: umiarkowana pozycja siedząca nie sprawia żadnych problemów nawet początkującym, a wygodne podwozie z dużymi rezerwami skoku sprężyny załatwia sprawę. lub inny błąd podczas jazdy bez żadnych problemów. Jeśli jednak puścisz palec z hamulca podczas zjazdu i czasami skręcisz na wymagającą trasę, rower zacznie się trochę pocić.
Zwłaszcza tył jest czasami przytłoczony szybkimi, ostrymi uderzeniami, a geometria bardziej zorientowana na turystykę również zauważalnie spowalnia chęć zjeżdżania w dół. Nie zrozum mnie źle: z AtomX Lynx 6 Carbon możesz też pozwolić sobie na szaleństwa – to po prostu nie jego specjalność. Zabudowane podzespoły tymczasem pozwalają na takie użytkowanie bez żadnych problemów: zarówno opony Maxxis z osnową Exo+, jak i hamulce SLX z dużymi tarczami spisują się dobrze. Tylko regulowana sztyca mogłaby dać trochę więcej udźwigu.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar