Test Dynamics E-Lightning 6: Własna marka centrum jednośladów Stadler przedstawia rower typu SUV, który łączy cechy funkcjonalne E-MTB z charakterem odpowiednim do jazdy turystycznej, wypełniając w ten sposób ważną lukę. Całość owocuje crossoverem w ciekawej cenie.
Rower typu E-MTB - SUV odpowiedni do codziennego użytku, można by rzec we współczesnym języku niemieckim
Elektryczny rower górski to nie tylko jednoślad, ale także deklaracja - a im bardziej terenowy, tym wyraźniejszy. Szerokie opony i długi skok zawieszenia sugerują pragnienie przygód i umiejętności jazdy, ale wielu użytkowników nie tego szuka. Chcą wygody i bezpieczeństwa, a prawdziwy rower terenowy to często dla nich za dużo. Powodem tego jest fakt, że kategoria SUV-ów stała się ostatnio bardzo popularna – e-rower, który pod pewnymi względami bardzo przypomina rower górski, ale jest bardziej powściągliwy i praktyczny z wyposażeniem odpowiednim do codziennego użytku.
E-Lightning 6 firmy Dynamics może być postrzegany jako przykład gatunku. Własna marka centrum dwukołowego Stadler, która jest reprezentowana w całych Niemczech, nosi ten rower wśród E-MTB, ale już na pierwszy rzut oka widać, że ten model jest inny. Trio błotników, stopki bocznej i systemu oświetlenia jasno pokazuje, że sportowa jazda w terenie nie jest celem tego roweru, a stosunkowo wyprostowana pozycja siedząca mówi sama za siebie: bardziej przypomina pozycję na rowerze trekkingowym i zapewnia komfort i widoczność w ruchu drogowym, dzięki czemu idealnie nadaje się do wielu zastosowań.
Niskie wejście – jeśli chcesz, możesz zdecydować się na wersję męską z prostą górną rurą
Jako wersja jednorurowa z niskim wejściem, E-Lightning jest dedykowanym modelem unisex, co jest również wyraźnym stwierdzeniem pod względem funkcjonalności i komfortu. Masywna rura ramy, w której znajduje się również akumulator, w znacznym stopniu łączy się z mocowaniem silnika; wraz z belką nad napędem tworzy niezwykle stabilną kombinację, która sprawia, że klasyczna górna rura staje się zbędna. To znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a ten kształt ramy nie sygnalizuje obserwatorowi przesadnego sportowego charakteru, ale raczej zrozumienie tego, co naprawdę ma znaczenie. A jeśli chcesz, Dynamics E-Lightning jest również dostępny w klasycznej „męskiej” wersji z prostą górną rurą.
To samo dotyczy napędu. Z jednostką „Bosch Performance Line” Dynamika zdecydowanie nie jest przytłaczająca, ale nie jest też w żaden sposób słaba na klatce piersiowej: napęd jest mocny, ale wciąż wystarczająco harmonijnie startuje; na podjeździe silnik jest aktywny nawet przy sportowej wysokiej częstotliwości pedałowania, co świadczy o jego pomyślnym dostrojeniu. Dzięki akumulatorowi o pojemności 625 Wh zasięg jest niezwykle duży. Wycieczki powyżej 100 km nie stanowią już problemu, nawet przy wysokim poziomie wsparcia.
Zmiana biegów jest nieco skromniejsza w porównaniu z nowymi biegami, przy czym gradacja 11-36 zębów jest dość duża. Ze względu na mocne wsparcie napędu, drobniejsza gradacja i tak nie jest konieczna. Wypróbowany i przetestowany amortyzowany widelec Suntour jest bardziej MTB niż rowerem trekkingowym: ze skokiem 100 mm ma znacznie dłuższy skok niż konwencjonalne modele, reaguje miękko i można go precyzyjnie regulować.
Silnik Bosch Performance z dużym akumulatorem 625 Wh
Ustawodawca już tego nie wymaga, ale E-Lightning jest wyposażony w zainstalowany na stałe system oświetlenia, który jest zasilany z akumulatora napędowego. Reflektor nie jest dokładnie prześwietlony przy 30 luksach, ale oczywiście spełnia swoje zadanie i wskazuje, że firma Dynamics umieściła ten rower na motocyklu bardziej jako sportowca turystycznego niż jako rower do codziennego użytku. Każdy, kto wzmacnia się po długiej jeździe po polnych i leśnych ścieżkach i tym czy innym szlaku w ogródku piwnym, a następnie wyrusza w drogę do domu przez miasto, niekoniecznie potrzebuje oświetlenia na poziomie dojeżdżającego do pracy.
W końcu nie chcemy zapominać, że każda pojedyncza część roweru elektrycznego kosztuje – a zrealizowanie modelu Bosch z największą pojedynczą baterią i ramą Intube za niecałe 2.800 euro to i tak dobre osiągnięcie. Każdy, kto chce przekonwertować lub zmodernizować swój E-Lightning, jest do tego serdecznie zaproszony; na przykład można zamontować bagażnik, a także łatwo zamontować sprężynową sztycę lub jaśniejszy reflektor. Podstawa już jest - i jest to niezwykle wysoka jakość i całkowity sukces pod względem ogólnej koncepcji.
Schreibe einen Kommentar