Test: Wraz z BH G8 Disc 7.0 baskijski producent premium zaprezentował najnowszy model swojej stale ewoluującej koncepcji G-Aero. Dzięki nowemu G8 firma BH Bikes połączyła zalety roweru aerodynamicznego z właściwościami jezdnymi klasycznego roweru, projektując w ten sposób wszechstronny rower zapewniający dużo radości z jazdy i osiągów. Przetestowaliśmy dla Ciebie wszechstronną hiszpańską aero.
Mówi się, że nowy G8 Disc firmy BH Bikes łączy zalety roweru aerodynamicznego z właściwościami jezdnymi klasycznego roweru wyścigowego, oferując w ten sposób szybki i dobrze wyważony wszechstronny rower. Aby było to możliwe, proces rozwoju koncentrował się wyłącznie na hamulcach tarczowych, aby jak najlepiej zoptymalizować każdy szczegół. Ponadto technologia ACR zapewnia pełną integrację kabli i pociągów w celu połączenia zalet aerodynamicznych i czystego wyglądu. Sprawdziliśmy dla Was, jak ta koncepcja sprawdza się w praktyce.
BH G8 Disc 7.0 – Rama
Rama BH G8 Disc nie tylko natychmiast przyciąga wzrok swoją kolorystyką, ale także wyróżnia się wysoką jakością i czystym ogólnym wrażeniem. Do tego dochodzi sloopująca geometria, która nadaje motocyklowi indywidualny charakter. Ponieważ nieco wyższa główka ramy i krótki tył w połączeniu z aerodynamicznymi kształtami rur zapewniają niepowtarzalny wygląd. Aby zapewnić najlepszą wydajność przez cały czas, BH Bikes stosuje proces HCIM (Hollow Core Internal Moulding), który pozwala na lepszą kontrolę grubości materiału w ramach przygotowań do procesu produkcyjnego, w celu wyprodukowania szczególnie lekkiej ramy, która jest nadal sztywna i stabilna. Wraz ze zintegrowaną kopułą siedzenia, BH G8 Disc ma atrakcyjną wagę ramy wynoszącą zaledwie 920 gramów.
Ale projektanci z BH Bikes nie myśleli tylko o wadze, wzięto również pod uwagę szczegóły aerodynamiczne i przetestowano je w tunelu aerodynamicznym. W celu uzyskania nowatorskiego i aerodynamicznego przekroju poprzecznego oraz optymalnej geometrii tylnego trójkąta ramy przeprowadzono komputerowe analizy aerodynamiczne. Zespół badawczo-rozwojowy BH Bikes zidentyfikował przekroje, które dały najlepsze wyniki, aby mogły w pełni wykorzystać swój potencjał w ramie G8 Disc. Grzebień kształtów rurek optymalizuje dynamikę przepływu ramy. Zostało to ponownie ulepszone w porównaniu z poprzednim modelem G7, dzięki czemu BH G8 Disc jest szybszy. Jeśli już mówimy o aerodynamice, to trzeba też wspomnieć o technologii ACR, która integruje wszystkie pociągi i kable i pozwala im zniknąć w ramie.
Tylny koniec G8 Disc został również dodatkowo zoptymalizowany w obszarze wokół płaskiego mocowania hamulca, aby idealnie rozłożyć dodatkowe siły hamowania hamulca tarczowego. Zwiększono również prześwit tylnego trójkąta, aby pomieścić opony o szerokości do 28 mm. Kształt i konstrukcja tylnych widełek tylnych i tylnych widełek tylnych również zostały udoskonalone i asymetryczne, co powinno mieć szczególnie pozytywny wpływ na przenoszenie mocy i komfort jazdy.
Ogólny pakiet aerodynamiczny uzupełniają dźwignie zintegrowane z osiami przelotowymi 12 mm, które umożliwiają demontaż osi bez użycia narzędzi, akumulator DI2 zintegrowany ze sztycą podsiodłową oraz aerodynamicznie zaprojektowany zacisk sztycy podsiodłowej.
BH G8 Disc 7.0 – Funkcje
Jak przystało na wysokiej jakości rower, nie powinno zabraknąć odpowiedniego wyposażenia. W przypadku BH G8 Disc 7.0 zaczyna się to od elektrycznej grupy osprzętu Shimano Ultegra Di2, która zapewnia płynną zmianę przełożeń i precyzję. W połączeniu z wysokiej jakości karbonową korbą FSA SLK i kierownicą FSA SLK, rower naprawdę przyciąga wzrok. Wszechstronny aero jest dopełniony obręczami Evo Carbon o wysokości 50 mm, które stanowią dobre połączenie aerodynamicznych kół i lekkości. Chociaż nie zaprzyjaźniliśmy się jeszcze z oponą Hutchinson Epsilon, warto zauważyć, że ma ona nawet szerokość 28 mm i powinna oferować nieco większą przyczepność i komfort niż węższa wersja.
BH G8 Disc – szybki i wszechstronny aero?!
Nachylona geometria BH G8 Disc jest wyraźnie widoczna już na pierwszych metrach. Wysoka główka ramy zapewnia pewien komfort, a zwarty tył ma atrakcyjny wpływ na prowadzenie i przenoszenie mocy. Oznacza to, że nierówności są prawie całkowicie ukryte i masz wrażenie, że nie marnujesz mocy podczas przyspieszania i że naprawdę możesz przyspieszyć. W połączeniu z właściwościami aerodynamicznymi i imponującą masą całkowitą wynoszącą ok. 7,6 kg, BH G8 ma potencjał, aby stać się wszechstronnym sportowym pojazdem. Ponieważ zarówno szybkie wyjścia, jak i przejścia wspinaczkowe nie stanowią problemu z BH G8.
Rura podsiodłowa G8 zapewnia nieco niższy środek ciężkości niż zwykle, co zapewnia dużą stabilność i bezpieczeństwo oraz zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy, zwłaszcza na zakrętach. Pomimo pewnego (biegowego) spokoju, BH G8 okazuje się być bardzo zwinny w prowadzeniu, co pozwoliło nam pozwolić mu działać poprawnie na technicznych zjazdach. Dzięki dobrym hamulcom tarczowym masz tutaj również wystarczające rezerwy i szybko się zatrzymujesz.
BH G8 Disc 7.0 przekonuje również na płaskich odcinkach, ponieważ aerodynamiczna rama i koła o wysokości 50 mm zapewniają dobre właściwości toczne i zapewniają naprawdę dobrą zabawę nawet przy dużych prędkościach.
Schreibe einen Kommentar