Test Dynamics Vulcano: e-hardtail znanej marki Dynamics, który można znaleźć wyłącznie w 21 oddziałach Zweiradcenter Stadler, jest oferowany w niskiej cenie, ale jest przekonujący funkcjonalnie i wszechstronnie. Portret elektrycznego roweru górskiego, który sprawdza się również w życiu codziennym.
Pod pewnymi względami łatwiej jest ocenić e-rower. Decydującym elementem jest napęd, a jeśli producent rowerów polega tutaj na znanych dostawcach, możesz być prawie pewien, że kupujesz rower, który ma wysokiej jakości wyposażenie tam, gdzie ma to największe znaczenie. Tak jest również w przypadku Dynamics Vulcano: w tym modelu marka własna Zweirad-Center Stadler prezentuje e-hardtail z silnikiem Bosch, który gwarantuje solidne, harmonijne właściwości jezdne bez patrzenia na niego – co jest oczywiście najważniejsza dyscyplina dla pedeleka. Dzięki wydajnemu wariantowi silnika umieszczonego centralnie, który zapewnia 65 Nm momentu obrotowego i jest tutaj połączony z akumulatorem o pojemności 500 Wh, ten MTB jest zrównoważony i sportowy - żwawy podczas przyspieszania i jazdy pod górę, ale nie przesadnie mocny. Nie jest wymagane żadne specjalne doświadczenie, aby utrzymać ten rower w ryzach na szlakach terenowych; z drugiej strony zapewnia dużo radości z jazdy, szczególnie dla nowicjuszy w dziedzinie zabawy w terenie lub motocyklistów, którzy przesiadają się na e-model.
Dynamics Vulcano czuje się jak w domu w prawie każdym terenie
Vulcano jest nastawiony bardziej na turystykę niż na trudny teren. Leśne i polne ścieżki, czasem prawdziwy szlak, do tego asfalt i drogi gruntowe to teren Dynamicsa, który jest niezwykle wszechstronny. To, co zapewnia bezpieczeństwo i przyczepność w trudnym terenie - widelec o skoku zawieszenia 120 mm oraz szerokie 27,5-calowe opony o mocnym profilu - odpowiada za wysoki komfort jazdy w mniej wymagających sytuacjach na drodze, z czego cieszy się sportowy model. Pozycja siedząca jest wyważona i nadaje się również dla początkujących, a krótki mostek kierownicy zapewnia wygodną postawę z jednej strony, a poręczne, zwinne sterowanie z drugiej - coś, co przynosi korzyści również w terenie. Jeśli wybierzesz tryb E-MTB na sterowniku silnika, wystarczy postawić stopy i kierować - elektronika reguluje podporę tak czule, że zawsze jesteś w ruchu z dużą przyczepnością, a widelec amortyzowany o dużym skoku , który łatwo dopasowuje się do wagi jeźdźca, można regulować, wraz z obszernymi oponami zapewnia komfort i przyczepność nawet na kamieniach i korzeniach.
Oświetlenie Monkey Link i miejsce na bagażniki lub błotniki
Oczywiście te właściwości są korzystne również dla kierowcy Vulcano w innych formach użytkowania. Jeśli używasz roweru jako żwawego roweru codziennego, możesz cieszyć się komfortem zawieszenia na kiepskim asfalcie i krawężnikach; mocny silnik równie dobrze nadaje się do ruszania na światłach, jak i do przejazdów terenowych. Gwintowane otwory na tylnym trójkącie świadczą o tym, że producent przewidział takie zastosowanie – można tu zamocować np. bagażnik wraz z zamontowanym na stałe błotnikiem. Szczeliny na zacisku siodełka i mostku umożliwiają bezpieczne zamocowanie specjalnych lampek akumulatorowych.
Ukończenie Dynamiki nie zaskakuje: dziewięciobiegowa przerzutka i hamulce tarczowe Tektro są powszechne w tym przedziale cenowym i działają bardzo solidnie. Przerzutki 1×12 są obecnie w modzie, ale e-górskie rowery nawet nie potrzebują ich dużego zakresu przełożeń – dzięki mocnemu silnikowi można obejść się bez wyjątkowo łatwych biegów górskich i jednego lub drugiego stopnia pośredniego. Oba koła mocowane są za pomocą klasycznych szybkozamykaczy zamiast sztywnych osi, co oczywiście nie jest wadą - hamulce tarczowe nadal nie ślizgają się, a widelec jest zupełnie niewrażliwy na mocne manewry hamowania. Jest on wyposażony w blokadę, za pomocą której można zablokować widelec podczas pedałowania z siodełka; w praktyce jednak prawie nie potrzebujesz tej funkcjonalnej funkcji w E-MTB. „Pilot zdalnego sterowania” z dźwignią blokującą na kierownicy nie jest zatem konieczny.
Częściowo zintegrowana bateria ma swoje zalety
Inna funkcja, którą posiada wiele drogich e-MTB, również nie jest dostępna w Dynamics i również nie można jej pominąć: w pełni zintegrowany akumulator. Preferowane tutaj rozwiązanie częściowej integracji jest równie eleganckie, co praktyczne - akumulator o pojemności 500 Wh, który ma duży zasięg, można bardzo łatwo wyjąć iw żaden sposób nie wygląda jak ciało obce na rowerze.
Taka konstrukcja przyczynia się również do tego, że Vulcano można oferować wyjątkowo tanio: prawie 2.200 euro za wysokiej jakości, mocno zmotoryzowany, solidnie wyposażony e-MTB jest kuszące, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość korzystania z roweru na wycieczki i na co dzień rower . Oczywiście są lżejsze, lepiej wyposażone terenówki z mocniejszymi silnikami - ale ten model jest w sam raz dla każdego, kto chce odbyć średnio sportowe wyprawy w umiarkowanym terenie.
Schreibe einen Kommentar