Nowości produktowe: Dzięki nowej dętce Air Plus marka opon Schwalbe jest skierowana do rowerzystów, którzy nie chcą tak często sięgać po pompkę. Dętka rowerowa wykonana ze specjalnej gumy ma zwiększoną grubość ścianek, co w zależności od rozmiaru opony i ciśnienia powietrza zwiększa retencję powietrza o około 50 procent.
Napompowanie to z pewnością jedna z elementarnych czynności podczas jazdy na rowerze, ale jeśli mamy być szczerzy, są przyjemniejsze zajęcia. Nowy wąż Air Plus firmy Schwalbe mógłby przynieść tutaj ulgę. Według producenta nowa dętka rowerowa wykonana jest z czystej gumy butylowej o bardzo niskiej przepuszczalności powietrza. W połączeniu z grubością ścianki wynoszącą 1,5 milimetra, dętka Air Plus powinna zapewniać użytkownikowi około 50 procent większą retencję powietrza, w zależności od rozmiaru opony i ciśnienia powietrza. Oczywiście wysoka retencja powietrza jest korzystna nie tylko dla rowerzystów elektrycznych i cargo, którzy podróżują z ciężkim ładunkiem, ale także dla rowerzystów trekkingowych i miejskich. Kolejną zaletą grubszych ścianek jest wyższa ochrona przed przebiciami i przebiciami. Nowy wąż Schwalbe Air Plus jest dostępny w siedmiu rozmiarach od 20 do 29 cali i kosztuje od 11,90 euro w zależności od rozmiaru. Masę dętki 28"/29" (model SV 19AP) podaje się na 320 gramów, wersja 29+ SV 19+AP według producenta waży 420 gramów.
Sieć: www.schwalbe.com
Norman mówią
Według strony internetowej Schwalbe, określona waga SV 19AP to 320g. Jest też Sv 17AP na opony do 47-622, który „jedynie” waży 270g.
Podane 120 g nie jest osiągane nawet w przypadku dętki Extralight na 28er.
„Normalny” SV19 waży 220 g.
Andrzej Waldera mówią
Witaj Normanie,
masz absolutną rację. Dzięki za podpowiedź.
VG Andreas