Nowości produktowe: Po wejściu na temat przerzutek w TRP DH7 na Eurobike 2018, TRP wprowadza teraz nowe 12-biegowe przerzutki. Podobnie jak DH7, TRP TR12 jest wynikiem bliskiej współpracy z pięciokrotnym zdobywcą Pucharu Świata w Downhillu Aaronem Gwinem i jego głównym mechanikiem, Johnem Hallem.
Dzięki nowemu 12-biegowemu systemowi zmiany przełożeń TR12 firma TRP przenosi technologie wyścigowe z Pucharu Świata w zjeździe na szlaki. Podczas opracowywania inżynierowie wykorzystali doświadczenie zdobyte przy TRP DH2018 zaprezentowanym na targach Eurobike w 7 roku. Pierwszy sezon zjazdowy dla DH7 z 300 dniami wyścigów ponownie przyniósł cenne spostrzeżenia. Ponieważ na rynku jest już duży wybór kaset, korb i łańcuchów, nowe 12-biegowe przerzutki są ograniczone do tylnej przerzutki i spustu. Każdy jeździec ma możliwość zbudowania swojej indywidualnej konfiguracji wokół TR12.
Nowa przerzutka tylna TRP TR12 ma dwie główne cechy. Nazwany na cześć głównego mechanika Aarona Gwina, Johna Halla, Hall Lock to dźwignia zintegrowana ze śrubą mocującą tylnej przerzutki, która blokuje całą tylną przerzutkę przed obracaniem się wokół śruby mocującej po zamknięciu. Po zamknięciu cały napęd łańcuchowy powinien działać płynniej, a tym samym mieć większą stabilność. Według producenta rezultatem jest lepsza precyzja zmiany przełożeń, zwłaszcza gdy robi się trochę nierówno. Kolejną zaletą jest redukcja szumów tła. Blokadę Halla można otworzyć, aby ułatwić zdjęcie tylnego koła lub regulację przerzutki tylnej.
Kolejną cechą przerzutki tylnej TRP TR12 jest regulowane sprzęgło zapadkowe. Tłem jest duży wybór różnych opcji ramy i podwozia o dużym skoku. W zależności od skoku podwozia i zawieszenia odległość między suportem a tylną przerzutką może się zmieniać, a tym samym wpływać również na napięcie łańcucha. Sprzęgło ma dwie zintegrowane śruby regulacyjne, które powinny umożliwić kierowcy indywidualną równowagę między podwoziem a układem napędowym. Według TRP do zauważalnej zmiany wystarczy minimum 1/8 obrotu. W przypadku manetki inżynierowie skupili się na ulepszeniu dźwigni zwalniającej, aby lepiej wykorzystać ograniczony zakres ruchu kciuka.
Dźwignia zmiany biegów i przerzutka tylna są dostępne w kolorze czarnym, złotym lub srebrnym. Masę komponentów podano jako 120 gramów dla manetki i 282 gramów dla tylnej przerzutki. Produkty będą dostępne od sierpnia 2020, cena zestawu TRP TR12 wyniesie 299,00 EUR.
Sieć: www.trpcycling.com
Schreibe einen Kommentar