Test / E-Bike: Tam, gdzie moment obrotowy to nie wszystko, rowery takie jak Dynamics Evo Nine 5 są w swoim żywiole: solidne, wyposażone, szybkie zmotoryzowane i radzące sobie w prawie każdym terenie. Velomotion jeździł e-rowerem, który powinien spełniać większość wymagań.
Jeśli chodzi o moment obrotowy, e-rowery są jak samochody: trochę więcej jest przyjemne, ale nie jest absolutnie konieczne przy normalnym stylu jazdy. Nawet w przypadku modeli trekkingowych trend zmierza obecnie w kierunku mocnego silnika Bosch CX, a różnica jest rzeczywiście zauważalna. Jednak niezależnie od tego, czy jedziesz o kilometr na godzinę szybciej pod górę, czy osiągasz 25 km/h dwie sekundy wcześniej, prawdopodobnie ma to mniejszą wagę niż dziura w portfelu większa o kilkaset euro.
Dynamics Evo Nine 5: Wszechstronny dzięki trzem wariantom ramy
A więc do rzeczy: dzięki Evo Nine 5, duży diler jednośladów Stadler oferuje model własnej marki Dynamics, który ma prawie wszystko, czego można oczekiwać od e-roweru do każdego celu - i to w dość niskiej cenie w cenie poniżej 2.600 euro. Zacznijmy od trzech kształtów ramy Diamond, Trapezoid i Wave, przy czym ten ostatni jest prawdopodobnie najbardziej wszechstronny dzięki niskiemu przekrokowi (i jest połączony z bardzo wygodnym kształtem kierownicy). Punkt drugi dotyczy również ramy, a dokładniej centralnej rury ramy ze zintegrowanym akumulatorem, którą można wyjąć od dołu. Jest to rozwiązanie bardziej funkcjonalne niż np. akumulator mocowany do bagażnika, a przy tym wygląda najatrakcyjniej, zwłaszcza że duża dolna rura idealnie wtapia się w „interfejs”, w którym znajduje się jednostka napędowa.
Dynamics Evo Nine 5: Silnik Bosch Performance — harmonijny i wydajny
Jak już wspomniano, jest to środek z trzech wariantów silnika Active, Performance i Performance CX w portfolio Bosch - w bezpośrednim porównaniu jest znacznie bardziej żwawy niż silnik roweru turystycznego, jednocześnie popychając go nieco wolniej niż E-MTB jednostka. Jednak gdy ma to największe znaczenie, silnik zapewnia więcej niż wystarczające wsparcie: w górach możesz wydobyć z niego dużo dodatkowego ciągu lekkim pedałowaniem; podczas ruszania reaguje natychmiast, a następnie delikatnie, ale mocno pcha do przodu. W obecnym wariancie, rozpoznawalnym po dużej zębatce z przodu, napęd pracuje prawie bez oporów powyżej 25 km/h.
Dynamics Evo Nine 5: Solidny sprzęt bez wad
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | SR Suntour NEX-E25 DS |
napęd | Linia wydajna Bosch |
akumulator | Bosch PowerTube 500Wh |
wirniki | kA |
opona | Supero Optima Safe Reflex z ochroną przed przebiciem |
przerzutka tylna | Shimano Deore 9 biegów |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT SL-M8100-R |
korba | kA |
przerzutka | |
Hamulec | Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro |
sztyca | kA |
siodło | Sprzedaj Royal Essenza |
trzon | nastawny |
Lenker | Pion |
Kompletność Evo Nine 5 jest równie solidna jak napęd.Oczywiście obejmuje to hamulce tarczowe, a także dziewięciobiegową przerzutkę, która jest wystarczająco zwymiarowana pod względem ogólnego zakresu i stopniowania, biorąc pod uwagę mocne wsparcie silnika . Amortyzowany widelec o typowym krótkim skoku zapewnia przyjemną amortyzację, ale nie jest dostrojony tak miękko, że mocno opada podczas gwałtownego hamowania; na pokładzie jest także jasny system oświetlenia i dość szerokie opony. Solidny, montowany do ramy bagażnik to sukces zarówno wizualny, jak i funkcjonalny; dodatkowo zamek ramkowy, i to lepszy: gdy jest otwarty, klucz nie musi pozostawać w zamku, więc jego użycie jest dobrowolne.
Wspomniano już o kształcie kierownicy, która jest sportowa i prosta w testowanym modelu trapezu oraz w rowerze męskim – zauważalnie wygodniejszy jest wariant na rowerze typu step-through, który jest bardziej zorientowany na rowerzystę. W każdym razie mostek wału jest praktyczny, ponieważ umożliwia łatwą regulację wysokości kierownicy.
Dynamics Evo Nine 5: Wybaczające właściwości jezdne
W przypadku rowerów sportowych jest dużo filozofowania na temat zachowania kierownicy i „charakteru”, ale Dynamics Evo Nine 5 nie musi wymyślać czegoś takiego. Pozycja siedząca jest przyjemnie wyprostowana, ale można ją również ustawić na bardziej płaską, zmieniając wysokość i kąt nachylenia łodygi; rower jeździ solidnie, dość żwawo i bez niespodzianek np. w zakrętach. Początkującym łatwo jest go opanować, a doświadczeni rowerzyści nie czują się zagrożeni - to sprawia, że Stadler Pedelec jest dobrym wyborem dla prawie każdego, kto szuka wszechstronnego, solidnego, niezbyt drogiego e-roweru na wycieczki i codzienne wycieczki.
Schreibe einen Kommentar